anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klientka chce drugi raz reklamować obuwie, które ma usuniętą wadę

www_butymila_pl
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

Klientka zareklamowała obuwie z tytułu rękojmi, z którego została usunięta wada przez producenta i została przesłana opinia od producenta od specjalisty oceny ds. jakości oraz reklamacji obuwia.

Klientka po otrzymaniu obuwia, z którego została usunięta wada, napisała że nie nadają się do noszenia ("Buty po naprawie nie nadają się do noszenia. Skrzypią a na dodatek w lewym bucie podbicie pod piętą jest wyżej niż w prawym") i że składa drugą reklamację z tytułu rękojmi oraz żąda zwrotu gotówki, ponieważ uważa, że po naprawie wracają w gorszym stanie niż przed naprawą. 

Proszę o odpowiedź co w takiej sytuacji należy zrobić. 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

kostas11
#21 Demiurg#

@www_butymila_pl a na co liczysz ? że pobawimy się w sąd, sam zdecyduj jesteś specjalistą w swojej branży, możesz odrzucić reklamację skoro uważasz że naprawili i jest wszystko ok, lub przyjąć i oddać kasę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

www_butymila_pl
#8 Zapaleniec#

Tak jak to było wspomniane, klientka kiedy po raz pierwszy zareklamowała obuwie od razu na formularzu reklamacyjnym podała numer konta na który należy zwrócić pieniądze.

Jednak związku z tym iż nie uważamy się za specjalistów od spraw mechaniki obuwia. Obuwie zostało przesłane na nasz koszt do producenta. Producent naprawił obuwie i dołączył opinie ( podparł się również odpowiednim artykułem aby wskazać klientce uzasadnienie prawne). Producent wyeliminował wadę i ponownie na Nasz koszt została przesłana para butów do klientki wraz z opinią rzeczoznawcy, dołączona do obuwia.

Klientka w czasie oczekiwania na naprawę była informowana na bieżąco o tym co obecnie dzieje jej się z obuwiem. Choć należy wspomnieć że dostawaliśmy od niej i tak dużo wiadomości na, które natychmiastowo reagowaliśmy.

Kiedy but wrocil do klientki ta po dwóch dniach napisała że wada nie została naprawiona i chodzi jej się jeszcze gorzej i żąda zwrotu gotówki.

Co my jako sklep mamy zrobić ? Uważamy iż zachowaliśmy się fair ponieważ to my opłacaliśmy przez cały ten czas transport obuwia, odpisywaliśmy natychmiastowo, została również dołączona opinia rzeczoznawcy a klientka dalej chce zwrotu pieniędzy. Teraz to my jako sklep czujemy się pokrzywdzeni całą tą sytuacją .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@www_butymila_pl jesteś przedsiębiorcą i mniemam ,że przepisy znasz , a jak nie znasz to się zapoznaj i działaj .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@www_butymila_pl  możesz odrzucić reklamację skoro uważasz że naprawili i jest wszystko ok, lub przyjąć i oddać kasę 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@www_butymila_pl Ma takie prawo a że to jest drugi raz więc naprawa nie wchodzi w rachubę więc albo rozpatrzysz pozytywnie albo odrzucisz.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wziąć buty na ponowną reklamację wysłać producentowi poczekać aż odrzuci z opinią podpierając się opinią producenta odrzucić reklamację  

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

www_butymila_pl

Dokładnie. Takie masz prawo. 

Albo masz upierdliwego klienta, albo niefortunny serwis.

Wybór należy do Ciebie. 

Wiem od znajomego , że w sklepach stacjonarnych przebitka na butach to 100%. Czyli jak kupuje za 100 zł - wystawia za 200 zł - nawet kalkulatora nie potrzebuje, tylko patrzy na FV.

Kupowałem kiedyś buty na Allegro - raz i tylko z tego powodu, że w sklepie stacjonarnym nie było tego rozmiaru. Cena na Allegro - wyższa niż w sklepie stacjonarnym. Sprawdziłem ceny od znajomego - na All sprzedaje buty w cenie jak w sklepie stacjonarnym, czyli z przebitką 100%.

Z reklamacją rób jak uważasz, przy takiej przebitce na butach masz spore pole manewru.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

www_butymila_pl
#8 Zapaleniec#

Tak jak to było wspomniane, klientka kiedy po raz pierwszy zareklamowała obuwie od razu na formularzu reklamacyjnym podała numer konta na który należy zwrócić pieniądze. Jednak związku z tym iż nie uważamy się za specjalistów od spraw mechaniki obuwia. Obuwie zostało przesłane na nasz koszt do producenta. Producent naprawił obuwie i dołączył opinie ( podparł się również odpowiednim artykułem aby wskazać klientce uzasadnienie prawne ). Producent wyeliminował wadę i ponownie na Nasz koszt została przesłana para butów do klientki wraz z opinią rzeczoznawcy, dołączona do obuwia. Klientka w czasie oczekiwania na naprawę była informowana na bieżąco o tym co obecnie dzieje jej się z obuwiem. Choć należy wspomnieć że dostawaliśmy od niej i tak dużo wiadomości na, które natychmiastowo reagowaliśmy. Kiedy but wrócił do klientki ta po dwóch dniach napisała że wada nie została naprawiona i chodź jej się jeszcze gorzej i zada zwrotu gotówki. Co my jako sklep mamy zrobić ? Uważamy iż zachowaliśmy się fair ponieważ to my opłacaliśmy przez cały ten czas transport obuwia, odpisywaliśmy natychmiastowo , została również dołączona opinią rzeczoznawcy a klientka dalej zwrotu pieniędzy. Teraz to my jako sklep czujemy się pokrzywdzeni całą tą sytuacja.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

dostałeś już odpowiedź w poprzednim poście wziąć buty na reklamację odesłać do producenta podjąć decyzję reklamacyjną na podstawie decyzji producenta 

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@www_butymila_pl Piszesz w kółko to samo chociaż dostałeś już odpowiedź. Wziąłeś się za handel, a nie masz pojęcia o przepisach.

Dla mnie stroną, która zna się na obuwiu od technicznej strony jest serwis producenta. Nie klient i nie Ty (co sam potwierdzasz). Klientka chciałaby zwrot kasy, a Ty wolałbyś jej nie zwracać i nie zostać z używanym obuwiem. Każda strona ma swój interes.

1. Odrzuć reklamację skoro producent uważa, że wada została usunięta. Klient jeżeli nie zgodzi się z Twoją decyzją może dochodzić swoich praw w sądzie.

Konsekwencje odrzucenia reklamacji jakie prawdopodobnie poniesiesz to:

- komentarza negatywny

- dyskusja oznaczona jako nierozwiązana

Skalkuluj sobie czy udźwigniesz konsekwencje i podejmij właściwą decyzję.

Allegro po to ukręciło na sprzedawców bata w postaci dyskusji, komentarzy i jakości sprzedaży żeby sprzedawcy takie sprawy rozwiązywali jak najczęściej na korzyść klientów.

Żeby nie było, że jestem przeciwko klientom. Nie jestem. Być może buty po naprawie nadal posiadają wadę i klientka nie jest w stanie ich użytkować. Nie jestem w stanie tego stwierdzić więc nie oceniam. Klientka po odrzuceniu reklamacji nadal ma jeszcze narzędzia żeby wyegzekwować swoje prawa.

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@www_butymila_pl - jak na kogoś, kto od 30 lat handluje butami i ma 4 sklepy stacjonarne słabo znasz przepisy. Allegro to nie targowisko, gdzie wciśniesz kit kupującemu, po czym nie pojawisz się więcej, albo przyślesz inną ekipę z Twoim towarem dla zmylenia przeciwnika... Internet rządzi się innymi prawami i kupujący są świadomi przepisów, które w większości stoją po ich stronie. 

Zalecam dokładne przestudiowanie przepisów, lub współpracę z kimś kto to za Ciebie ogarnie.

oznacz moderatorów