anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący chce zwrócić towar po jego ingerencji powiłujac się na niezgodność z opisem.

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry wszystkim.

Chciałbym usłyszeć opinie osób bardziej doświadczonych.

Wystawiłem na aukcje prywatny telefon.

https://allegrolokalnie.pl/oferta/samsung-galaxy-s21-ultra-12128gb-6bc

Telefon miał wadę w postaci plam na zdjęciach. Umieściłem zdjęcia  prezentujące wade oraz napisałem że według mnie to brud, ale jest to uszkodzenie o którym informuje. 

Kwota początkowa wynosiła 1300zl. Kupujący zalicytował 1950zl. Cena tego modelu na czas wystawienia ogłoszenia oscylowała pomiędzy 2200-2700zl. 

Po otrzymaniu urządzenia stwierdził że nie podoba mu się jego stan i żąda 200zl rekompensaty. Nie zgodziłem się, ponieważ uważam że był świadomy ceny za którą kupuje a było kilka chętnych osób licytujących razem z nim. Zaproponowałem zwrot urządzenia. Kupujący się nie zgodził i ostatecznie umówiliśmy się na zwrot 100zl.

12/02/2023 dostaję wiadomość że czyszczenie aparatu nie pomogło i chce zwrócić urządzenie powołując się na rękojmię. Załączył również dokument przyjęcia do serwisu dnia 02/02/2023. Tutaj zdziwiła mnie rozbieżność pomiędzy serwisem a zgłoszeniem.

W ogłoszeniu było zanzaczone że telefon ma wadę, dodatkowo kupujący ingerował w urządzenie. Nie wyraziłem zgody na przyjęcie zwrotu, więc kupujący wszczął dyskusję.

Na początku dyskusji jako jedną z przyczyn zwrotu podał wypalenie ekranu, którego nie było (co widać na zdjęciu profilowym ogłoszenia) i o którym nigdy wcześniej nie informował.

Czekam na opinie allegro ponieważ moim zadaniem w/w przesłanki dyskwalifikują możliwość zwrotu urządzenia.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Paweł 

 

 

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

LEW433
#21 Demiurg#

Najjaśniejszy nie wie jak się potoczy dyskusja, pamiętaj że musisz w niej odpowiadać i to rzeczowo bez "emocji". Składa Ci reklamacje z pomocą dyskusji i musisz się do niej odnieś, pamiętaj p tym i masz na to 14dni.

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Staram się ale aż wierzyć mi się nie chce w całą sytuację. 

Ktoś kupuje telefon zaznaczony jako uszkodzony. Nie chcę go zwrócić jak ma taką możliwość, następnie go rozbiera i po dwóch tygodniach stwerdza że jednak odda. 

Na zarzut że ingerował w urządzenie odpowiada, że zdjął tylko plecki urządzenia. One sa przecież klejone, więc według mnie to jest ingerencja.

Wystawiłem telefon tutaj ponieważ myslalem że to najbezpieczniejsza opcja.

 

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@steepien88 odrzucilbym reklamację ze względu na ingerencję osoby bezkompetencji w urzadzenie zamiast serwisu lub wykwalifikowanego serwisanta

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@steepien88 przez politykę portalu to miejsce niestety stało się wylęgarnią takich naciągaczy.

Odpowiadaj rzeczowo i w dyskusji to MOŻE nie każą ci fundować przypadkowemu kolesiowi telefonu.

 

Nie zgadzaj się na żaden zwrot bo dostaniesz albo nieswój telefon albo kupujący wymienił sobie tylko potrzebną mu część.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@steepien88 druga rzecz dostał już rekompensatę za ten defekt więc nie można reklamowac dwa razy tego samego defektu wrzuć w dyskusję wymiane wiadomości z nim że dostał kasę 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@steepien88 Jak najbardziej masz prawo nie zgodzić się na zwrot telefonu, musisz tylko odrzucić reklamację w terminie 14 dni.

Osobiście uważam że nie masz sobie nic do zarzucenia, zrobiłeś więcej niż wymagały przepisy.

Pamiętaj tylko o terminowych odpowiedziach w dyskusji w max 24h

Z doświadczenia nie wdawałbym się w większe dyskusje z kupującym, krótko rzeczowo się wypowiedz a jak będą się powtarzały pytania też odpowiadaj możesz wklej poprzednio udzielone ale rób to bo allegro może z automatu wrzucić karę.

Gdyby pojawił się wniosek allegro protect ustosunkuj się powołaj na korespondencję z dyskusji.
Nawet jeśli przyznają rekompensatę nie powinni Cię nią obarczyć.

Powodzenia

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Bardzo dziękuję wszystkim za szybką pomoc.

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Wracam zdalszą częścią historii. Czy przedstawiciele Allegro czytają w ogóle wiadomości od sprzedających?

Kilkukrotnie odniosłem się do regulaminu. Nawet poprosiłem żonę która jest radcą prawnym z kilkunastoletnim starzem o pomoc ale mam wrażenie że wszystkie wiadomości są ingnorowane.

Odpowiedzi że strony allegro padają tylko gdy zawnioskuje o pomoc Kupujący.

Dodatkowo przeanalizowałem regulamin allegro i allegro Protect i tylko utwierdziłem się w przekonaniu że mam rację. 

Czytałem również ciekawe przypadki gdzie sprzedający zostali bez pieniędzy i przedmiotu. Dlaczego mam ustąpić komuś tylko dlatego, że słusznie walczę o swoje prawa?

Jeżeli Kupujący odrzucił możliwość zwrotu, otrzymał wspólnie uzgodnioną rekompensatę a następnie naprawiał urządzenie ma własną rękę to ma prawo do dalszej reklamacji?

Czy powyższe czynności wykluczają go z programu Allegro Protect?

Według regulaminu traci prawa do roszczeń, jeżeli:

Kupujący działał z intencją nabycia Towaru wadliwego bądź niezgodnego z opisem.

Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące stratę związaną z nabyciem Towaru, który był przedmiotem zgłoszenia.

Chciałem uczciwe sprzedać telefon a wyszły z tego same problemy.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@steepien88 Widzę, że poprosiłeś już w dyskusji zarówno nas jak i kupującego o odpowiedź, więc daj nam proszę trochę czasu. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję że się tu Pani znalazła. Próbowałem skontaktować sie moderatorem ale nie można wysłać do Państwa bezpośrednio wiadomości.

Pani Olu prosiłem już kilka razy i mam wrażenie że jako strony sprzedająca jestem ingnorowany. Dyskusja która trwa od kilku dni i zajmuje mnóstwo czasu sprowadza się do tego czy Kupujący słusznie roszczyć sobie prawo do ponownej reklamacji?

W całej tej sytuacji mogę znaleźć tylko dwa pozytywne aspekty. W końcu porządnie przestudiowałem regulamin oraz zupełnie inaczej patrzę na sprzedających jak widzę co muszą przechodzić z niektórymi klientami. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kiedyś plecki to zaślepka baterii, wymienialna poza serwisem. Ale zapewne nie taki był to telefon?🤔

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@steepien88 Rozumiem, że jesteś zniecierpliwiony, ale dyskusja ma to do siebie, że zazwyczaj to słowo przeciwko słowu i dokładnie tak jest w Twoim przypadku. My jako Allegro zawsze staramy się, aby mimo wszystko obie strony doszły do porozumienia, dlatego tak jak pisałam wcześniej poczekaj proszę teraz na odpowiedź kupującego. Jeśli w najbliższym czasie nie pojawi się natomiast wypowiedź z naszej strony, daj tutaj proszę znać, będę działać. 

Jeśli natomiast będziesz potrzebował naszej pomocy tutaj, na Allegro Gadane, skorzystaj z przycisku "oznacz moderatorów", a na pewno ktoś z naszego zespołu się pojawi. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ostatnio same gorące tematy!😓

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedź:) 

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Po pierwsze, to nie można reklamować wady, o której się wiedziało w momencie zakupu (Art. 557.  § 1. KC. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy).
Po drugie, niepotrzebnie pisałeś o brudzie, wystarczyło tylko napisać, że telefon ma wadę i czym się ona charakteryzuje. Teraz jak wadę nie powodował brud, to niestety klient może reklamować usterkę (ponieważ przyczyna jest inna, niż podałeś) i musisz rozpatrzyć reklamację (czasem napisanie zbyt dużo szkodzi). 
Po trzecie, mogłeś wykluczyć w ofercie rękojmię za wady fizyczne.

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Sprzedaje coś bardzo rzadko. To było tylko moje przypuszczenie. Starałem się opisać telefon najlepiej jak potrafię i napisałem że sprzedaje jako uszkodzony. Uszkodzenie aparatu skutkowałoby chyba brakiem możliwości zrobienia zdjęć?

Dodatkowo dałem Kupującemu możliwość zwrotu, którą odrzucił i przyjął rekompensatę. Czy to oraz otwieranie telefonu nie są wystarczacym powodem odrzucenia reklamacji?

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Dzisiaj odpowiedzi udzielił przedstawiciel Allegro i pomimo że zadałem konkretne pytanie, otrzymałem wymijającą wiadomość w żaden sposób nie odnoszącą się do problemu.

Kupujący dostał propozycję skorzystania z Allegro Protect. Natomiast w regulaminie w rozdziale o wyłączeniach są m.in. zapisy mówiące że Kupujący nie może skorzystać z programu, jeżeli:

Kupujący działał z intencją nabycia Towaru wadliwego bądź niezgodnego z opisem.

Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące stratę związaną z nabyciem Towaru, który był przedmiotem zgłoszenia.

Kupujący brał udział w licytacji przedmiotu który był opisany jako uszkodzony oraz nie zgodził się na zwrot urządzenia zaraz po dostawie a w zamian przyjął częściowy zwrot pieniędzy. 

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@steepien88  napisał(a):

Dzisiaj odpowiedzi udzielił przedstawiciel Allegro i pomimo że zadałem konkretne pytanie, otrzymałem wymijającą wiadomość w żaden sposób nie odnoszącą się do problemu.

Kupujący dostał propozycję skorzystania z Allegro Protect. Natomiast w regulaminie w rozdziale o wyłączeniach są m.in. zapisy mówiące że Kupujący nie może skorzystać z programu, jeżeli:

Kupujący działał z intencją nabycia Towaru wadliwego bądź niezgodnego z opisem.

Kupujący otrzymał inne środki rekompensujące stratę związaną z nabyciem Towaru, który był przedmiotem zgłoszenia.

Kupujący brał udział w licytacji przedmiotu który był opisany jako uszkodzony oraz nie zgodził się na zwrot urządzenia zaraz po dostawie a w zamian przyjął częściowy zwrot pieniędzy. 


@steepien88
To standardowa taktyka allegro "na zmęczenie",
nie udzielają odpowiedzi lub odpowiedzi są wymijające w zasadzie nie na temat.


Generalnie Allegro jeśli popełnia błędy nie przyznaje się do nich a w Twoim przypadku wygląda że naruszyli prawo i własny regulamin.


Błędne procedury rozpatrywaniu wniosków allegro protect to standard.
Udokumentowanych spraw na forum jest wiele.
Dziś było kilka spraw poruszanych, nawet niektóre niewygodne odpowiedzi były usuwane przez moderatorów.

Prawdopodobnie jeśli złożysz oficjalną reklamację to odpowiedź będzie zapewne w podobny sposób udzielona.

Mimo wszytko moim zdaniem warto na chłodno domagać się udzielenia rzetelnych merytorycznych odpowiedzi.

Warto też taką korespondencję upubliczniać najlepiej wrzucając screeny z wypowiedziami pracowników allegro , usuwając dane wrażliwe e-maile, nazwiska itp


Na koniec jeśli odpowiedzi są nadal wymijające i niezgodne z prawem to moim zdaniem warto też wysłać zgłoszenie do odpowiednich instytucji UOKIK


Wydaje się że tylko to może doprowadzić do zmiany takich patologii, niedawno za "stare" przewinienia dostało ponad 200mln kary od UOKIK, i co najważniejsze wywarto presję na zmianę regulaminu i postępowania allegro.
Kolejne sprawy są już na cenzurowanym , potrzeba tylko udokumentowanych zgłoszeń, im więcej tym szybsza może być reakcja urzędu.

oznacz moderatorów

steepien88
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za wyczerpującą wiadomość. Będę na bieżąco informował o przebiegu sprawy. Czas na rozwiązanie dyskusji mija dopiero 27/02 i domysł się że do tego czasu rozmowa będzie wyglądać w taki właśnie wymijający sposób.

 

 

oznacz moderatorów