Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
tak jak w opisie tematu, kupujący nie odpowiada na próby kontaktu poprzez telefon oraz Allegro. Chciałabym w zaistniałej sytuacji wystawić towar ponownie, lecz nie mogę ponieważ wciąż jestem zobowiązana, że zakupił go niechlubny klient.
Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Zwrot prowizji nie działa, ponieważ nie upłynęło 7 dni tylko w zasadzie 4. Nie ulega mojej wątpliwości, że klient nie ma zamiaru płacić, co dodatkowo argumentuje sobie faktem, że zaraz po wygraniu przez niego aukcji zablokowano mi konto w celach weryfikacji czy rzeczywiście posiadam wystawiany towar. Nadmienię, że weryfikacje przeszłam pomyślnie.
Wiem, że mogę człowieka dodać do czarnej listy kupujących, czy są jeszcze jakieś sposoby by poniósł konsekwencje nie wywiązania się z umowy ? Naturalnie pomijając drogę sądową na której zwyczajnie mi nie zależy. Jakby nie patrzeć, wygranie licytacji a więc również fakt, że wzięło się w niej udział jest wiążące jako umowa.
Client:90822904 msisz zaczekać 7 dni , poinformuj kupującego mailem , że po 7 dniach wystawisz ponwnie produkt do sprzedaży i sfinalizowanie transakcji nie będzie możliwe .
Nic nie zrobisz, odczekaj 7 dni, wystąp o zwrot prowizji i wystaw przedmiot ponownie. Na czarną listę wpisać możesz. Postami na Allegro Gadane nie zmusisz nikogo do zapłaty, ani nikt tu nie sprawi, że kupujący zapłaci.
@xyz96 Nic na temat prawnie zawartej umowy ?🤔
@pinsplash Dokładnie tak jak ty w odwrotnych sytuacjach - nic.
@pinsplash Kupujący się zwyczajnie pomylił, to powinno Panu wystarczyć;
@xyz96 I właśnie o równowagę mi chodzi 🙂
@pinsplash Równowagę? Przecież kupujący zawsze kłamią - tak po prostu jest; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/mam-problem-z-negatywym-komentar...
@Client:90822904 Musisz odczekać 7 dni - tyle ma na zapłatę. Tak możesz dodać do CL jak nie zapłaci. Tak możesz napisać do Allegro poprzez kontakt - ale raczej wiele mu nie zrobią (chyba że będzie się tak "bawił" hurtowo).
Czyli pozostaje mi zaczekać pozostałe dni, aż upłynie okres 7 dni. Poinformować kupującego o ponownym wystawieniu licytacji i dać go na czarną listę.
Dziękuje Panowie za pomoc. I życzę jak najmniej takich nierzetelnych klientów.
Jeśli chodzi o ogłoszenie bez opcji "Kup teraz":
1. Wiadomość do "kupującego": "Witam. Jeśli państwo nie zapłaci za zamówienie złożone w dniu X, będę zmuszony odstąpić od umowy ze względu na zwłokę zgodnie z KC. Czekam do 10:00 jutro Y. Pozdrawiam, Z"
2. Wiadomość do "kupującego": "Witam. Niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od państwa, zatem muszę odstąpić od umowy ze względu na zwłokę zgodnie z KC. Pozdrawiam, Z."
3. Zgłoszenie do Allegro: "Witam. Proszę o zwrocie Xzł jaki zostali naliczone za OFERTA Y. W załączniku potwierdzenie odstąpienia od umowy ze względu na zwłokę "kupującego" "Gadom_2004". Pozdrawiam, Z.". W załączniku zdjęcie chatu.
Skorzystam z Pana wzorów wiadomości, dziękuje za pomoc.
Użytkownik w końcu odpisał. Nie może dokończyć transakcji zw względów losowych. Szkoda, że nie można wystawiać już negatywów kupującym.
@Client:90822904 "Użytkownik w końcu odpisał. Nie może dokończyć transakcji zw względów losowych. Szkoda, że nie można wystawiać już negatywów kupującym." 🤔
Dlaczego chciałbyś kogoś karać, kto nie mógł wykonać swojej części umowy z powodów niezależnych od niego? Może ktoś go potrącił i wylądował w szpitalu itp. Uważasz, ze gdyby Tobie się coś stało i nie mógłbyś mu przez to wysłać towaru a on by Ci dał negatywa to poczułbyś sprawiedliwość? 🤔
Oczywiście masz prawo do własnego zdania i postępowania względem własnych reguł, ale brak empatii w życiu to ciężkie życie 😉
Z prostej przyczyny. Użytkownik zdążył wylicytować przedmiot na kilka minut przed końcem aukcji, ale nie zdążył już kilka minut po jej zakończeniu odpisać.
Natomiast dziwnym zbiegiem okoliczności zdążyli mi w chwile potem zablokować konto na Allegro.
Człowiek nie odbierał telefonu, nie odpowiadał na sms i wiadomości via Allegro. Na pewno w przypadku gdybym to ja nie sprzedała temu Panu wylicytowanego przedmiotu, ponieważ wynikła losowa sytuacja i np. przedmiot uległ zniszczeniu to taki klient byłby dla mnie w porządku i nie robił problemów 🙂
I to nie są moje reguły, tylko panujące w społeczeństwie, zobowiązujesz się coś kupić, należy zapłacić. Empatii mi nie brak, dla tych, którzy na nią zasługują. Dziękuje za wnikliwą analizę mojej osoby 😉