Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Pierwszy raz zdarzyło mi się aby adresat otrzymał uszkodzony/pęknięty przedmiot(ewidentnie po uderzeniu) więc nie za bardzo wiem jak to wygląda z reklamacjami do firmy kurierskiej, reklamację ja powinienem złożyć jako nadawca czy odbiorca?
Dodam, że chodzi o InPost, odbiór z paczkomatu
Składasz jako sprzedający, ty odpowiadasz przed kupującym za uszkodzenia, może złożyć kupujący ale musisz go upoważnić.
@gsyART
Prawo do złożenia reklamacji przysługuje Nadawcy, Adresatowi oraz każdemu kto posiada pełnomocnictwo ww.
Dla przesyłek nadawanych w ramach usług Allegro - Nadawcą jest Allegro. Sprzedawca wysyłający towar Kupującemu z wykorzystaniem przesyłki Allegro do złożenia reklamacji przewoźnikowi potrzebuje pełnomocnictwa Allegro. Sprzedawca może także złożyć reklamację do Allegro (bo to Allegro odpowiada wobec Sprzedawcy i Kupującego za jakość usługi transportowej Allegro). Warto by reklamacja została złożona także przez Sprzedawcę (niezależnie od tego czy Adresat złożył reklamację czy nie) bo to Sprzedający odpowiada wobec Konsumenta za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty przesyłki w transporcie jednym z udostępnionych przez sprzedawcę przewoźników. Bez czyjegokolwiek pełnomocnictwa reklamację takiej przesyłki u przewoźnika może złożyć Allegro lub Adresat.
@gsyART składaj reklamację jednocześnie do allegro za niewykonanie umowy
i do przewoźnika za zniszczenie towaru
poproś także kupującego by także złożył reklamację do inpostu z twierdzeniem, że kurier zniszczył przesyłkę
ty odpowiadasz przed kupującym za zniszczenie towaru w wysyłce - niech ci uszkodzony towar odeśle ty wyślij mu nowy lub zwróć wpłatę
ale w teorii można się np regresu domagać od allegro za złe wykonanie usługi