anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odstąpienie od umowy a zwrot kosztów za zakupione baterie do produktu

MAMY ROZWIĄZANIE!
_Kinderlandia_
#8 Zapaleniec#

Witajcie. Nie wiem jak rozwiązać poniższą sytuację:

Klient zakupił huśtawkę dla niemowląt (brak baterii w zestawie). Po odebraniu okazało się, że nie działa.

Klient założył dyskusję i nie chce zgłosić reklamacji- nie interesuje go opcja naprawy, a oczekuje jedynie zwrotu środków za zakup huśtawki i zakup baterii zasilających produkt. Dodam, że koszt zakupu baterii przez Klienta to prawie połowa wartości sprzedanego bujaczka.

Proszę o doradzenie możliwego rozwiązania w tej sprawie.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
LEW433
#21 Demiurg#

@_Kinderlandia_ Huśtawka i bateria to całość, jeden zestaw? jak zakup konsumencki to przyjęcia zwrotu nie możesz odmówić ale możesz pomniejszyć zwrot o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@LEW433 Czytaj, a nie pisz aby pisać : Klient zakupił huśtawkę dla niemowląt (brak baterii w zestawie)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Ziolko39
#21 Demiurg#

@_Kinderlandia_ Oddaj tylko za huśtawkę. Baterie sa jego własnością. A jak by kupił dywan do położenia pod huśtawką to też oczekiwał by zwrotu kosztów ?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie bądź taki bystry bo już tu wszystko czytaliśmy i wolę mieć pewność.😛

oznacz moderatorów
_Kinderlandia_
#8 Zapaleniec#

Huśtawka jest sprzedawana bez baterii w zestawie.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@_Kinderlandia_ To przyjęcia zwrotu nie możesz odmówić, ma prawo do zwrotu.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@_Kinderlandia_ Napisz grzecznie ( odpisuj ZAWSZE w dyskusji) że jeżeli chce odesłać jako zwrot bez podania przyczyny, moze to zrobić ale wysokość zwrotu może być pomniejszona o ew. zmniejszenie wartości przedmiotu. Jeżeli chce skorzystać z reklamacji, prosze bardzo, jeżeli ją uznasz doślesz nową huśtawkę i oddasz za przesyłkę uszkodzonej do siebie ( jeśli klient coś za to zapłaci). Jesli nie uznasz to klient będzie musiał odebrać ją na swój koszt. Baterie nie podlegają żadnej refundacji - zakupił jakie chciał i może z nimi zrobić co chce.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
_Kinderlandia_
#8 Zapaleniec#

Właśnie podobnie tutaj myślę. Tylko że Klient przy odstąpieniu oczekuje że wsadzi baterie z paragonem do paczki, a ja mam mu zwrócić za zakup + baterie. Innego wyjścia nie widzi i wprost pisze, że czeka na pomoc Allegro bo inaczej się nie dogadamy.

Dodam jeszcze że przed transakcją pytał o rabat, a teraz wprost twierdzi, że celowo został narażony na dodatkowe koszty.

Trudny przypadek..

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@_Kinderlandia_ spytaj go na jakiej podstawie..... obstawaj ( grzecznie ) przy swoim.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
_Kinderlandia_
#8 Zapaleniec#

Tego się będę trzymać. Dziękuję

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@_Kinderlandia_ 
Klient przy odstąpieniu oczekuje że wsadzi baterie z paragonem do paczki.

Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zakup złożone Tobie nie dotyczy baterii, które nie były przedmiotem transakcji z Tobą (nie można odstąpić od Umowy, która nie została nigdy zawarta).
Baterie są własnością Klienta i jeżeli (omyłkowo lub celowo) włoży je do paczki to powinnaś wezwać go do odbioru Jego własności na Jego koszt pod rygorem oddania ich na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo Klienta. 


a teraz wprost twierdzi, że celowo został narażony na dodatkowe koszty.
To Kupujący swoim niewłaściwym postępowaniem sam naraża się na dodatkowe koszty. Gdyby złożył reklamację - to w przypadku gdyby okazała się zasadna - koszt jej rozpatrzenia (i usunięcia wady lub wymiany rzeczy) obciążałby sprzedającego.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów