anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

REKLAMACJIA - KUPUJACY USZKODZIŁ TOWAR WRACA I ŻADA NOWEGO

MAMY ROZWIĄZANIE!
tjada
#7 Wielbiciel#

Witam mam problem a mianowicie  klientka wraca sukienkę na reklamacjie którą po pierwsze skróciła i uszkodziła poprzeszywała ja nićmi  złożyła reklamacji otworzyła spór i teraz pracowni allegro chce mi zablokować konto gdyż on chce wyjaśnienia co do reklamacji a z czego wiem ma 14dni na odpowiedź p drugie  klientka wszystko opisała i w piśmie że tak zrobiła i chce wymiany towaru  a towar został uszkodzony i do nie czego się nie nadaje  ( tylko na ciucholand)proszę o pomoc  

oznacz moderatorów
53 ODPOWIEDZI 53
pinsplash
#21 Demiurg#

@tjada  Po pierwsze używaj interpunkcji i składni - będzie nam łatwiej czytać 🙂 Reklamację musisz przyjąć i rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Rozpatrzyć pozytywnie lub negatywnie, ale musisz. Masz 14 dni i pracownik Allegro nie może zmieniać prawa. Żąda ( kupująca ) wymiany bo...?  Dlaczego pracownik Allegro chce Ci zablokować  konto?

Wg mnie skrócenie sukienki powoduje nie uznanie reklamacji ( ingerencja w produkt, przekraczająca granice normalnego użytkowania ) - ale to Twoja decyzja.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

Witam pracownik allegro chce wyjśnień "Proszę sprzedającego o pilne zajęcie stanowiska w tej dyskusji. Przypominam o obowiązku rzeczowego wyjaśnienia przedmiotowej sprawy (art. 10.2. regulaminu Allegro). W przypadku braku odniesienia się do sprawy w ciągu 24h konto może zostać zawieszone."

klientka napisała  jak również na maszynie zszyła sobie sukienkę w gruzeł 119991619_1012874365803438_5018436560534973882_n (1).jpg120016401_655795971989746_5649189522868051245_n.jpg

oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

na jakiej podstawie mam teraz się bronić ?bo co ta Pani zrobiła to szok 

oznacz moderatorów
BURZYNSKID
#13 Ambasador#

W ciągu 24 H napisz wyjaśnienie powołując się na swoje prawa dotyczące czasu rozpatrzenia reklamacji. Wspomnij tam o swoim prawie do 14 dniowego czasu na odpowiedź, o sposobie jej załatwienia. ( to nie znaczy w tym czasie musisz ją załatwić ) Postępuj tak jak pozwala ci prawo i takie informacje publikuj na stronie sporu. Poszukaj rzeczoznawcy, który na pewno pomoże uzasadnić twoje zdanie. Dbaj o swój interes i interes klienta. Rób tak jak prawo pozwala i cały czas powołuj się na odpowiednie przepisy. Zajrzyj do Ustawy o ochronie praw konsumenta oraz sprzedaży na odległość.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@tjada przygotuj i wyślij klientce na maila że odrzucasz reklamacje i powód, załącz to również w dyskusji będzie po sprawie 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

Witam ale na jakiej podstawie ? artykuł musze się czym podeprzeć ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Nie musisz się niczym podpierać, napisz, że odrzucasz reklamację. Klientka wtedy może wnioskować o rekompensatę z POK.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  zakładając że sprzedawca mówi prawdę, po miesiącu od prośby odesłała rzecz...co mówi prawo? Ile czasu ma kupujący na odesłanie rzeczy? Tygodnie? miesiące? lata? Bo wiemy o 14 dniach dla Sprzedającego....ale co o Kupujacym?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@tjada  To może chronologicznie. Kiedy Kupująca złożyła reklamację? Kiedy odesłała sukienkę? Kiedy ją dostałeś? Kiedy otworzyła dyskusję? Kiedy włączył się pracownik Allegro?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

Wiec tak dyskusje klientka otworzyła po otrzymaniu towaru tak po 3 dniach prosiłem, o odesłanie towar sprawdzimy albo oddamy pieniądze lub wyminiemy po miesiącu Pani odesłała towar oznaczyła dyskusje nie rozwiązaną i włączył się pracownik allegro 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@tjada  Chronos - czas. Podaj daty ! Klientka otworzyła dyskusję po otrzymaniu towaru? Tzn otrzymała np 10.08 ( data przykładowa ) i tego samego dnia otworzyła dyskusję? Co podała jako powód ? Ty 13.08 poprosiłeś o odesłanie . Pani odesłała 13.09 i oznaczyła dyskusję jako nierozwiązaną? A gdzie ta reklamacja? Dostałeś jakieś pismo? email?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash  też przeszła mi ta myśl  🙂

@tjada a to była reklamacja czy zwrot bo klienci nie rozróżniają tych spraw 🙂

Przy zwrocie musisz przyjąć nawet jak się do niczego nie nadaje i oddać jej wartość po zniszczeniu czyli 0 zł ale wszystko na piśmie 🙂

Art. 34. 

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

Witam jest to reklamacja wyżej jest pismo co napisała  co do artykuł on obowiązuje w reklamacji i następne pytanie czy mogę oddać np. 50 zł ? pozdrawiam 

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@tjada  Nie widzimy tego obrazka z pismem dopóki nie zatwierdzi go moderacja.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Mylisz się, zdaniem Allegro sprzedawca nie może po zwrocie oddać 0 zł, ponieważ sam materiał z którego przedmiot jest wykonany ma jakąś wartość, poza tym należy się zwrot kosztu wysyłki 🙂 Mam to na piśmie.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96  pismo z allegro, nie interesuje mnie to ( podaj podstawę prawną ) nie każdy materiał po uszyciu ma wartość i nie każdy nadje się na czyściwo więc towar może być nic nie warty 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 A mnie interesuje stanowisko Allegro w tej sprawie i uważam, że mają rację. Zapytaj ich o podstawę prawną, mają dział prawny, na pewno Ci odpowiedzą. Moim zdaniem każdy zwracany towar ma jakąś wartość, chyba że  przesyłka zwrotna była pusta 🙂

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96  @kostas11  A to ja historyjkę z życia. Znajomy odziedziczył kawalerkę i postanowił ją opróżnić. Wszystko za grosze. Nie pamietam cen bo to było jakiś kawałek czasu temu, ale np stół -10PLN, krzesła po 5PLN itp...aby ktoś to wyniósł (fakt nie były to najnowsze sprzęty). I wiesz co? Na sporo rzeczy nie było chetnych za 5plnd do 1pln. Co zrobił ? Na koniec dał ogłoszenie : za darmo ale trzeba samemu wynieść. I znowu wiesz co? Ileś rzeczy zostało. sokoro nikt ich nie chciał za darmo - to ile one były warte? każdy towar ma jakąś wartość....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

Otwarcie dyskusji 27-08-20 

pismo regulacyjnie jest wyżej w opisie  i jest z z dnia 15-08-20 

pracowni allegro 20-08-20 

nie wiem po te daty bardziej proszę o konkrety nadal gdyż nikt konkretnej informacji nie udzieliła 

 

 

oznacz moderatorów
tjada
#7 Wielbiciel#

przepraszamy te dwie ostatnie daty to z września 

oznacz moderatorów