Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Rozumiem . Nie wiem jednak jaki dodatkowy termin mam wyznaczyć oraz jeśli odstąpię od umowy powinnam zwrócić środki ?
@boutiqueartcom, możesz wyznaczyć dowolny termin na ostateczny odbiór lub ponowną wysyłkę. Po jego upłynięciu, możesz zwrócić środki Kupującemu. Brak reakcji na wyznaczenie ponownego (ostatecznego) terminu na odbiór towaru umożliwia Ci skorzystanie z art. 491 KC i odstąpienie od umowy.
A co w sytuacji kiedy kupujący celowo nie odebrał przesyłki bo rzekomo sprzedawca za późno wysłał (na trzeci dzień od zakupu) zero słów wyjaśnień ani słowa przepraszam a dodatkowo cwaniakuje a sprzedawca w tej sytuacji nie odbierze przesyłki zwrotnej? Przecież sprzedawca jako osoba prywatna nie ma obowiązku przyjmować zwrotu zwłaszcza, że zwrot idzie bez wiedzy i zgody sprzedawcy, kupujący powinien odebrać przesyłkę a skoro tego nie zrobił a sprzedawca nie odbierze przesyłki zwrotnej to co wtedy? Już i tak poniosłam koszty prowizji od sprzedaży której allegro nie zwraca jeżeli była to sprzedaż na allegro lokalnie.
@Client:44745750, zgodnie z Art. 548. § 1. Kodeksu cywilnego:
Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
W transakcji między osobami prywatnymi (C2C) wydanie towaru następuje z chwilą przekazania towaru przewoźnikowi.
Gdy klient nie odbiera przesyłki pobraniowej, sprzedawca jest zmuszony do poniesienia kosztów przesyłki w obie strony, czyli sklep-klient oraz powrotnej klient-sklep. W celu poznania reputacji klienta przy sprzedaży towarów, oferuję Państwu usługę „myblacklist.pl”. Można w nim dodać do bazy kupującego bez skrupułów, a także sprawdzić numer lub nazwisko kupującego bez skrupułów, a jeśli jest w bazie, to należy zachować ostrożność podczas wysyłania przesyłki. Witamy w serwisie https://myblacklist.pl Wspólnie uczyńmy handel bezpieczniejszym