Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Mam problem. Kupujący 18 dni po odebraniu paczki zgłasza, że zawartość przesyłki jest uszkodzona (szafka dla lalek).
Jakieś pomysły?
Czy jak zwykle muszę przeprosić, posłańcem zwrócić pieniądze w złotej kopercie i już kompletnie stracić szacunek do samego siebie?
Pozdrawiam
MarioOutlet Właściwie może. Regulamin Allegro pozwala kupującym na wszystko.
Ze swej strony masz prawo żądać zwrotu towaru i dopiero wtedy potraktować jako reklamację.
Reklamację możesz (cytując zagorzałych wrogów sprzedawców) przyjąć bądź odrzucić, zgodnie z prawem.
Licz się jednak z faktem, że allegro raczej na pewno stanie po strone kupującego, a to nie skończy się dla Ciebie przyjemnie.
Ostatnie Twoje zdanie odzwierciedla stosunek tego portalu do sprzedających.
Ładniej bym tego nie potrafił określić.
@DECO-MASTER Stosunek do klientów mam raczej w porządku i jestem raczej człowiekiem ugodowym, takim który zawsze działa na korzyść klienta.
Niestety, po dłuższym czasie upokarzania samego siebie i przepraszając za nic, straciłem szacunek do samego siebie. Klient jest Panem, który może wszystko. Sprzedawca wg. ustawy i Allegro jest zwykłym śmieciem (nie obrażając śmiecia).
@MarioOutlet Nie musisz niczego zwracać w złotej kopercie, ale musisz rozpatrzyć reklamację z rękojmi, na którą kupujący ma minimum rok, a nie tylko 18 dni.
Jeśli ją uznasz, powinieneś wymienić, naprawić towar na swój koszt lub po odesłaniu oddać kupującemu wszystkie koszty. Jeśli ją odrzucisz, kupujący może założyć Dyskusję i skorzystać z POK. W takiej sytuacji Allegro będzie mogło żądać od Ciebie zwrotu kosztów - w zależności od przebiegu Dyskusji i w zależności od dowodów.
@MarioOutlet Według fanatyków Kupujacy może zgłosić uszkodzenie przesyłki do 2 lat od odebrania.... A według ludzi logicznie myślących uszkodził i usiłuje Cię naciąć. Poproś o odesłanie, spytaj o powód nie stwierdzenia uszkodzenia przez 18 dni ( normalny człowiek sprawdza zawartość zaraz po otrzymaniu). Po otrzymaniu oceń czy uznać czy nie. Jeżeli jest ewidentne uszkodzenie mechaniczne - prawdopodobnie źle się z nim obchodził....
@MarioOutlet To nie jest zwrot bez podania przyczyny lecz reklamacja, musisz ją rozpatrzyć, możesz uznać albo nie, pamiętaj że masz na to 14dni od zgłoszenia.
MarioOutlet - a jakieś żądania ze strony kupującego?
Napisałeś: "Kupujący 18 dni po odebraniu paczki zgłasza, że zawartość przesyłki jest uszkodzona" - to nic jeszcze nie znaczy. Poszperaj w "necie" - sporo jest konkretnych odpowiedzi w tym temacie, również instytucji bardziej rozeznanych w temacie od "stałych odpowiadaczy" na AG.