Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałam na allegro sukienkę, kupująca po dwóch tygodniach się rozmyśliła i chciała odesłać ją na zwrot (bez podawania przyczyny). Jestem osobą prywatną i w aukcji było zaznaczone, że zwrotów nie przyjmuję (w zakładce o sprzedającym również była taka wiadomość), kupująca otrzymała również maila z taką informacją. Pomimo tego odesłała przesyłkę i dziś kurier chce mi ją doręczyć. Czy w takim przypadku mogę nie odebrać przesyłki i przekierować ją na adres kupującej? Kontaktu mailowego ani telefonicznego z kupującą nie ma.
Owszem. Jako osoba sprzedająca prywatnie, nie musisz przyjmować zwrotów. Pewnie sukienka była potrzebna na jakąś imprezę, po imprezie stała się zbędna. Nie odbieraj i tyle.
Lepiej odbierz i sprawdź, czy w paczce nie ma pisma reklamacyjnego, bo jeśli klientka odesłała z powodu wad lub niezgodności z opisem, masz obowiązek taką reklamację rozpatrzyć.
A jeśli nie będzie takiego pisma i przesyłkę odbiorę to co?
@xyz96 Nie, Kupujaca powinna o tym poinformować Sprzedawcę. Nie poinformowała. Sprzedawca nie ma obowiązku odbierać. Reklamację trzeba rozpatrzyć jak sie o niej wie...
@Adamx90 Napisała że się "rozmyśliła" ? jezeli tak, to nie odbieraj - nie masz obowiązku.
Kupujaca moze Ci wystawić negatyw ( jeżeli to nie Lokalnie)
Nic nie napisała. Wypełniła zwrot przez allegro z zaznaczeniem "bez podania przyczyny". Po wypełnieniu formularza przez nią napisałam wiadomość, że nie przyjmuję zwrotów o czym informowałam w aukcji. Nie odpisała. Napisałam kolejną wiadomość. Nie odpisała i dwa dni później nadała paczkę. Zanim przyjechał kurier próbowałam się kontaktować telefonicznie, kilkukrotnie smsowo - bez odzewu.
@Adamx90 A, to inna sprawa. W aukcji był podany czas na odstąpienie od umowy, więc klientka ma prawo odstąpić. Prywatny sprzedawca nie musi podawać czasu na odstąpienie od umowy i nie musi zwrotów przyjmować, ale w tym przypadku ten zwrot był udostępniony. Nie można pisać, że się nie przyjmuje zwrotów i jednocześnie zwroty udostępniać w zakładce Zwroty.
W zakładce zwroty jest zaznaczone "brak możliwości zwrotu". Nie da się na allegro oznaczyć 0 dni na odstąpienie od umowy. Przy wysyłce paczkomatem opcja zwrotu automatycznie się dodaje, nie da się jej wyłączyć przez sprzedającego.
Nie wypełnia się wtedy zakładki Zwroty, jeśli się ją wypełni, podaje się czas na odstąpienie i uznaje się zwroty.
Czas na odstąpienie wpisany jest jako: -
Idąc tym tokiem to kupujący ma 0 dni, czyli wysyłając zwrot 14stego dnia to jest już po terminie.
@xyz96 Problem w tym, że żeby mieć smarta w ofertach (jako sprzedający) trzeba ustawić zwroty (których nie trzeba przyjmować, sprzedając jako osoba prywatna). Taki ciekawy paradoks na allegro. Dopóki nie było smarta, nie było też takich absurdów.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Siedze teraz i słucham "Jump"....
@Adamx90 Nie odbieraj tej paczki od kuriera. Nie masz obowiązku przyjmowania zwrotów. Kupująca o tym się dowiedziała z aukcji, którą musiała przeczytać.
Tak na prawdę padłaś ofiarą allegro które przymusza Sprzedawców prywatnych do wypełniania rubryki Zwroty. Cokolwiek tam wypełnisz to tylko gorzej dla Ciebie.
@pinsplash Nie ma obowiązku wysłać pisma reklamacyjnego wcześniej, przed odesłaniem towar, można to zrobić, ale niekoniecznie. Można odesłać towar wraz z pismem.
Napisane w zakładce zwroty jest:
-
Ograniczenie prawa do odstąpienia
Brak możliwości zwrotu towaru, jestem osobą prywatną, nie przyjmuję zwrotów, proszę o rozsądne zakupy.
Więcej informacji na: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-p...