anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

REKLAMACJA - CZY KUPUJĄCY NIE MUSI ODSYŁAĆ PRODUKTU ?

BOMB_24
#7 Wielbiciel#

Witam,

kupujący założył dyskusję "wada wykryta podczas użytkowania" .

Reklamacja dotyczyła rękawic bokserskich więc poprosiłem o odesłanie produktu.

Rękawice odesłał po 2 tygodniach, po odebraniu przesyłki odrzuciliśmy reklamację załączając decyzję w dyskusji.

Kupujący zaznaczył dyskusję jako nierozwiązaną i złożył wniosek Allegro Protect.

Po 5 minutach oddali mu pieniądze z mojego konta argumentując tym ,że czas na odpowiedź liczy się od momentu złożenia dyskusji, a nie od wysłania produktu.

Dodatkowo nałożyli blokadę na konto. 

Wystarczy nie odsyłać produktu aby reklamacja była uznana ? Nie można żądać odesłania produktu ?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

_Likos_
#21 Demiurg#

@BOMB_24  można. Tylko przed upływem 14 dni nalezy odrzucić reklamcje z powodu nieodesłania produktu. Jeśłi tego nie zrobisz reklamacja jest uznana z mocy prawa.

Do ponownego rozpatrzenia reklamacji można wrócić po otrzymaniu produktu i wówczas wydac kolejną decyzję na podstawie nowych danych

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

to zalozenie dyskusji jest rozwnoznaczne ze zlozeniem reklamacji !? WOW...

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@natalia_z_wasem  hmm jesli ktos zakłada dyskusje z tematem : "wada wykryta podczas użytkowania" to raczej wskazuje na reklamacje

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@natalia_z_wasem  Niekoniecznie jest równoznaczne,  można złożyć reklamację wcześniej osobnym mailem,  wtedy dyskusja jest  tylko "zaproszeniem"  Allegro do pomocy w rozwiązaniu  reklamacji.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

mozesz mi wskazać przepis który zobowiązuje mnie do używania emaila jako przedsiębiorca ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak podajesz jako kontakt maila to raczej złożenie reklamacji z jego pomocą jest równoznaczne, sprzedający nie rozpatrzył reklamacji w 14dniach od daty jej złożenia i tyle. Wg prawa jej ona wówczas uznana.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@natalia_z_wasem  "Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Należy zachować potwierdzenie, dlatego warto wybrać formę pisemną"

https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/

 

Wiec de facto jeśli sprzedajesz na allegro to każdy kontakt udostepniny przez allegro jest dopuszczalny.

Jeśłi kupujący udokumentujje że kontaktował sie (składał reklamacje) za pomca dostepnego dla Ciebie kanału to nie musi być żadnego przepisu o udostepnianiu maila

 

Aha i wiem ze artykuł dotyczy rękojmi obowiązujeącej do 12-2022 lecz akurat w kwestii informacyjnej i formy składania reklamacji zdaje sie nic sie nie zmieniło

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

"Zobowiązuje" ???  nie ma czegoś takiego ale prowadząc działalność internetową  jet logicznym a nawet koniecznym korzystanie z poczty email.  Przymusu oczywiście nie ma ale sa potem często opisane niespodzianki gdy ktoś nie czytał, nie wiedział, a konsekwencje były.

Jeszcze słowo o pytaniu w tytule:  Kupujący nie musi odsyłać przedmiotu, odsyła tylko na wyraźne życzenie sprzedającego jeśli sprzedający chce osobiście przekonać się o wadzie przedmiotu. Po co nakręcać koszty jesli przedmiot często jest małej wartosci, na przykład gdyby to były jakieś tanie rękawiczki robocze?

Skoro kupujący odesłął rękawice to powinnaś zwrócić mu koszt odesłania.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

padliście ofiarą działania systemu allegro

czy kupujący zgłosił roszczenie? wymiana towaru czy naprawa lub zwrot pieniędzy?

Kupujący obeznani z działaniem serwisu właśnie tak robią - maksymalnie opóźniają wysyłkę

by dać jak najmniej czasu na rozpatrzenie reklamacji sprzedawcy

zgłoście allegro, że serwis nie daje wam możliwości rozpatrzenia reklamacji zgodnie z przepisami, gdyż przedmiot wraz reklamacją otrzymaliście później i rozpatrzyliście ją zgodnie z przepisami

 

@_Likos_ od kiedy dyskusja czy zgłoszenie problemu jest złożeniem reklamacji?

gdyby samo allegro działało tak jak wymaga od @BOMB_24 to byłbym milionerem na samych wypłatach od allegro 🙂

 

oznacz moderatorów

BOMB_24
#7 Wielbiciel#
Opis problemu: Dzień dobry, rękawice nie mają zbyt dużego przebiegu ale jak widać na zdjęciu są wadliwe... Rękawice puszczają na szwach.
Oczekiwane rozwiązanie: zwrot pieniędzy
plus zdjęcie
 
Odpowiedź nasza - proszę podesłać na reklamację.
 
Zostały odesłane po 3 tygodniach. 
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@RED  oczywiście jak widzimy kupujący zwrówno opisał problem jak i zgłosił roszczenie. Zreszta zdaje sie że od jakiegoś czasu zgłoszenie roszczenia jest w formularzu od razu przy zakładaniu dyskusji bo my już którąś dyskusje mamy ze zgłoszonym takim czy nnym roszczeniem

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_Likos_ ostatnio roszczenia wynikające z dyskusji są niezgodne z polskimi przepisami bo są pisane po obcemu

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/dyskusja-allegro-niekt%C3%B3re-elementy-s%...

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@BOMB_24 I to jest reklamcja i na to masz 14dni, wystarczyło w 13dniu odpisać , odrzucamy reklamację z powodu braku odesłania towaru" albo "uznaję i czekamy na zwrot towaru".

oznacz moderatorów