Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
W wyniku pomyłki, przy zmianie cen ofert zmieniłem cenę produktu na swoją nie korzyść o 400 złotych , zanim się zorientowałem klient zakupił towar , po kontakcie z klientem telefonicznym od razu po jego zakupie klient z któremu chciałem wyjaśnić sytuację ludzkiego błędu się rozłączył później nie odbierał telefonu , po jakimś czasie założył dyskusję , w której napisał że będę miał na przyszłość lekcję i że mam mu wysłać towar i nie wydzwaniać oczywiście chciałem wyjaśnić po ludzku sprawę jak człowiek z człowiekiem , natomiast po jego wiadomości dałem sobie spokój bo stwierdziłem iż jest to człowiek który żeruje na czyjś pomyłkach i zwróciłem się do allegro na czacie z prośbą o zwrot prowizji który wynosi 98 złotych , oczywiście konsultant opowiedział iż zgodnie z regulaminem prowizję mogą zwrócić tylko w przypadku odstąpienia klienta od umowy, więc moje pytanie jest takie czy allegro wraz z klientami żeruję na ludzkich pomyłkach , proszę o odpowiedź
Zasady są po to aby je przestrzegać i raczej allegro nie zrobi odstępstw w Twoim przypadku. Jeżeli klient jest nieustępliwy nic mu nie zrobisz. Możesz powoływać się na rażąca pomyłkę w cenie ale to już na własną rękę w sądzie.
zombek88trzeba uważać przy edycjach w szczególości grupowych, sam kiedyś wysłałem klientowi produkt za ułamek jego wartości , cóż jesteś przedsiębiorcą zbierasz miód , ale ponosisz również konsekwencje .
@zombek88 Tu nie chodzi o żerowanie na pomyłkach, po prostu jest tak, że za własne błędy często się płaci. Zawarłeś umowę z kupującym, masz obowiązek wysłać towar. Odmówić możesz tylko wtedy, gdy jest to rażąca pomyłka w cenie, którą kupujący mógł łatwo zauważyć. Przykład - wystawiasz za 1 zł coś, co jest warte 1000 zł.
@zombek88 Kilka kroków
Podaj za ile wystawiłeś i za ile chciałes wystawić ( jaka jest cena rynkowa). Jeżeli miało być 600 a wystawiłeś za 200 możesz próbować argumentować to rażącym błędem. Jezeli chciałeś np za 4000 a wystawiłeś z a 3600 już nie.
Kupujący z gatunku "łowców okazji" ( w negatywnym tego słowa znaczeniu).
Dwa wyjścia :
1. Wysyłasz towar, płacisz za swój błąd. Kupujący na CL.
2. Nie wysyłasz towaru. Powołujesz się na rażący błąd. Zwracasz pieniądze kupującemu ( to ważne!) ale pewnie od Allegro prowizji nie odzyskasz. Dostaniesz negatywa, nierozwiązaną dyskusję i teoretycznie Kupujacy może iśc do sądu.
Twój wybór.
Kupujący z gatunku "łowców okazji"
No przecież Allegro niemal zawsze zachęca do okazji. Co w tym złego, że ktoś trafił okazję i kupił?
Wysyłasz towar, płacisz za swój błąd. Kupujący na CL.
No tak, czarna lista, bo ośmielił się kupić taniej, a powinien przeprosić, ukłonić się i podziękować za zwrot pieniędzy.
@xyz96 Na CL nie za zakup a za wulgarny sposób komunikacji, poczytaj.
Nie.
Wysyłasz towar, płacisz za swój błąd. Kupujący na CL.
Tu nie ma nic o komunikacji, jest o płaceniu za własne błędy. Gdzie ta wulgarność?
Tak, wiem. Miał się ukłonić i przeprosić.
Cena pierwotna aukcji była 1450 złotych , zakup obejmował Produkt , oraz jego montaż , w nawie i opisie aukcji był zapis o montażu na terenie Kielc i okolic , w wyniku pomyłki cena została zmieniona na 800 złotych , klient zakupił z dostawą do Gdańska , z czego jasno wynika z aukcji że oferta jest ważna na terenie Kielc , w dyskusji napisał że powinienem się cieszyć że rezygnuje z montażu i mam mu wysłać sam produkt i nie wydzwaniać do niego, oczywiście piecyk czeka już na odbiór kuriera, sam piecyk bez montażu mam wystawiony za 1200 złotych
@zombek88 Mylisz się. Cena podana na aukcji jest ważna na terenie całego kraju. Nie możesz podawać ceny produktu i pisać, że jest ważna tylko we wskazanej lokalizacji. Naruszyłeś tym regulamin Allegro. W tej sytuacji klient może także domagać się montażu. Jeżeli więc klient rezygnuje z montażu, to tak, powinieneś się cieszyć.
Nie ma tu, moim zdaniem, rażącej pomyłki w cenie, ale ostatecznie o tym może zadecydować tylko sąd.
Jeśli wystawiłeś piecyk z montażem w Kielcach i okolicach, powinieneś podać jako jedyną formę dostawy "transport własny sprzedawcy" lub jakoś podobnie. Bo przecież nie zamierzałeś go wysyłać, tylko zamontować samodzielnie, prawda?
Jeżeli tak zrobiłeś, oddaj kupującemu pieniądze, ponieważ wybrał nieakceptowany w ofercie sposób dostawy (wysyłka). Wtedy nic Ci nie zrobi.
Chyba, że była opcja wysyłki w tej konkretnej ofercie - wtedy według mnie nie zrobisz nic poza albo wysłaniem piecyka ze stratą, albo zwyczajnie odmową realizacji zakupu i zwrotem pieniędzy. Na błąd w cenie możesz powołać się zawsze i na tej podstawie odmówić sprzedaży. Sąd będzie badał sprawę tylko wtedy, jeśli kupujący złoży powództwo.
Nie wiem tylko, jak na to zareaguje Allegro. Zwrotu z POK kupujący na pewno nie dostanie bo nie ma podstaw, ale jakieś ostrzeżenie za niewywiązanie się może być.
Powołaj się na błąd w cenie w ofercie sklepu, na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego.
Poszukaj na necie, nawet tu na forum był przykład takiego oświadczenia z pięknym uzasadnieniem. Musisz jednak wykazać, że błąd był istotny. Przedstaw dowody, że produkt w sklepie (może nawet na innych aukcjach konkurencji) jest znacznie wyższy.
Nie kieruj się emocjami, wszystko profesjonalnie i kulturalnie, same fakty.
Pamiętaj, że będzie to dokument prawny, nie kłam w nim.
Możesz nawet po wysłaniu mieć problem, zauważasz jaki klient, poszukaj o powołaniu się na rażącą pomyłkę w cenie. Negatyw będzie z pewnością , nawet jak wyślesz.
@LEW433 I znowu się mylisz. Negatyw nie będzie "z pewnością". Negatyw może być, ale nie musi.