Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, taka sytuacja:
Klient kupił u mnie nowy przedmiot przez Kup teraz.
Wybrał metodę Kurier Inpost24, za którą zapłacił 13,41zł.
Zamówiłem kuriera i zapłaciłem Inpostowi wspomnianą kwotę.
Po 30 minutach kupujący jednak zrezygnował z zakupu i zgłosił zwrot przez allegro.
Oddałem mu kwotę za towar, ale bez zwrotu kosztów przesyłki.
Allegro zwróciło mi prowizję.
Czy Inpost zwraca pieniądze za taką nienadaną przesyłkę?
Czy dobrze rozumiem, że nie mam obowiązku zwracania kosztów kupującemu za przesyłkę
dopóki Inpost nie zwróci mi tej kwoty?
PS. Sprzedałem jako osoba prywatna.
Oddaj klientowi wszystko, zanim założy spór i wystąpi o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, bo to zwykle oznacza kłopoty, do zawieszenia konta sprzedawcy włącznie.
Jeśli InPost nie wykonał usługi, nie może pobierać pieniędzy za jej wykonanie.
Barthek_R musisz mu zwrócić wszystko i najlepiej niezwłocznie . Jesli nie ma nadania Inpost bezproblemu zwróci Ci koszt za przesyłkę .
@Barthek_R A co ma do tego kupujący, kiedy dostaniesz zwrot za przesyłkę, zwróć mu od razu i po sprawie.
Nie kiedy dostanie zwrot za przesyłkę, tylko już teraz powinien zwrócić. Kupujący nie musi czekać na jego rozpatrzenie reklamacji w InPost 🙂
@Barthek_R Sprzedałeś ze smartem? Bo jako osoba prywatna nie jesteś zobligowany do zaakceptowania zwrotu bez podania przyczyny...
Nie, bez smarta.
Nie ma dla mnie problemu, żeby zwrócić pieniądze kupującemu.
Najbardziej nurtuje mnie pytanie czy miałem obowiązek zwrócić koszt niewysłanej a opłaconej paczki.
Teraz to ja muszę się procesować z Inpost o zwrot kosztów.
Już raz mi odrzucili taką samą sytuację, więc mam obawy.
Jeśli więcej kupujących by tak robiło to można popłynąć na takich wysyłkach.
@Barthek_R jako osoba prywatna w ogóle nie miałeś obowiązku nic zwracać, mogłeś nadać i olać temat 🙂 Ale skoro poniosłeś koszty to oddajesz za towar, jak Ci inpost nie policzy za wygenerowanie etykiety to oddasz kupującemu za przesyłkę 😉