anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z kupującym (jak zwykle) brak chęci zwrotu, dyskusja z allegro

darek_2055
#11 Animator#

Witam, co zrobić w takiej sytuacji?:

krótko. Sprzedałem żarówki. kupujący zamówił 8 żarówek ABC z firmy X. Zamówił też inne . Niestety nie miałem już 8 (stłukły się lub nie działały - zdarza się) tylko 5. W związku z tym wysłałem innej firmy (nawet lepsze jakościowo) i dałem jedną więcej gratisowo innych (mniejsze zamówienie). Nie wiem dlaczego, nie napisałem o tej sytuacji tylko spakowałem i dołączyłem karteczkę (w sumie dałem komplet zamówienia i gratis).

 

Kupującemu nie spodobało się, że 3 żarówki nie były z firmy X. Założył dyskusję. Napisałem co trzeba grzecznie, wyjaśniłem sytuację. Zarzucił mi, że nie działa jakaś. Sprawdzałem przed wysyłką były ok. Pal licho z tą jedną. Poprosiłem o odsyłkę towaru to kupujący napisał:


"''Tak jak napisałem jeden philips nie świeci , włókno jest zerwane , te inne żarówki komuś oddam w prezencie , bo nic nie jest dla mnie proste i szybkie . Wesołych świąt ."

 

Towar spakowany bardzo dobrze, ale wysyłka pacz komatem mogła coś uszkodzić. Za to oddam. Ale co z pozostałymi 3? Mam zwrócić pieniądze? TYlko z jakiej racji, skoro niech kupujący odeślę a ja zwrócę kasę. Tylko nie chce odesłać, to dlaczego ja mam zwracać za to? Napisałem wcześniej, że ma pan darmowy zwrot i wystarczy do paczkomatu włożyć zwracany towar i tyle. Ja wiem, że to tylko 15 zł, ale trochę to nie sprawiedliwe. I pewnie dostanę negatywa jak zwrócę kasę. Co z tym zrobić?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

RED
#21 Demiurg#

możesz wstrzymać się ze zwrotem środków aż do momentu otrzymania towaru

kupujący ma możliwość odstąpienia od umowy i darmowy zwrot

i tyle

 

 

 

oznacz moderatorów

darek_2055
#11 Animator#

tylko martwię się, że dostanę negatywa a kupujący nie odeślę towaru. Albo odeślę i wtedy dostanę. Kupujący i tak nie chce odesłać.

oznacz moderatorów

Sojiro
#12 Orędownik#

Po tonie wypowiedzi kupującego obawiam się, że wyłapiesz negatywa tak czy inaczej.

Rób tak jak nakazują przepisy prawa, chce kasę? Niech odsyła, a negata na klatę i jedziesz dalej. Pewnie nie pierwsza i nie ostatnia taka sytuacja.

oznacz moderatorów

darek_2055
#11 Animator#

tylko problemem jest, że negatyw likwiduje mi smarta. Niestety bardzo rzadko kupujący wystawiają komentarze i oceny i mam chyba 65 a ogólnie powinno być 200-300.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A to zwrot czy reklamacja, tak zawile! możesz wstrzymać się ze zwrotem środków aż do momentu otrzymania towaru albo dostarczy dowód odesłania.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Niby **piiip**oła i wszyscy to wiemy ale jakby nie patrzeć klient na prawo oczekiwać, że dostanie dokładnie to co zamówił nawet jeśli w zamian dostanie teoretyczne coś lepszego. Wysłałeś klientowi inny towar niż zamawiał i zrobiłeś to na własną odpowiedzialność. 

oznacz moderatorów

darek_2055
#11 Animator#

wiem, pierwszy raz mnie zaćmiło. Ale to jest żarówka za 4 zł a nie telefon np samung a53 a wysłałem jakieś oppo.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@darek_2055  z tym co sie stało już nic nie zrobisz. Możesz albo zgodzić sie na żądanie kupującego albo nie i liczyć sie z odpowiednim komentarzem. Może być tak że spełnisz żądania kupującego a komentarz i tak będzie negatywny, tutaj wszystko zależy od kupującego.

U nas nawet jeśli produkt kosztuje 1 zł to sami niczego nie zamieniamy. Z reguły dzwonimy do kupującego do skutku. Lub piszemy sms o sytuacji i prosimy o kontakt. Dopiero po kontakcie pytamy czy kupujący życzy sobie zamiane na inny porównywalny produkt czy też zwrot pieniędzy za produkt którego nie możemy wysłać. Dopiero kiedy kupujący podejmie decyzje realizujemy zamówienie. Jak dotychczas nie spotkało sie to z żadną złą reakcją ze strony kupujących.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ to jeszcze mało widziałeś

możesz dostać negatywa za samo dzwonienie,

za to, że nie wysłałeś zamiennika szybko, bo to oczywiste, że jest akceptowalny,

po trzecie jest pewna część kupujących, którzy się wszystkiego boją i wszędzie widzą

oszustów, którzy tylko czekają na ich kasę

sprzedawca chce wysłać zamiennik - na pewno oszuka i przyśle bubel

sprzedawca chce zwrócić pieniądze - na pewno oszuka i nie odda $

z moich obserwacji ich obawy wzmacnia działanie samego serwisu, który spamuje mailami

co chwile informuje, że jest allegro protect i itp

ostatnia grupa uważa, że zakup towaru nawet za 1zł daje im prawo do traktowania sprzedawcy jak śmiecia, bo kupujący ma prawo do zachowań subiektywnych i zwykłej złośliwości

całe szczęście, że do w/w grup należy mniej niż 1% kupujących

 

oznacz moderatorów

darek_2055
#11 Animator#

masz całkowitą rację i tu jest problem...

Zwróciłem kupującemu pieniądze i napisałem, że nie musi zwracać tych przedmiotów. Ale negatywa i tak mogę dostać.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

no i dobrze zrobiłeś, skoro smart ma dla Ciebie znaczenie, to te kilkanaście złotych już lepiej poświęcić i liczyć, że klient będzie zadowolony. Chociaż tutaj gwarancji nigdy nie ma.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@darek_2055 ,,Ale to jest żarówka za 4 zł,, osobiście oddałbym kasę bez obowiązku odsyłania wadliwej ... ot tak dla świętego spokoju .

oznacz moderatorów