anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa odbioru paczki kto pokrywa koszty dostawy

stancars1
#7 Wielbiciel#

Paczka została zamówiona za pobraniem jednak klient zrezygnował w dniu doręczenia paczki przez kuriera. Odmówił odbioru i zwrócił paczkę do mnie jako nadawcy. Kto pokrywa koszty za usługę kuriera? Klient nie zgłosił rezygnacji przez allegro.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Jeśli nie złożył do Ciebie odstąpienia to wezwać go musisz do odbioru jego własności. Jeśli złożył/złoży, pokrywa koszty przesyłki zwrotnej, czyli jeśli nie zapłaci po dobroci, to wystawiasz mu wezwanie do zapłaty.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@stancars1 jeśli nie było zwrotu to jest nie wywiązanie się z umowy, powinien pokryć koszty wysyłek i ponownej wysyłki, a w przypadku odstąpienia powinien pokryć koszt powrotu a Ty powinieneś oddać za towar i najtańszą dostawę ( czyli bez pobrania ) a że było to pobranie to klient powinien Ci oddać za wysyłkę do niego 🙂

ps. jeśli klient nic nie zrobi i będziesz w plecy zgłoś to allegro, może robi to często i dostanie bana lub ostrzeżenie trzeba takich eliminować 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli nie odebrał i nie odstąpił od umowy zakupu, nie musi być to zgłoszenie przez Allegro, może byc mailem, PP, itd., masz prawo potrącić koszty przesyłek.

oznacz moderatorów

branzowypl
#9 Pomysłodawca#

Witam

Podpinam się pod temat. Klient złożył zamówienie za pobraniem (dropshipping).  Zakupilem towar w hurtowni, wysyłka DPD, dziś dostałem maila z DPD że klient odmówił i przesyłka wraca do mnie. Produkt za ponad 300zł.

Klient nie zgłosił zwrotu. Po moim zapytaniu przez centrum wiadomości odpisał że "tak odmówiłem". Bardzo proszę o wypowiedź moderatora Allegro w tej kwestii, bo widzę po tematach że zdania są podzielone.

1. Czy dobrze rozumiem że w przypadku zamówienia za pobraniem, gdy klient nie zgłosił zwrotu/odstąpienia od umowy (przez formularz allegro) do czasu dostarczenia mu towaru, łamie w ten sposób umowę kupna sprzedaży - a tym samym jego odstąpienie nie ma mocy prawnej?

2. Co z kosztami? Mojego zakupu towaru w hurtowni oraz wysyłek do i zwrotnej od klienta?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@branzowypl Wszystko masz wyżej 🙂

jeśli nie było zwrotu to jest nie wywiązanie się z umowy, powinien pokryć koszty wysyłek i ponownej wysyłki, a w przypadku odstąpienia powinien pokryć koszt powrotu a Ty powinieneś oddać za towar i najtańszą dostawę ( czyli bez pobrania ) a że było to pobranie to klient powinien Ci oddać za wysyłkę do niego

Tak, jak nie odstąpił przed odmowę odebrania Towar należy do niego, jedyne co zostanie to wystąpić do sądu o odbiór towaru oraz pokrycie dwóch przesyłek, to że działasz w dropingu 🙂 to Twój problem 🙂 Na allegro tu nie licz 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów