Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam duży problem.
Otóż klient zamawia zestaw klocków Lego o wartości około 800 PLN.
Po otrzymaniu paczki poinformował mnie, że w paczce znajdowała się pufa (nie sprzedajemy puf, tylko zabawki).
Po podesłaniu zdjęć widać naszą etykietę przeklejoną na paczkę od pufy.
Jak załatwić taką sprawę?
Paczka wysłana pocztą polską i to tam najprawdopodobniej doszło do pomyłki/przeklejenia etykiet.
Nie zakładamy złej woli kupującego, ale też nie można wykluczyć możliwości, że to klient przekleił etykietę na paczkę z pufą (ale równie dobrze klient może zarzucić nam, że to my celowo wysłaliśmy tańszy towar) - ale nie chcemy wchodzić w taka retorykę.
Jak pomóc klientowi i nie zostać na lodzie z minus 800 PLN?
Proszę o poradę.
@Mumot-Zabawki taką sytuację należy w pierwszej kolejności reklamować u przewoźnika. Jeśli chodzi o samą decyzję reklamacyjną, to nie mogę tutaj podpowiedzieć, co najlepiej zrobić.
Mam nadzieje, że inni sprzedający z naszej społeczności podzielą się swoim doświadczeniem i podpowiedzią.
@pecela proszę wypowiedz się bo ty masz w małym palcu wiedzę na temat poczty
Porada na przyszłość kupić i zamontować kamerę na packu nagrywającą pakowanie i rozpakowywanie paczek i przechowywać nagrania tak ze 3 miesiące unikniesz wałów kupujących wmawiających ci że jesteś oszustem i straszących policją sądem etc @Mumot-Zabawki
Dobry pomysł z kamerą, ale jak udowodnię, że pakowana paczka jest dla klienta reklamującego? Jeśli mam kilka takich samych zamówień to nie mam jak przypisać zamówienia do towaru.
Musiałbym każdą etykietę pokazywać do kamery i dopiero wtedy przyklejać na paczkę.
To dowód tylko na to, że wysłaliśmy towar. Nie na to, że klient go otrzymał.
@Mumot-Zabawki spróbuj z wagą. Czy na nadaniu masz wagę klocków? wydaje się ze pufa będzie miała inną wagę.
Kamerke montuje sie nad stolem do pakowania z gory i nagrywa naklejanie etykiety i pakowanie oraz rozpakowywanie
Sprawę musisz rozwiązać z kupującym, jemu się należy towaru za który zapłacił, albo zwrot środków albo wyslanie klocków. A Ty składasz reklamację u przewoźnika i licz że wyjaśnią sprawę.
Tutaj zgoda, Pieniądze musimy zwrócić, ale boję się, że poczta będzie się wykręcać, od odpowiedzialności.
@Mumot-Zabawki poczekaj na odpowiedź użytkownika pecela on się zna na przepisach i o ile dobrze pamiętam to ostatnio w jakimś wątku wspominał że z reklamacjami na poczcie jest całkiem inaczej niż normalnie u innych przewoźników, ewentualnie luknij na jego wpisy bo to niedawno było
Jeżeli chodzi o podmianę przesyłki poprzez przewoźnika, to praktycznie nie ma takiej możliwości. Nadając przesyłkę czy to na umowie własnej, czy też umowie Allegro, musisz nakleić etykietę.
I teraz jeżeli etykieta nawet by odpadła, to Poczta nakleiłaby drugą własną etykietę, a paczka byłaby ostemplowana pieczęcią danego WER, stanem i masą przesyłki przed podjęciem czynności i po czynnościach i nr służbowym i podpisem pracownika oraz oklejona taśmą firmową PP. Poczta powinna mieć protokół z takiego zdarzenia.
Ale tak czy tak, złóż reklamację do Poczty Polskiej oraz wniosek do ubezpieczyciela (jest nim firma Agro Ubezpieczenia). Poinformuj też kupującego, że będziesz musiał zgłosić sprawę na policji, gdyż prawdopodobnie doszło do przestępstwa. Być może okaże się, że przesyłka w cudowny sposób się znajdzie. Polecam zacząć od tego drugiego.
@pecela Jest taka możliwość, bo mi się to kiedyś na poczcie zdarzyło - klient zamiast towaru dostał stertę gazet (jakaś prenumerata) z moją etykietą. Etykiety się odkleiły i ktoś w sortowni źle ponaklejał 🙂
@Mumot-Zabawki Przykre to jest jak wiesz że nie popełniasz błędu a za niego masz placić!