anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący po miesiącu od odebrania paczki mówi że nie dostał towaru

Client:41565936
#7 Wielbiciel#

Ojciec sprzedał w kwietniu zegarek naręczny, używany za ok 200zł.
Kupujący nie zapłacił, nie odbierał telefonów. Po miesiącu ojciec zwrócił się o zwrot prowizji do allegro. Prowizja została przyznana i zegarek został wystawiony jeszcze raz. Zegarek został kupiony przez tą samą osobę co wcześniej. Tym razem zapłacił od razu ale dalej nie odbierał telefonów (ojciec dzwonił żeby domówić parę szczegołów). Zegarek został wysłany i kupujący odebrał go 26.05 i cisza...

Teraz przed godziną otworzył dyskusję że towaru nie ma w paczce. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić? Miał ktoś może podobny przypadek? 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

Jesteś prywatnym sprzedającym, masz dowód jakiś ze zegarek był w paczce? kupujacy pisze czy paczka była uszkodzona? opisz więcej szczegółów.

oznacz moderatorów

Client:41565936
#7 Wielbiciel#

Chodzi o mojego ojca i tak jest prywatnym sprzedającym, nie ma żadnej działalności. Z dowodem będzie cięzko. To nie pierwsza sprzedaż i w symie nikt nie myśli o tym żeby nagrywać czy tam robić zdjęcia paczek. Kupujący napisał tylko Opera Snapshot_2023-06-24_204704_allegro.pl.png
Ojciec zaraz odpisał z pytaniem o szczególy ale narazie brak odpowiedzi. Dobrze rozumuję że odpowiedzialność za przesyłkę leży po stronie kupującego? https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/kto-ponosi-odpowiedzialnosc-za-zaginio...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po miesiącu? to mu odpisz że w paczce było wszystko i niech pokaże protokół od firmy przewozowej . Sprzedający prywatny odpowiada za towar do chwil nadania, ale tzn, że może wysłać pustą paczkę oczywiście.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Client:41565936 twierdzi, że nie było w paczce? Po pierwsze, to on musi to udowodnić. Po drugie, niebezpieczeństwo utraty rzeczy przeszło na Kupującego z chwilą przekazania paczki przewoźnikowi. Po trzecie, zgodnie z prawem pocztowym, to on był zobowiązany do spisania protokołu szkody i zgłoszenia reklamacji przewoźnikowi. Był, ponieważ minął czas na dochodzenie przez niego roszczeń od przewoźnika.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Tylko martwi mnie ta część wiadomości że po miesiącu wystąpił o zwrot prowozji bo to sugeruje sprzedaż na zwykłym allegro 

Daj link do oferty sprzedaży zegarka

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael a co ma sprzedaż na zwykłym (lub niezwykłym) Allegro, do przepisów k.c. i prawa pocztowego regulujących odpowiedzialność prywatnego sprzedającego.

Jak sprzedaję swoje prywatne rzeczy w formie licytacji, to tylko i wyłącznie na zwykłym Allegro. Licytacja na AL, jest cho..., znaczy dużym nieporozumieniem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 to że zaraz konsultant nieuk zrobi z niego przedsiębiorcę a może i będzie wymuszał zwrot towatu 

oznacz moderatorów

katarzynab1712
#15 Entuzjasta#

ciepłym ...... go

oznacz moderatorów