anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient zgłosił zwrot ale minęło już 15 dni i zwrot nie został nadany.

Prestige_Outlett
#8 Zapaleniec#

Klient zgłosił zwrot ale minęło już 15 dni i zwrot nie został nadany. Czy moge wysłać informację że już nie przyjmuję zworu? 

To jest już przesada prawie miesiąc przetrzymują rzecz... a ja jestem stratna już mogłam kilk razy sprzedać ten produkt ..

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Prestige_Outlett w takiej sytuacji nie musisz przyjmować tego zwrotu. Otrzymanie oświadczenia o zwrocie po upływie 14 dni od daty dostarczenia przedmiotu do kupującego jest jedną z sytuacji, gdy sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia od umowy. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Prestige_Outlett
#8 Zapaleniec#

Zwrot zgłoszony w terminie, ale jeszcze nie został nadany 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Prestige_Outlett  Jeśli  zgłoszony w terminie to kupujący ma kolejne 14 dni na wysłanie zwrotu.

No i trochę sobie jeszcze poużywa 😠

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Prestige_Outlett możesz wysłać do klienta wezwanie do zwrotu towaru , który defacto nie należy do niego .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Prestige_Outlett Kupujący ma 14dni na zgłoszenie zwrotu i 14dni na odesłanie od chwili zgłoszenia, czyli w sumie może to być 28dni, musisz czekać do końca terminu.

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Zaszło chyba nieporozumienie. Z tego co widzę, to kupujący odstąpił od umowy, ale minęło 15 dni od tego odstąpienia, a nie nadał przesyłki ze zwrotem.

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Ech, wywaliło mi błąd po edycji poprzedniego posta 😒

@Prestige_Outlett jeśli jest tak jak napisałem wcześniej, to z tego co kojarzę, możesz żądać od delikwenta rekompensaty za straty (utracony zysk ze sprzedaży przedmiotu spowodowany tym, że nie jesteś w jego posiadaniu, a powinnaś być) i skutecznie bez problemu wyegzekwować to żądanie.

oznacz moderatorów

Prestige_Outlett
#8 Zapaleniec#

Tak, dokładnie zgłosił zwrot ale nie nadał/nie wysłał. Mogę wysłać mu informacje że już nie przyjmę zwrotu?

 

oznacz moderatorów

Barzy_TPI
#13 Ambasador#

Niestety nie wiem czy niedotrzymanie terminu odsyłki przez kupującego unieważnia jego odstąpienie od umowy. Trzebaby doczytać w przepisach prawa konsumenckiego, o ile jest tam wzmianka o takich sytuacjach.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może się rozmyślił i nie odeśle, takie przykłady tu były. Nie zwracaj środków i tyle.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@LEW433 zgłaszając zwrot pozbawił się prawa własności do przedmiotu. Ma obowiązek odesłać, to co nie należy już do niego.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Prestige_Outlett nie możesz nie przyjąć zwrotu jeśli został prawidłowo zgłoszony. Nawet jak odeśle za pół roku to musisz przyjąć. Takie jest prawo. 

oznacz moderatorów

Prestige_Outlett
#8 Zapaleniec#

Jak mogę wyliczyć taka rekompensatę? 

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Prestige_Outlett w zasadzie nie ma żadnych reguł wyliczania rekompensaty. Jeżeli zwróci produkt uszkodzony lub ze śladami używania, to musisz określić procent zużycia i odpowiednio pomniejszyć zwrot, ale nie możesz nie zwrócić nic. Musi to być chociaż złotówka. I musisz mieć solidne uzasadnienie zmniejszenia kwoty zwrotu.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Prestige_Outlett czasem sie zdarza że kupujący zglasza zwrot a potem go nie odsyla. Nie denerwuj sie.

Jeśłi kupujący odeśle za jakiś czas wówczas będziecie dochodzić do porozumienia. Jeśli produkt straci na wartości - zgodnie z prawem obniżysz kwote zwrotu. Na razie nie masz sie czym martwić a byc może w ogóle nie będzie problemu.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Prestige_Outlett w takiej sytuacji powinnaś wysłać do klienta wezwanie do zwrotu towaru, ponieważ po odstąpieniu od umowy nie jest już jego właścicielem i naraża cie na straty. 

oznacz moderatorów