anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący reklamuje przedmiot, ponieważ faktura została wystawiona później, co zrobić?

Korges
#7 Wielbiciel#

Sprzedałem niedawno nowego laptopa na Allegro Lokalnie. Kupujący się do mnie zgłosił, na prośbę obniżyłem cenę. Sprzedaż 2 stycznia.
Laptop - macbook - dotarł, kupujący go aktywował (4-5 stycznia), przedzwonił że wszystko jest ok, poprosił jeszcze o jakiś papier żeby aktywować gwarancje. Poinformowałem że aktywacja następuje samoistnie od momentu pierwszego uruchumienia i że papier dostarczę później. Na następny dzień Kupujący zakłada dyskusję że jest oszukany, gwarancji nie dostanie bo nie ma papieru - plot twist - gwarancja była już aktywna co można było sprawdzić na stronie producenta po numerze seryjnym laptopa. 
Laptopa dostałem w listopadzie, nie prosiłem wtedy o podesłanie faktury (laptopy tak zamawiam nie pierwszy raz - dla mnie te faktury nic nie zmieniają), poprosiłem żeby wystawił z datą sprzedaży tak żeby się nowemu kupującemu zgrywała z aktywną gwarancją (nie na listopad) żeby jakby kiedyś chciał się nią posłużyć żeby nie było problemów - 4 stycznia. Fakturę z taką datą sprzedaży podesłałem kupującemu. 

Kupujący pisze że on kupił 2 stycznia a faktura jest na 4 stycznia.

Sprzedaję jako osoba prywatna. W aukcji nie było informacji że załączam dowód zakupu/faktury. Poinformowałem że po rozpakowaniu/aktywacji nie akceptuję zwrotu i proszę o rozsądne zakupy. Kupujący z którym rozmawiałem 3x telefonicznie wraz z mailem który mi podesłał do przesłania faktury okazał się nie być właścicielem konta - jest nim kobieta, inny nr tel, mail i nazwisko.

Myśle że spokojnie bym sprzedał ponownie tego laptopa o takiej samej lub wyższej cenie wiec nie o pieniądze tutaj chodzi. Co byście zrobili?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

xyz96
#21 Demiurg#

@Korges Kupujący złożył Ci reklamację, a Ty ją powinieneś rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Skoro już założył Dyskusję to pamiętaj, że może tam poprosić o pomoc Allegro, a serwis zazwyczaj staje po stronie kupującego. Nie ma obowiązku uznania reklamacji, ale moim zdaniem lepiej działać tak, aby kupujący był zadowolony. Być może jest jakiś dodatkowy problem, który zgłasza kupujący, ale on się tu nie wypowie. Jeśli Allegro mu pomoże, a nawet wypłaci rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, może to być dla Ciebie znacznie większym problemem. 

oznacz moderatorów

Korges
#7 Wielbiciel#

Jedyny problem to taki że faktura jest na 4.01.2022, a kupujący ode mnie kupił 2.01.2022
Jakbym pewnie podesłał z listopada i by użył taki do aktywacji przed automatyczną to też byłby zły że gwarancja leci od listopada a nie od stycznia bo tak było w opisie 😄

oznacz moderatorów

puh_ip
#9 Pomysłodawca#

Zgodnie z art. 106i ust. 1 ustawy o VAT fakturę wystawia się nie później niż 15-ego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru. W Twoim przypadku jest to zgodne z obowiązującym prawem.

oznacz moderatorów

Korges
#7 Wielbiciel#

Jeszcze jedno. W przypadku zwrotu allegro "zwraca" prowizję którą naliczyło? I jak jest z kosztami przesyłki.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jest to reklamacja i musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni, inaczej zostanie uznana, odpisz mu czy wszystko działa i czy chce zwrócić skoro uważasz że nie będzie z odsprzedaniem problemów, oczywiście nie musisz przyjmować zwrotów, nie wiadomo w jakim kierunku pójdzie kupujący bo może ci narobić większych problemów. Jeżeli coś nie działa to poproś go o odesłanie kompa.

oznacz moderatorów

Korges
#7 Wielbiciel#

Wszystko działa, gwarancja aktywna.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Korges No więc w Dyskusji odrzuć jego reklamację, masz takie prawo i poczekaj na rozwój wydarzeń. Gdyby sytuacja się zmieniła i Allegro zacznie Cię nakłaniać do zwrotu wpłaty pod groźbą jakichś ograniczeń na koncie, zawsze będziesz mógł zmienić zdanie i oddać pieniądze po odesłaniu sprzętu. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Nie. Przy sprzedaży prywatnej nie obowiązuje termin 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Żadne przepisy nie określają takiego terminu. 

oznacz moderatorów