Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, zakupiłem towar, który po rozpakowaniu okazała się uszkodzony. Sprzedająca twierdzi, że uszkodzenia powstały podczas transportu. Sugeruje abym ja jako kupujący zrzekła się roszczeń od allegro ponieważ będzie mogła jako sprzedająca dochodzić roszczeń od firmy transportowej. Jakie skutki dla mnie jako kupującego rodzi zrzeczenie się ww. prawa .
Sporządzić protokół szkody -masz 7dni od odbioru, złóż reklamację wtedy sprzedającemu a On niech walczy z przewoźnikiem, to sprzedajacy jest odpowiedzialny do chwili odebrania , jak to zakup konsumencki.
@Client:63929571 Złożyć reklamację do przewoźnika może zarówno kupujący jak i sprzedający ale w przypadku zakupu od przedsiębiorcy to właśnie on odpowiada za przesyłkę i to on powinien składać reklamację.
Z tego co się orientuję to (aby uniknąć sytuacji w której obie strony złożą reklamacje) sam przewoźnik oczekuje takiego dokumentu aby móc sprawę ruszyć dalej.
Dla Ciebie skutki są żadne - swoje roszczenia i tak kierujesz do sprzedającego a nie do firmy przewozowej.
@Client:63929571 jeśli po rozpakowaniu jest uszkodzony a karton nie nosi śladów uszkodzenia, spisz protokół szkody co by nie było na Ciebie że uszkodziłeś po odebraniu, tu trzeba ustalić winę przewoźnika, potem z protokołem odsyłasz sprzedawcy i zrzekasz się praw co by nie zdublowały się roszczenia, bo albo Ty dochodzisz albo sprzedawca 🙂 Dla Ciebie wygodniej jak zrobi to sprzedawca i żadnych skutków nie będzie 🙂