anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zrezygnował z odbioru paczki za pobraniem, co z kosztem nadania tej paczki?

Krusz_To
#7 Wielbiciel#

Witam. Klient kupił u mnie produkt poprzez allegro minikurier24 za pobraniem. Paczkę nadałem juz w paczkomacie i zanim jeszcze została wyjeta przez kuriera klient chce zrezygnowac z zakupu. Paczka musi teraz zostać dostarczona i odesłana zgodnie z warunkami allegro? Co z kosztem nadania tej paczki? I co w przypadku jak klient jej nie odbierze od kuriera.

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

LEW433
#21 Demiurg#

lew433_0-1609006749200.png

 

oznacz moderatorów

Krusz_To
#7 Wielbiciel#

A co z moimi kosztami nadania tej paczki? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca prywatny, koszty powinien pokryć kupujący.

oznacz moderatorów

Krusz_To
#7 Wielbiciel#

Ale jeśli kupujący jej nie odbierze i przesyłka poprostu wróci do mnie to żadne koszty nie zostana mi zwrócone? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Krusz_To Taka prawda.

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Ponieważ zdarza się to coraz częściej, wręcz nagminnie trzeba ograniczyć formy zakupów tylko do płatnych z góry przed wysyłką.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Krusz_To Jeżeli sprzedajesz jako przedsiębiorca i klient nie odbierze paczki, wróci ona do Ciebie. Kupujący zrezygnował, więc powinien pokryć jedynie koszt powrotu przesyłki, Ty Zwracasz mu w takiej sytuacji całą jego wpłatę minus koszt powrotu przesyłki. Jeżeli to było pobranie, klient powinien Ci zwrócić tylko koszt powrotu paczki. Jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna, zwracasz całą jego wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki do niego i koszt powrotu. Przy pobraniu klient powinien Ci zwrócić koszty przesyłki w obie strony.

oznacz moderatorów

Krusz_To
#7 Wielbiciel#

Powinien ale jak rozumiem nikt go do tego nie zmusi zeby zwrócił? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli nie chce zwrócić, to tylko sąd.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Krusz_To  Z forum :

Oddajemy do sądu WSZYSTKIE nieodebrane pobraniówki, nie interesują nas żadne tłumaczenia. Nieodebrana pobraniówka, wysyłamy przedsądowe wezwanie do zapłaty. Na wezwanie odpowiada może 1 na 20 delikwentów. Żeby się nie pakować w koszt uzyskania PESEL-u z MSWiA co jest płatne 30zł ( i ostatnio bardzo utrudniają uzyskanie danych) spraw nie kierujemy do e-sądu tylko do zwykłego sądu w trybie postępowania uproszczonego (koszt pozwu 30zł)  Można taki pozew złożyć w sądzie cywilnym w swoim mieście.

W pozwie należy zaznaczyć że do dnia złożenia pozwu delikwent nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od umowy dzięki czemu wedle własnego uznania możemy żądać nie tylko kosztu zwrotu i różnicy pomiędzy wybranym a najtańszym sposobem wysyłki ale :

1. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot

2. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot oraz towar a dodatkowo domagać się w pozwie by delikwent przysłał po towar własny transport

Trochę czekamy na wyrok, potem wniosek o klauzulę wykonalności i sprawa do komornika. Tym sposobem "żartowniś" od nieodebranej paczki jest w plecy kilkaset złotych. 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96 "Jeżeli to było pobranie, klient powinien Ci zwrócić tylko koszt powrotu paczki."

Nie wprowadzaj w błąd, klient powinien zwrócić nie tylko koszt powrotu paczki, także różnice w cenie przesyłki wybranej przez kupującego a najtańsza forma dostawy dostępnej w ofercie.

oznacz moderatorów