anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż do osób fizycznych bez kasy fiskalnej (na fakturę)

MAMY ROZWIĄZANIE!
magic_of
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry, jestem na Allegro początkującym sprzedawcą i mam pytanie czy są tu osoby, które nie mają kasy fiskalnej a sprzedają towar osobom prywatnym? Co w sytuacji gdy zakupu dokonuje osoba fizyczna i nie chce faktury, a ja nie mam kasy fiskalnej i wystawiam tylko faktury. Czy muszę wtedy przesłać takiej osobie wystawioną fakturę? Fakturę oczywiście wystawiam, ale czy należy je przesyłać takim klientom? Drugie moje pytanie jest takie - ponieważ zdarza się, że kupujący, a osoba do której ma zostać dostarczona paczka to inne osoby. Nie mam wówczas adresu kupującego, a adres ten powinienem podać na fakturze. Co robicie w takiej sytuacji? Czy wpisujecie adres dostawy czy prosicie kupującego o podanie jego adresu?

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6
Agent051
#16 Inspirator#

@magic_of Nie musisz wysyłać osobom fizycznym faktur, chyba ze w zamówieniu zaznaczą ze chcą dostać fakturę. Adres kupujacego znajdziesz w powiadomieniach mailowych, które przychodzą po zakupie.

oznacz moderatorów
magic_of
#1 Nowicjusz#

Rzeczywiście! Szukałem go na Allegro, zupełnie nie pomyślałem o powiadomieniach mailowych. Dzięki

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@magic_of 

Sprzedaję tak od lat i fakturę wystawiam tylko na prośbę kupującego. Do pozostałych zakupów nie dołączam żadnego dowodu zakupu.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
magic_of
#1 Nowicjusz#

Dzięki za odpowiedź! Dopytam tylko - nie załączasz, ale wystawiasz dla siebie na potrzeby rozliczenia sprzedaży czy nie wystawiasz ich w ogóle i wystarcza wtedy zestawienie sprzedaży wygenerowane przez Allegro? Nasza księgowa prosiła, aby do każdego zakupu była faktura i zastanawiam się, czy jest to konieczne.

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#