anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Podwójna płatność za wysyłkę - allegro pobiera opłatę za usługę, której nie wykonało

Horss
#2 Obserwator#

Dzień dobry, piszę z zapytaniem jak to wygląda w kwestii prawnej - otóż kilkukrotnie zdarzyła się sytuacja, że klient, który skorzystał ze Smart, wybrał dostawę Allegro Paczkomaty Inpost, za dostawę nie zapłacił NIC.

Wysłałam paczki za pośrednictwem zewnętrznego systemu (Apaczka), pokryłam koszt dla każdej przesyłki w wysokości 14-15zł brutto. Allegro pobrało mi opłatę około 9zł za każdą z tych przesyłek, tak, jakbym wysłała je za ich pośrednictwem. Wydaje mi się, że nie jest zgodne z prawem pobieranie opłat za usługę, która nie została wykonana? Suma sumarum, każda paczka kosztowała mnie 23-24zł brutto, gdzie zaznaczam - Klient nie zapłacił ani złotówki, bo korzystał ze smart.

W rozmowie z konsultantami powoływali się oni na Regulamin, przeczytałam cały, włącznie z załącznikiem 16 dotyczącym dostaw i nie znalazłam nigdzie informacji na temat tego, że Allegro może pobierać opłatę za usługi dostawy, których nie zrealizowało, a więc usługi, których nie wykonało. Być może komuś udało się dotrzeć do konkretnego punktu regulaminu, gdzie jest to ujęte?

Dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

komis-bell
#21 Demiurg#

@Horss Skoro zamówienie jest w SMART to czemu w ogóle nadajesz je na własny koszt?

oznacz moderatorów

Horss
#2 Obserwator#

Bo allegro wymaga "umowy własnej" z inpost, której nie posiadam

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Horss wystarczy założyć konto na menadżerze paczek impost i powiązać zgodnie z instrukcją po czym robić import zamówień z allegro lub dodać "umowę" w ustawieniach zamówień podając token API ShipX wygenerowany w menadżerze paczek i korzystać z WzA.

oznacz moderatorów

Horss
#2 Obserwator#

Już to zrobiłam ale co z paczkami, za które Allegro pobrało mi opłatę, mimo, iż nie wykonali ani nie zlecili usługi? Nie znalazłam nigdzie w regulaminie, że jest to zgodne z zasadami i uważam, że należy mi się zwrot za te pobrane opłaty, zważywszy iż prywatnie opłacałam zamówienia. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Horss synchronizowałeś apaczke z allegro?

oznacz moderatorów

Horss
#2 Obserwator#

Nie synchronizowałam, podobno nie działa to w smart. Nadałam przez apaczkę na swój własny koszt kilka przesyłek i allegro policzyło mi jeszcze opłaty jakbym normalnie przez ich system wysyłała, czyli pobrali opłatę, za usługę, której nie wykonali.

oznacz moderatorów

Horss
#2 Obserwator#

Co ciekawe, w przypadku wszystkich pozostałych metod dostawy Orlen Paczka, DPD Pickup itp nie ma takiego problemu - mogę nadawać za pośrednictwem allegro i wtedy jest normalnie pobierana opłata za te dostawy zgodnie z cennikiem. Problem dotyczy tylko Allegro Paczkomaty Inpost.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

Bo musisz mieć integracje z menadżerem paczek inpostu, wtedy będziesz mogła wysyłać chyba ;), ja używam baselinkera więc nie muszę integrować menadżera paczek tylko z baselinkerem 

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#13 Ambasador#

co do opłaty to naliczyli ci słusznie bo przesyłka jest w ramach smart.

oznacz moderatorów

Horss
#2 Obserwator#

Jak w ramach smart, skoro to ja pokryłam całkowity koszt przesyłki POZA allegro? Klient nie zapłacił nic. Nie wykonali usługi, ponieważ nie zlecili dostawy, więc dlaczego mam płacić podwójnie?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Horss to złóż reklamacje na niesłusznie policzone opłaty. Map przecież rachunki z apaczki

oznacz moderatorów

bosek_2804
#12 Orędownik#

Błąd jest po pani stronie i kwita. Przykre, ale zawinił tu brak znajomości obsługi portalu Allegro. 

Paczki SMART są usługą SMART i nie ma potrzeby nadawania ich na własny koszt innym operatorem. 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Nie prawda. Normalnie jest pobierana tylko jak wysyłasz poprzez Allegro. Jakbyś wysłał bezpośrednio ze strony np orlenu toteż by Cię skasowali drugi raz. Problem jest w czym innym. Allegro te opłaty nalicza do paczek wysłanych z pełnym podstawionym mailem klienta, tym identyfikującym zamówienie. Przed wysyłka takiej paczki musisz z maila klienta wyciąć  wszystko od plusa, aż do @. Wtedy nie będzie drugiej opłaty. Ale za to zgnoją Cie z drugiej strony i nawet jak od razu dodasz numer paczki do zamówienia to nie wliczą Ci tego w statystyki...

A inpostowe smart wysyłasz normalnie przez menedżera. 

oznacz moderatorów