Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem a mianowicie klientka wraca sukienkę na reklamacjie którą po pierwsze skróciła i uszkodziła poprzeszywała ja nićmi złożyła reklamacji otworzyła spór i teraz pracowni allegro chce mi zablokować konto gdyż on chce wyjaśnienia co do reklamacji a z czego wiem ma 14dni na odpowiedź p drugie klientka wszystko opisała i w piśmie że tak zrobiła i chce wymiany towaru a towar został uszkodzony i do nie czego się nie nadaje ( tylko na ciucholand)proszę o pomoc
@tjada Po pierwsze używaj interpunkcji i składni - będzie nam łatwiej czytać 🙂 Reklamację musisz przyjąć i rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Rozpatrzyć pozytywnie lub negatywnie, ale musisz. Masz 14 dni i pracownik Allegro nie może zmieniać prawa. Żąda ( kupująca ) wymiany bo...? Dlaczego pracownik Allegro chce Ci zablokować konto?
Wg mnie skrócenie sukienki powoduje nie uznanie reklamacji ( ingerencja w produkt, przekraczająca granice normalnego użytkowania ) - ale to Twoja decyzja.
Witam pracownik allegro chce wyjśnień "Proszę sprzedającego o pilne zajęcie stanowiska w tej dyskusji. Przypominam o obowiązku rzeczowego wyjaśnienia przedmiotowej sprawy (art. 10.2. regulaminu Allegro). W przypadku braku odniesienia się do sprawy w ciągu 24h konto może zostać zawieszone."
klientka napisała jak również na maszynie zszyła sobie sukienkę w gruzeł
na jakiej podstawie mam teraz się bronić ?bo co ta Pani zrobiła to szok
W ciągu 24 H napisz wyjaśnienie powołując się na swoje prawa dotyczące czasu rozpatrzenia reklamacji. Wspomnij tam o swoim prawie do 14 dniowego czasu na odpowiedź, o sposobie jej załatwienia. ( to nie znaczy w tym czasie musisz ją załatwić ) Postępuj tak jak pozwala ci prawo i takie informacje publikuj na stronie sporu. Poszukaj rzeczoznawcy, który na pewno pomoże uzasadnić twoje zdanie. Dbaj o swój interes i interes klienta. Rób tak jak prawo pozwala i cały czas powołuj się na odpowiednie przepisy. Zajrzyj do Ustawy o ochronie praw konsumenta oraz sprzedaży na odległość.
@tjada przygotuj i wyślij klientce na maila że odrzucasz reklamacje i powód, załącz to również w dyskusji będzie po sprawie 😉
Witam ale na jakiej podstawie ? artykuł musze się czym podeprzeć ?
Nie musisz się niczym podpierać, napisz, że odrzucasz reklamację. Klientka wtedy może wnioskować o rekompensatę z POK.
@xyz96 zakładając że sprzedawca mówi prawdę, po miesiącu od prośby odesłała rzecz...co mówi prawo? Ile czasu ma kupujący na odesłanie rzeczy? Tygodnie? miesiące? lata? Bo wiemy o 14 dniach dla Sprzedającego....ale co o Kupujacym?
@tjada To może chronologicznie. Kiedy Kupująca złożyła reklamację? Kiedy odesłała sukienkę? Kiedy ją dostałeś? Kiedy otworzyła dyskusję? Kiedy włączył się pracownik Allegro?
Wiec tak dyskusje klientka otworzyła po otrzymaniu towaru tak po 3 dniach prosiłem, o odesłanie towar sprawdzimy albo oddamy pieniądze lub wyminiemy po miesiącu Pani odesłała towar oznaczyła dyskusje nie rozwiązaną i włączył się pracownik allegro
@tjada Chronos - czas. Podaj daty ! Klientka otworzyła dyskusję po otrzymaniu towaru? Tzn otrzymała np 10.08 ( data przykładowa ) i tego samego dnia otworzyła dyskusję? Co podała jako powód ? Ty 13.08 poprosiłeś o odesłanie . Pani odesłała 13.09 i oznaczyła dyskusję jako nierozwiązaną? A gdzie ta reklamacja? Dostałeś jakieś pismo? email?
@pinsplash też przeszła mi ta myśl 🙂
@tjada a to była reklamacja czy zwrot bo klienci nie rozróżniają tych spraw 🙂
Przy zwrocie musisz przyjąć nawet jak się do niczego nie nadaje i oddać jej wartość po zniszczeniu czyli 0 zł ale wszystko na piśmie 🙂
Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Witam jest to reklamacja wyżej jest pismo co napisała co do artykuł on obowiązuje w reklamacji i następne pytanie czy mogę oddać np. 50 zł ? pozdrawiam
@tjada Nie widzimy tego obrazka z pismem dopóki nie zatwierdzi go moderacja.
@kostas11 Mylisz się, zdaniem Allegro sprzedawca nie może po zwrocie oddać 0 zł, ponieważ sam materiał z którego przedmiot jest wykonany ma jakąś wartość, poza tym należy się zwrot kosztu wysyłki 🙂 Mam to na piśmie.
@xyz96 pismo z allegro, nie interesuje mnie to ( podaj podstawę prawną ) nie każdy materiał po uszyciu ma wartość i nie każdy nadje się na czyściwo więc towar może być nic nie warty 😉
@kostas11 A mnie interesuje stanowisko Allegro w tej sprawie i uważam, że mają rację. Zapytaj ich o podstawę prawną, mają dział prawny, na pewno Ci odpowiedzą. Moim zdaniem każdy zwracany towar ma jakąś wartość, chyba że przesyłka zwrotna była pusta 🙂
@xyz96 @kostas11 A to ja historyjkę z życia. Znajomy odziedziczył kawalerkę i postanowił ją opróżnić. Wszystko za grosze. Nie pamietam cen bo to było jakiś kawałek czasu temu, ale np stół -10PLN, krzesła po 5PLN itp...aby ktoś to wyniósł (fakt nie były to najnowsze sprzęty). I wiesz co? Na sporo rzeczy nie było chetnych za 5plnd do 1pln. Co zrobił ? Na koniec dał ogłoszenie : za darmo ale trzeba samemu wynieść. I znowu wiesz co? Ileś rzeczy zostało. sokoro nikt ich nie chciał za darmo - to ile one były warte? każdy towar ma jakąś wartość....
Otwarcie dyskusji 27-08-20
pismo regulacyjnie jest wyżej w opisie i jest z z dnia 15-08-20
pracowni allegro 20-08-20
nie wiem po te daty bardziej proszę o konkrety nadal gdyż nikt konkretnej informacji nie udzieliła
przepraszamy te dwie ostatnie daty to z września