anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile mam czasu na zwrot wpłaty kupującemu w przypadku zaginionej przesyłki poleconej?

agenowo
#8 Zapaleniec#

Czy istnieją jakieś konkretne ramy czasowe, po których należy zwrócić wpłatę kupującemu w przypadku niedoręczenia listu poleconego ekonomicznego? Na stronie Poczty Polskiej widnieje informacja, że taki list powinien dotrzeć w ciągu 3 dni, jednak nie jest to gwarantowany termin doręczenia. W jaki sposób odnosi się do tego allegro? Czy po 3 dniach powinnam zwrócić wpłatę lub w jakim terminie?

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@agenowo  

Na pewno nie zwracaj wpłaty. Poczekaj spokojnie na doręczenie listu, czasem trwa to nawet tydzień 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A co ma za znaczenie rodzaj przesyłki, kupującemu masz oddać środki bezzwłocznie do 14 dni.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

LEW433 pod warunkiem ,że klient odstąpił od umowy .

agenowo zwlekaj ile się da , polecony czasem się budzi po tygodniu , a nawet dwóch .

 

oznacz moderatorów

agenowo
#8 Zapaleniec#

Dziękuję 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@agenowo Kupujący może Ci złożyć reklamację ze względu na niedostarczenie przesyłki, którą musisz rozpatrzyć do 14 dni. Jeśli kupujący odstąpił od umowy ze względu na przekroczenie czasu dostawy podanego w ofercie, powinieneś mu oddać pieniądze niezwłocznie lub wysłać towar ponownie. Możesz reklamować zaginięcie przesyłki na poczcie, ale kupujący nie ma obowiązku czekać na rozpatrzenie tej reklamacji. 

oznacz moderatorów

agenowo
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za odpowiedź. 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@agenowo  

Zerknęłam na Twoje aukcje i przy liście poleconym ekonomicznym masz przewidywany czas dostawy wt. 23 lis. - śr. 24 lis. u Ciebie. Czyli cały tydzień na dostarczenie przesyłki 😊

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

agenowo
#8 Zapaleniec#

Ten czas dostawy generuje się automatycznie, więc rozumiem, że gdybym ustawiła wysyłkę np w ciągu 5 czy 7 dni  allegro z automatu dałoby mi dłuższy czas na dostarczenie przesyłki ?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

agenowo nie ,ten czas ,który widzi klient system wylicza na podstawie średniego czasu nadań  indywidualnie dla Twoich ofert z uwzględnieniem przeciętnego czasu realizacji przez przewoźnika .Ufff , a teraz na chłopski rozum - po takim czasi Twoi klienci przeciętnie otrzymują zamówienie .

oznacz moderatorów

agenowo
#8 Zapaleniec#

Ok, zrozumiałam. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@agenowo 
O tym czy przesyłka ma status zaginionej (czy np. tylko opóźnionej) może stwierdzić wyłącznie przewoźnik (w tym przypadku: Poczta Polska). Takich uprawnień do określania statusu nie ma ani Nadawca ani Adresat. Jeżeli istnieje podejrzenie zaginięcia każda ze stron ma prawo złożyć stosowną reklamację w wyniku rozpatrzenia której przewoźnik przesyłkę "odnajduje" (w niezmienionym stanie lub zniszczoną) albo uznaje za zaginioną. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy za przesyłkę jest zdefiniowany w Art. 548 § 3 kc ("Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu."). Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od Umowy bez podania przyczyny (lub co nie ma żadnego znaczenia dla sprawy: podając jakikolwiek powód) to Sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu środków (w terminie do 14 dni) jednak "może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania." (Art. 32 § 3 UoPK).
Nietrudno zauważyć, że dopóki nie zostanie potwierdzona przez przewoźnika utrata przesyłki - Sprzedający może (nie musi) wstrzymać się ze zwrotem środków.
To kolejny przykład gdy lekkomyślne wypełnianie formularza zwrotu zakupionej rzeczy przez Kupującego przed wejściem w posiadanie tej rzeczy może skomplikować jego sytuację.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Gordon_B_2015
#10 Popularyzator#

Ja rozumiem, że 14 dni itd., ale za bardzo nie spiesz się z tym oddawaniem kaski. Polecone raczej bardzo rzadko giną. Miałem już taką sytuację, że polecony priorytetowy nie dotarł w ciągu 7 dni, a klient wyjeżdżał za granicę i zależało mu na czasie. Uznałem, że przesyłka zaginęła - wysłałem więc jeszcze raz ten sam towar. Po kolejnych 5 dniach też nie dotarł. Aby być uczciwym wobec klienta przelałem mu zwrot wpłaty razem z wysyłką. 14 dnia od wysłania tej pierwszej obie przesyłki dotarły. Gość zwinął towar i sobie wyjechał, a ja zostałem bez towaru i bez kasy. Często w dużych miastach mają takie opóźnienia. Dużo przesyłek, brak doręczycieli + olewanie pracy.

oznacz moderatorów