anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pokrycie kosztów zewnętrznego serwisu przez sprzedajacego

sprzedamcoskomus
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Kilka miesięcy temu sprzedałam przez allegro lokalnie używanego laptopa. W tym tygodniu odezwał się do mnie kupujacy mówiąc, że oddał sprzęt do serwisu, aby zainstalować pakiet office, ale serwisant wykrył usterkę w twardym dysku, która to uniemożliwiała. 

Tydzień temu kupujacy skontaktował się że mną mówiąc, że oddał laptop do serwisu, wymiana dysku będzie kosztowała ok. 200 zlotych i chce zwrotu tych pieniędzy.

Dzisiaj wysłał mi fakturę jako potwierdzenie i poinformował, ze jeśli nie zapłacę w ciągu 7 dni, zgłosi sprawę do serwisu.

Nie wiem jak zareagować w tej sprawie: kupującemu przysługuje rękojmia, ale postawił mnie w bardzo dziwnej sytuacji kiedy oddał sprzęt do serwisu na własną rękę. Dostałam fakturę, ale nie moge za bardzo zweryfikować tego, czy i z jakiego powodu wada wystąpiła. Nadmienię, że miesiąc przed sprzedażą na laptopie mieliśmy zainstalowany pakiet office dla dziecka do szkoły i wtedy wszystko działało.

Bardzo proszę o radę, bo jestem zupełnie zielona w tym temacie. Nie chcę mieć problemów z allegro, ale nie chce też być oszukana przez nikogo

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

xyz96
#21 Demiurg#

Nie masz obowiązku płacić tej faktury, ale masz obowiązek rozpatrzyć reklamację kupującego. Odpowiadasz za towar z rękojmi. Kupujący zgłasza wady i jeśli one występują, towar naprawiasz, wymieniasz lub oddajesz kupującemu wszystkie koszty po odesłaniu sprzętu, także koszt odesłania, jeśli naprawa lub wymiana nie są możliwe. To Ty dokonujesz naprawy gdzie chcesz i za ile chcesz - kupujący nie może Ci dyktować ceny naprawy. Jest jeszcze inna możliwość, czyli obniżenie ceny towaru w ramach reklamacji. W tym przypadku kupujący proponuje obniżenie o 200 zł, ale nie musisz się na to godzić. Możesz w pierwszej kolejności żądać odesłania sprzętu do Ciebie w celu naprawy własnej, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów.

Nie musisz rozpatrywać reklamacji na odległość, możesz żądać odesłania sprzętu, ale możesz ją też rozpatrzyć bez odesłania i obniżyć cenę.

Jeśli kupujący się z tym nie zgodzi, może otworzyć Dyskusję i może poprosić o pomoc Allegro. Może tez skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli rekompensatę otrzyma, Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji, żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też zablokować Ci konto. Warto więc porozumieć się z kupującym i jeśli reklamacja jest zasadna, uznać ją i towar naprawić, wymienić, oddać koszty lub obniżyć cenę.

 

oznacz moderatorów

sprzedamcoskomus
#7 Wielbiciel#

Problem w tym, że kupujacy wymienił już dysk w serwisie. Ja mogę przyjąć reklamację w takim wypadku? Jeśli poproszę o przesłanie laptopa to on już ma zainstalowany nowy dysk.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@sprzedamcoskomus Ale to nie twój problem tylko jego. Ty prosisz o odesłanie swojego sprzetu w stanie jaki sprzedałeś. Jeżeli bez twojej wiedzy majstrował to trudno.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@sprzedamcoskomus I uznasz reklamację albo nie, pamiętaj że musisz bo po 14 jak nie ustosunkujesz się do zgłoszonej reklamacji, zostaje ona uznana.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@sprzedamcoskomus Powiedz że aby sprawdzić reklamowany sprzęt - prosisz o jego odesłanie, a TWÓJ serwis sprawdzi i wtedy się do reklamacji ustosunkujesz. Kupujący zawalił bo powinien się z Tobą wpierw skontaktować odnosnie naprawy. Napisz mu tak i czekaj na przesyłkę.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów