anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient żąda zwrotu w podwójnej wartości zakupionego towaru (powołując się na artykuł 364 K. C. )

Idź do rozwiązania
emcmoda_pl
#8 Zapaleniec#

Witam. Klientka zakupiła u nas artykuł, ale w dniu wysyłki okazało się że towar jest zeskazowany i  nie możemy tego wysłać. Zadzwoniliśmy do klientki i poinformowali o tym fakcie ,dokonaliśmy zwrotu środków.Dzisiaj klientka otworzyła dyskusję żądając  podwójnego zwrotu (powołując się na art.364 Kodeksu Cywilnego ) twierdząc że to niby był zadatek a my nie wywiązaliśmy się z umowy.Tyla że ten artykuł stosuje się do nieruchomości , gdzie takie rzeczy potwierdza notariusz.Czy ktoś może orientuje się w tym temacie ? Pozdrawiam Mariusz.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
kostas11
#21 Demiurg#

@emcmoda_pl podeślij mu to 🙂  niech się cieszy że nie musiał czekać 30 dni !

Art.  543
§  1. 
Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
§  2. 
W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Przepisy art. 492, art. 4921 i art. 494 stosuje się.
 
Może żądać odszkodowania ale musiał by to udowodnić że brak towaru naraziło go na straty 😞
 
Art.  494. 
§  1. 
Strona, która odstępuje od umowy wzajemnej, obowiązana jest zwrócić drugiej stronie wszystko, co otrzymała od niej na mocy umowy, a druga strona obowiązana jest to przyjąć. Strona, która odstępuje od umowy, może żądać nie tylko zwrotu tego, co świadczyła, lecz również na zasadach ogólnych naprawienia szkody wynikłej z niewykonania zobowiązania.
§  2. 
Zwrot świadczenia na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie
________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@emcmoda_pl ps. poproś w dyskusji o ponowny zakup i wyślij ze skazą, zareklamuje - odeśle, oddasz kasę i będzie po sprawie 😄 a swoją drogą widzę że klienci coraz to ciekawsze mają pomysły i jako sprzedawcy musimy być coraz bardziej kreatywni 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@mdrogeria masz jakąś dobrą radę 🤔

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Agent051 allegro gwarantuje bezpieczne zakupy , otrzymasz zakupiony towar lub zwrot pieniędzy . W takim wypadku lepiej jest wysłać ze skazą , reklamacja uznana zwrot kasy .

Miałem podobną sytuację tylko klient już wiadomością dla sprzedawcy się ,, przedstawił ,, jaką nieważne , ale z premedytacją wysłałem stłuczone perfumy / ostatnia sztuka  /. Przeprosiłem szybko oddałem kasę i nawet obeszło się bez negatywa , jakieś chyba 2 gwiazdki urwane . Sprzedawca musi być psychologiem i jasnowidzem .

oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@mdrogeria chodzi mi raczej o zachowanie klienta, jak rozmawiać z takim klientem. Czy twoja rada, brania wszystkiego na klatę, z uśmiechem na ustach i oddawanie pieniędzy, jest adekwatna do tej sytuacji? Czy według ciebie ten sprzedawca powinien dać się zastraszyć? 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Agent051 są pewne granice dlatego na moim koncie są negatywy i zapewne będą  , jeśli klient nie współpracuje pozostaje wziąć ocenę na klatę i rzeczowo sformułować odpowiedź  na nią . Allegro jak widzisz zamknęło dyskusję uważając problem za rozwiązany .

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Agent051 tak ja zawsze wysyłam nawet jak mam uszkodzony czy brak towaru ( wtedy inny ) klient reklamuje ja oddaje kasę i mam święty spokój 😄 za brak towaru masz większe prawdopodobieństwo negatywa niż w przypadku reklamacji 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Agent051
#16 Inspirator#

@kostas11 Każdy doświadczony sprzedawca tak by zrobił, ale nie każdy jest doświadczony. Jak sam widzisz, klienci co raz to nowe sposoby na przygarnięcie kasy wymyślają. 

oznacz moderatorów
mr_oma
Moderatorka
Moderatorka

@emcmoda_pl, ponieważ rozwiązałeś problem, zamknęliśmy tę Dyskusję jako rozwiązaną. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
RED
#20 Guru#

art 364 kodeksu cywilnego

https://arslege.pl/zabezpieczenie-zobowiazania/k9/a4225/

 

podwójny zwrot zadatku obowiązuje przy różnych transakcjach

ale tam gdzie był pobrany zadatek

tu Kupująca zapłaciła za towar i nie był to zadatek

ustawa konsumencka wyraźnie reguluje takie sytuacje

i dobrze je zacytował @kostas11 

 

niektóre sklepy jak m o rele czy x- kom - mają inny model sprzedaży

bo w momencie kliknięcia dochodzi do rezerwacji towaru

i tu można coś ugrać

https://counterintelligence.pl/2022/08/wygralem-z-morele-net-sprawe-o-niedostarczonego-3060ti/

 

oznacz moderatorów