Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, krótkie pytanie, kupujący pochopnie anulował zakup, ale po wyjaśnieniu jednak podtrzymuje chęć zakupu. Zakupiony towar został już wysłany do kupującego.
Co powinienem zrobić jako sprzedający, ewentualnie co powinien zrobić kupujący. Może ktoś przerobił już taki temat.
Będę wdzięczny za podpowiedzi. Dziękuje
@media4car Cześć. Możesz mi podać numer tego zamówienia? 🙂
Tak, oczywiście 😉
Numer zamówienia
7bba0a41-a6a4-11ec-b5fd-238558a28849
kupujący [edycja]
Zapewne Kupujący już się z Wami kontaktował dziś rano w tej sprawie.
@media4car
W jaki sposób doszło do wysłania anulowanego zamówienia ?
Kupujący skorzystał z opcji po zakupie udostępnionej przez Allegro, wg mnie na podstawie odstąpienia od umowy.
@media4car
Jeżeli kupujący wypełnił formularz ZWROTu (a nie użył opcji ANULUJ) to nie anulował zamówienia, ale najprawdopodobniej zadeklarował chęć odesłania rzeczy w związku ze złożonym przez siebie oświadczeniem o odstąpieniu od umowy z Art. 27 UoPK.
Konsument po złożeniu ww. oświadczenia ma obowiązek rzecz odesłać (zwrócić) do sprzedawcy (który stał się ponownie właścicielem tej rzeczy).
Art. 34 UoPK
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.
Oczywiście jeżeli jest nadal zainteresowany posiadaniem tej rzeczy - może ją nabyć ponownie w ramach nowej transakcji.
Oczywiście jak to rozumiem co napisałeś, z tym że kontekst jest inny. Tak jak wspomniałem, Kupujący postąpił zbyt pochopnie i jednak podtrzymuje chęć zakupu który anulował na allegro. Chce zatrzymać zakupiony towar i stąd moje zapytanie co powinienem zrobić. Obecny stan rzeczy jest OK, Kupujący otrzymał zakupiony towar, ja otrzymałem zapłatę. Z tym, że na allegro powinniśmy wyprostować temat bo status zamówienia jest obecnie taki że Klient anulował zamówienie.
@media4car
Czy faktycznie kupujący skorzystał z opcji ANULUJ, a Ty przy zamówieniu masz czerwony napis:
(i) Kupujący anulował
?
Tak dokładnie jest, mam czerwony napis: Kupujący anulował
@media4car Nie mamy systemowej możliwości anulowania anulowania, zatem jeśli otrzymałeś zapłatę za towar i produkt został wysłany, to transakcja została sfinalizowana. Jeśli chodzi o prowizję, to po prostu nie składaj wniosku o jej zwrot.
Czyli rozumiem, że kupujący też nie musi nic dodatkowo robić i na tym kończymy transakcję.
@media4car Tak, nie ma innego wyjścia. Transakcja została już sfinalizowana.
@media4car
Jeżeli masz czerwony napis "Kupujący anulował" to popełniłeś błąd wysyłając towar (gdybyś wprowadził numer przesyłki lub zaznaczył, że przystępujesz do realizacji - kupujący nie miałby możliwości ANULOWANIA zakupu).
Wiedz, że w obecnej sytuacji kupujący ma nawet prawo domagać się zwrotu zapłaconej kwoty, a Tobie psują się statystyki w zakresie oceny przez Allegro czasu na zwrot środków kupującemu.
Umowa zakupu/sprzedaży jest uznana za niebyłą.
@ko_alka
transakcja została sfinalizowana
Transakcja NIE została sfinalizowana, a Umowa przestała wiązać kupującego.
Sprzedający ma problem, bo nie ma towaru (którego jest właścicielem), a kupującemu należy się zwrot pieniędzy.
nie ma innego wyjścia
Oczywiście, że jest inne wyjście niż "zamiecenie pod dywan" z powodu, iż: "systemowo" czegoś tam Allegro nie potrafi zrobić.
Zgodnie z zasadami: w takiej sytuacji sprzedawca powinien oddać środki kupującemu i poprosić go o zwrot rzeczy (oczywiście na koszt sprzedawcy).