Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zgłosił zwrot ale minęło już 15 dni i zwrot nie został nadany. Czy moge wysłać informację że już nie przyjmuję zworu?
To jest już przesada prawie miesiąc przetrzymują rzecz... a ja jestem stratna już mogłam kilk razy sprzedać ten produkt ..
@Prestige_Outlett w takiej sytuacji nie musisz przyjmować tego zwrotu. Otrzymanie oświadczenia o zwrocie po upływie 14 dni od daty dostarczenia przedmiotu do kupującego jest jedną z sytuacji, gdy sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia od umowy.
Zwrot zgłoszony w terminie, ale jeszcze nie został nadany
@Prestige_Outlett Jeśli zgłoszony w terminie to kupujący ma kolejne 14 dni na wysłanie zwrotu.
No i trochę sobie jeszcze poużywa 😠
@Prestige_Outlett możesz wysłać do klienta wezwanie do zwrotu towaru , który defacto nie należy do niego .
@Prestige_Outlett Kupujący ma 14dni na zgłoszenie zwrotu i 14dni na odesłanie od chwili zgłoszenia, czyli w sumie może to być 28dni, musisz czekać do końca terminu.
Zaszło chyba nieporozumienie. Z tego co widzę, to kupujący odstąpił od umowy, ale minęło 15 dni od tego odstąpienia, a nie nadał przesyłki ze zwrotem.
Ech, wywaliło mi błąd po edycji poprzedniego posta 😒
@Prestige_Outlett jeśli jest tak jak napisałem wcześniej, to z tego co kojarzę, możesz żądać od delikwenta rekompensaty za straty (utracony zysk ze sprzedaży przedmiotu spowodowany tym, że nie jesteś w jego posiadaniu, a powinnaś być) i skutecznie bez problemu wyegzekwować to żądanie.
Tak, dokładnie zgłosił zwrot ale nie nadał/nie wysłał. Mogę wysłać mu informacje że już nie przyjmę zwrotu?
Niestety nie wiem czy niedotrzymanie terminu odsyłki przez kupującego unieważnia jego odstąpienie od umowy. Trzebaby doczytać w przepisach prawa konsumenckiego, o ile jest tam wzmianka o takich sytuacjach.
Może się rozmyślił i nie odeśle, takie przykłady tu były. Nie zwracaj środków i tyle.
@LEW433 zgłaszając zwrot pozbawił się prawa własności do przedmiotu. Ma obowiązek odesłać, to co nie należy już do niego.
@Prestige_Outlett nie możesz nie przyjąć zwrotu jeśli został prawidłowo zgłoszony. Nawet jak odeśle za pół roku to musisz przyjąć. Takie jest prawo.
Jak mogę wyliczyć taka rekompensatę?
@Prestige_Outlett w zasadzie nie ma żadnych reguł wyliczania rekompensaty. Jeżeli zwróci produkt uszkodzony lub ze śladami używania, to musisz określić procent zużycia i odpowiednio pomniejszyć zwrot, ale nie możesz nie zwrócić nic. Musi to być chociaż złotówka. I musisz mieć solidne uzasadnienie zmniejszenia kwoty zwrotu.
@Prestige_Outlett czasem sie zdarza że kupujący zglasza zwrot a potem go nie odsyla. Nie denerwuj sie.
Jeśłi kupujący odeśle za jakiś czas wówczas będziecie dochodzić do porozumienia. Jeśli produkt straci na wartości - zgodnie z prawem obniżysz kwote zwrotu. Na razie nie masz sie czym martwić a byc może w ogóle nie będzie problemu.
@Prestige_Outlett w takiej sytuacji powinnaś wysłać do klienta wezwanie do zwrotu towaru, ponieważ po odstąpieniu od umowy nie jest już jego właścicielem i naraża cie na straty.