anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka zniszczona przez przewożnika

oliwa321
#7 Wielbiciel#

Witam.przesyłka została zniszczona przez przewożnika (pożar samochodu transportowego)Kupujący żąda zwrotu pieniędzy zgłosił (zwrot zakupu)

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg#

@oliwa321 sprzedawca firma czy prywatny ?

oznacz moderatorów

oliwa321
#7 Wielbiciel#

przewożnik InPost kupujący osoba prywatna

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@oliwa321 pytałem o sprzedawcę 

oznacz moderatorów

oliwa321
#7 Wielbiciel#

osoba prywatna

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@oliwa321 sprzedawca prywatny odpowiada za paczkę do chwili wydania jej przewoźnikowi  , w gestii odbiorcy leży złożenie reklamacji u przewoźnika .

oznacz moderatorów

oliwa321
#7 Wielbiciel#

kupujący twierdzi że mam mu zwrócić pieniądze,a ja mam się starać o odszkodowanie

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@oliwa321

Rozumiem że to była przesyłka ze zwrotem towaru, który zgodziłaś się przyjąć.

W takim przypadku, za przesyłkę odpowiada nadawca, czyli kupujący powinien zgłosić reklamację do przewoźnika. Ty dla Inpostu nie jesteś stroną. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#18 Luminarz#

@pecela  problem jest taki, ze @oliwa321  jest oszczędna w słowach i nie wiadomo, czy jest kupującą czy sprzedającą😉

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@KOGIEL_T

Z pierwszego posta wynika że jest sprzedawcą. 

Zauważ, że piszę że kupujący rząda zwrotu pieniędzy. A z formy wypowiedzi wynika że rząda tego od niej. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@oliwa321 sprzedawca osoba prywatna za paczkę odpowiada do chwili nadania, sprzedawcy prywatnego nie obchodzi od chwili nadania nic co się stanie z wysłanym towarem w transporcie bo ryzyko przepadku lub utraty rzeczy przechodzi na kupującego. Odrzuć roszczenie jako niezasadne niech sobie składa reklamację kupujący 

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Tylko że ustawa prawo pocztowe, przewiduje, że reklamację musi zgłosić nadawca lub zrzec się tego prawa na rzecz adresata. Niestety w przypadku OP robi się problem, bo nie da się w żaden sposób wykazać, że pożar auta był z winy przewoźnika, a nie że było to zdarzenie losowe.

Tutaj odszkodowanie będzie oparte o przepisy KC oraz o ubezpieczenie OC przewoźnika.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela 1. Powinien składać ten co ma paczķę 

2. Przewoźnik poinformował tego co ma składać reklamacje i pewnie wydał protokół szkody tej osobie

oznacz moderatorów

oliwa321
#7 Wielbiciel#

otrzymałem taką wiadomość 

Szanowni Państwo,

 

z przykrością informuję, że w wyniku nieszczęśliwego wypadku drogowego i pożaru naczepy, zniszczeniu uległa powyższa paczka.

 

Reklamacje złożymy automatycznie. Pracownik Działu Reklamacji InPost skontaktuje się z Państwem jedynie w sprawie dokumentów niezbędnych do wypłaty odszkodowania.


--

 

Beata [edycja]

Specjalista ds. Obsługi Klienta

oznacz moderatorów

oliwa321
#7 Wielbiciel#

dzięki,pozdrawiam

oznacz moderatorów