Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupujący założył dyskusję "wada wykryta podczas użytkowania" .
Reklamacja dotyczyła rękawic bokserskich więc poprosiłem o odesłanie produktu.
Rękawice odesłał po 2 tygodniach, po odebraniu przesyłki odrzuciliśmy reklamację załączając decyzję w dyskusji.
Kupujący zaznaczył dyskusję jako nierozwiązaną i złożył wniosek Allegro Protect.
Po 5 minutach oddali mu pieniądze z mojego konta argumentując tym ,że czas na odpowiedź liczy się od momentu złożenia dyskusji, a nie od wysłania produktu.
Dodatkowo nałożyli blokadę na konto.
Wystarczy nie odsyłać produktu aby reklamacja była uznana ? Nie można żądać odesłania produktu ?
@BOMB_24 można. Tylko przed upływem 14 dni nalezy odrzucić reklamcje z powodu nieodesłania produktu. Jeśłi tego nie zrobisz reklamacja jest uznana z mocy prawa.
Do ponownego rozpatrzenia reklamacji można wrócić po otrzymaniu produktu i wówczas wydac kolejną decyzję na podstawie nowych danych
to zalozenie dyskusji jest rozwnoznaczne ze zlozeniem reklamacji !? WOW...
@natalia_z_wasem hmm jesli ktos zakłada dyskusje z tematem : "wada wykryta podczas użytkowania" to raczej wskazuje na reklamacje
@natalia_z_wasem Niekoniecznie jest równoznaczne, można złożyć reklamację wcześniej osobnym mailem, wtedy dyskusja jest tylko "zaproszeniem" Allegro do pomocy w rozwiązaniu reklamacji.
mozesz mi wskazać przepis który zobowiązuje mnie do używania emaila jako przedsiębiorca ?
Jak podajesz jako kontakt maila to raczej złożenie reklamacji z jego pomocą jest równoznaczne, sprzedający nie rozpatrzył reklamacji w 14dniach od daty jej złożenia i tyle. Wg prawa jej ona wówczas uznana.
@natalia_z_wasem "Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Należy zachować potwierdzenie, dlatego warto wybrać formę pisemną"
https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/
Wiec de facto jeśli sprzedajesz na allegro to każdy kontakt udostepniny przez allegro jest dopuszczalny.
Jeśłi kupujący udokumentujje że kontaktował sie (składał reklamacje) za pomca dostepnego dla Ciebie kanału to nie musi być żadnego przepisu o udostepnianiu maila
Aha i wiem ze artykuł dotyczy rękojmi obowiązujeącej do 12-2022 lecz akurat w kwestii informacyjnej i formy składania reklamacji zdaje sie nic sie nie zmieniło
"Zobowiązuje" ??? nie ma czegoś takiego ale prowadząc działalność internetową jet logicznym a nawet koniecznym korzystanie z poczty email. Przymusu oczywiście nie ma ale sa potem często opisane niespodzianki gdy ktoś nie czytał, nie wiedział, a konsekwencje były.
Jeszcze słowo o pytaniu w tytule: Kupujący nie musi odsyłać przedmiotu, odsyła tylko na wyraźne życzenie sprzedającego jeśli sprzedający chce osobiście przekonać się o wadzie przedmiotu. Po co nakręcać koszty jesli przedmiot często jest małej wartosci, na przykład gdyby to były jakieś tanie rękawiczki robocze?
Skoro kupujący odesłął rękawice to powinnaś zwrócić mu koszt odesłania.
padliście ofiarą działania systemu allegro
czy kupujący zgłosił roszczenie? wymiana towaru czy naprawa lub zwrot pieniędzy?
Kupujący obeznani z działaniem serwisu właśnie tak robią - maksymalnie opóźniają wysyłkę
by dać jak najmniej czasu na rozpatrzenie reklamacji sprzedawcy
zgłoście allegro, że serwis nie daje wam możliwości rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami, gdyż przedmiot wraz reklamacją otrzymaliście później i rozpatrzyliście ją zgodnie z przepisami
@_Likos_ od kiedy dyskusja czy zgłoszenie problemu jest złożeniem reklamacji?
gdyby samo allegro działało tak jak wymaga od @BOMB_24 to byłbym milionerem na samych wypłatach od allegro 🙂
@RED oczywiście jak widzimy kupujący zwrówno opisał problem jak i zgłosił roszczenie. Zreszta zdaje sie że od jakiegoś czasu zgłoszenie roszczenia jest w formularzu od razu przy zakładaniu dyskusji bo my już którąś dyskusje mamy ze zgłoszonym takim czy nnym roszczeniem
@_Likos_ ostatnio roszczenia wynikające z dyskusji są niezgodne z polskimi przepisami bo są pisane po obcemu
@BOMB_24 I to jest reklamcja i na to masz 14dni, wystarczyło w 13dniu odpisać , odrzucamy reklamację z powodu braku odesłania towaru" albo "uznaję i czekamy na zwrot towaru".