anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący chce abym wysłała towar później, jak to najlepiej zrobić?

MAMY ROZWIĄZANIE!
noale_pl
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Jestem "początkująca" w sprzedaży. Proszę o krótkie info i wsparcie w poniższym temacie. Być może już kiedyś bylo to poruszane - to będę wdzięczna za link. 

Klient dokonał zakupu w niedzielę 14.11 - a w wiadomości podał informację, że prosi aby dostawa produktu była w czwartek 18.11 (towar za pobraniem - DPD- smart). Jak najlepiej to rozegrać, bo zgodnie z ustawieniami wysyłam paczki w ciągu 1 dnia... i tak aby mi te statystyki 'nie poleciały':

- czy wygenerować etykietę nadawczą dziś i wysłać w środę aby w czwartek było u klienta? Czy jest inne rozwiązanie aby pkt nie tracić? 

Pozdrawiam serdecznie Monika

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
mdrogeria
#21 Demiurg#

noale_pl a... nijak / przerabiałem temat / , wyślij później  ,system policzy Ci paczkę jako nie nadaną w terminie .... nic wielkiego się nie dzieje pod warunkiem ,ze Twoja jakość jest na wysokim poziomie .

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@noale_pl Aby nie "poleciały statystki", najlepiej wysłać towar zgodnie z ustawieniami, inaczej polecą. Niech klient anuluje zakup i kupi ponownie wtedy, gdy chce otrzymać zakupy. 

oznacz moderatorów
ACQUATICA
#10 Popularyzator#

Ja pisałem do Allegro i Allegro wykluczyło daną przesyłkę ze statystyk - po prostu przekazaliśmy screen wiadomości od klienta, że ten nie chce otrzymać paczki od razu.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@noale_pl 
Jak nie wyślesz dziś - to statystyki polecą (data wygenerowania etykiety nie ma znaczenia).
Jak wyślesz dziś - to statystyki nie polecą, jutro będzie próba doręczenia. Adresat może jednak samodzielnie zmienić oczekiwaną datę doręczenia przesyłki kurierskiej na późniejszą (i może warto go o takiej możliwości uświadomić)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
noale_pl
#7 Wielbiciel#

Dziękuję @A3dam @xyz96 @mdrogeria za podpowiedzi! Spróbuję namówić Klientkę na rozwiązanie @A3dam 

pozdrawiam 🙂

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

noale_pl zdajesz sobie sprawę z tego ,że taka próba namówienia może się skończyć negatywem , a to bardziej boli od utraty kilku punktów w jakości . Decyzja oczywiście należy to Ciebie .

Negatyw wisi pełny rok i w pewnym stopniu wpływa na jakość , odjęte punkty za nieterminową wysyłkę tylko miesiąc .

oznacz moderatorów
AQUASYSTEMS
#12 Orędownik#

W przypadku palet  - mierny efekt. Klientom nie chce się nic robić, uważają, że skoro napisali w wiadomości, że mamy wysłać za tydzień to MY mamy się do tego dostosować, bo jak nie to negatyw. Tak to wygląda.

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@noale_pl, warto napisać Kupującemu, że może kupić przedmiot wtedy, kiedy będzie go potrzebował. Jeśli poczekasz z wysyłką, system odczyta to jako wysyłkę, która nie została zrealizowana w terminie, a jest to aspekt wliczany do jakości Twojej sprzedaży. Więcej na ten temat napisaliśmy w tym artykule.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
AQUASYSTEMS
#12 Orędownik#

Bardzo często mamy takie przesyłki. Nie raz pisaliśmy /dzwoniliśmy do klienta w takich przypadkach i we WSZYSTKICH mieliśmy te same teksty: kupuje wtedy kiedy mi pasuje, kupiłem, aby nie zapomnieć, kupiłem, ale wyjeżdżam. Klienta nie obchodzą nasze statystki ani tym bardziej, że my za to "płacimy" cenę spadku terminowości. 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@mr_oma serio?

warto napisać Kupującemu, że może kupić przedmiot wtedy, kiedy będzie go potrzebował

po zakupie? namawiasz by sprzedawca otrzymał negatywa?

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

Nie można zmusić kupującego, żeby wybierał natychmiastową wysyłkę. Może on być np. na urlopie, robi sobie w wolnej chwili zakupy, przy czym prosi, żeby wysłać towar za kilka dni, gdy wróci z urlopu. 

Sugerowane zachowania mają się poniżej pewnej linii w obsłudze kupującego. Takie sytuacje zdarzają się często w sezonie wakacyjnym. Nawet klient kupi przedmiot, pisze, żeby wysłać za tydzień bo wyjeżdża na urlop.

To nie jest wina ani sprzedającego, ani kupującego. To po prostu Allegro nie nadąża za realiami i gubi się w tym całym swoim "gąszczu" punktacji i ocen sprzedającego.

Pytanie - komu są potrzebne punkty, jakie maja sprzedawcy?

- Kupującemu? - nie są kompletnie potrzebne, bo niby do czego? Kupujący przeważnie nie mają o nich zielonego pojęcia. Wręcz przeciwnie - te punkty powodują błędne wyświetlania w wyszukiwarkach na Allegro, oferty nie są wyświetlane w/g życzeń kupujących, są błędne i często działają na niekorzyść kupujących.

- Sprzedającemu? - jedynie utrudniają prowadzenie działalności na Allegro. 

Więc pytanie - komu są one potrzebne?

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@maxr01 zadałeś retorycznie pytanie z domyślną odpowiedzią

ja się nie waham i napiszę wprost - to jest potrzebne allegro by nie pokazywać ofert mniejszym sprzedawcom

 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

No cóż..... Ja z pewnych powodów nie chciałem tego tak jednoznacznie przedstawić.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów