Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, a właściwie dobry wieczór,
tak jak w tytule uszkodzeniu uległ TV podczas transportu, jestem sprzedającym, kupujący nie sprawdził zawartości w obecności kuriera, przewoźnikiem była firma DPD.
Kupujący domaga się zwrotu całej kwoty. Towar zapakowany był w fabryczny karton ze styropianowymi wytłoczeniami, oklejony taśmą ostrzegawczą i wlepkami - ostrożnie.
Rozumiem, że jako sprzedający mogę domagać się od przewoźnika odszkodowania - paczka ubezpieczona na pełną wartość, zakup oczywiście przez serwis allegro. Posiadam zdjęcie uszkodzonego tv, a dokładnie popękanej matrycy, przed pakowaniem również zrobione było zdjęcie.
Całość reklamacji u przewoźnika może potrwać do 30 dni, czy jest jakaś szansa by wyjaśnić sprawę w krótszym czasie? Jak podejść do sprawy by przewoźnik uznał reklamację i zwrócił pieniądze? Przesyłka zamawiana poprzez serwis allegro, czy serwis allegro może w tej kwestii jakoś pomóc.
Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.
Moim skromnym zdaniem jako kupującego wina leży po stronie odbiorcy. Chyba każdy sprzedający i każda firma przewozowa ma w regulaminie że odbierający ma prawo sprawdzić zawartość opakowania, nie ma tu nic do rzeczy tłumaczenie kuriera że się spieszy.
Zdjecia nie wiele pomogą bo towar pakowany a wysłany nie musi być ten sam.
Jedynie co Cię ratuje to protokół uszkodzonej przesyłki, jeśli nie ma takiego to skąd wiadomo że klient wnosząc telewizor 60" nie zmiejścił się w drzwi 70-tki
było już na tym forum
ty masz na realizację reklamacji 14 dni
a przewoźnik 30 dni
tak to sobie ustanowił nasz ustawodawca
ba przewoźnik może sobie ten termin przedłużyć lub pozostawić bez rozpoznania jak stwierdzi, że nie dostarczyłeś jakiegoś dokumentu
polecam dogadać się z Kupującym by wypełnił protokół szkody - może w tym celu wezwać kuriera do 7dni lub by złożył także reklamacje -zmusić go nie możesz
są odpowiednie przepisy zobowiązujące Kupującego do pomocy w uzyskaniu dla Ciebie odszkodowania u przewoźnika ale wyznawcy biblii konsumenckiej twierdzą że ich prawo jest szczególne i ma wyższość na innymi dokumentami/ustawami czy przepisami
ty musisz wykonać umowę tj dostarczyć produkt zgodny z umową lub zwrócić wpłatę Kupującemu
wykonane zdjęcia towaru przed wysyłką nic nie wnoszą do sprawy - może pomogą w uzyskaniu odszkodowania u przewoźnika i tyle
bo sprzedawca odpowiada za dostarczenie towaru
wysyłanie tv w dzisiejszych czasach to ryzykowana sprawa - wystarczy zobaczyć ile uszkodzonych / zbitych sprzętów ma konkurencja
@RED Ewidętna wina kupującego. Nie do końca rozumiem to co napisałes . Jak firma przewozowa (kurier) zgodzi się na napisanie protokółu, odebrałeś i spadaj.
"wysyłanie tv w dzisiejszych czasach to ryzykowana sprawa - wystarczy zobaczyć ile uszkodzonych / zbitych sprzętów ma konkurencja" ryzykowana dla odbierającego jak nie sprawdza towaru.
dużo nie rozumiesz
Sprzedawca odpowiada za wysyłkę towaru i jego zgodność z umową
Kupujący nie ma obowiązku sprawdzenia towaru przy kurierze - nie ma o tym mowy w ustawie konsumenckiej
ponadto można przyjmować domniemanie, też wg ustawy konsumenckiej że jeżeli towar ma wadę to była także przed wysyłką towaru
tu nie ma żadnej winy Kupującego że czegoś nie sprawdził
takie żądanie jest klauzulą abuzywną
każdy sklep internetowy rozpatruje takie reklamacje na korzyść Kupującego
jak myślisz dlaczego nie sprzedaży aut w Polsce przez internet ? - bo wtedy były by możliwe zwroty
@RED Jako kupujący czytam Cię i to bardzo mnie motywuje do kolejnych zakupów . Według tego co piszesz to sprzedający odpowiada od momentu wysyłki do chwili ustawienia tv na półce.
Odebrałem towar, po drodze do salonu wywinąłem orła, puściłem dwa gile, no i ku...a tv pobity, a co on mi wysłał?
@White_Dove_ ja wiem że to bzdura
ale takie są przepisy
faworyzują Kupującego i określają go jako słabszą stronę transakcji
przyznając mu wiele praw w tym obowiązek pracy na jego rzecz przez Sprzedawcę za darmo - np: przy odstąpieniu od umowy
jak udowodnisz tego orła Kupującemu masz szanse na wygraną
@GADCOM_SG Jako sprzedawca odpowiadasz przed kupującym za wady towaru, także za te powstałe w transporcie. Kupujący nie może być pewny, czy do uszkodzenia doszło w transporcie, poza tym on nie ma obowiązku sporządzać z dostawcą protokołu szkody i nie ma obowiązku sprawdzać przy kurierze zawartości. Takiego wymogu ze strony sprzedawcy zabrania UOKiK. Kupujący złożył Ci reklamację z powodu wad, Ty ją musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Kupujący nie musi czekać na rozpatrzenie Twojej reklamacji u przewoźnika, należy mu się bezpłatna wymiana lub zwrot wszystkich kosztów.
Jeżeli odrzucisz reklamację, kupujący może otworzyć Dyskusję i wnioskować o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących. W takiej sytuacji Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji, żądać od Ciebie zwrotu kosztów, a w przypadku odmowy może nawet zablokować Ci konto.
Rozumiem oczywiście wszystko powyższe, nie uchylam się od zwrotu należności oraz od obowiązków jakie spoczywają na sprzedającym. Zwrócę oczywiście wszystkie koszta kupującemu. Jestem właśnie na etapie sporządzania elektronicznego protokołu szkody u przewoźnika, następnie formularz reklamacji.
Bardziej interesują mnie kwestie techniczne - przesyłka była ubezpieczona na pełną wartość, czy to ma znaczenie przy roszczeniu reklamacyjnym? Rozumiem, że koszty wysyłki również obciążają sprzedającego? /nie była to usługa w ramach allegro smart/. Protokół szkody sporządzam w imieniu kupującego, natomiast samo roszczenie reklamacyjne do przewoźnika złożę jako sprzedawca. Z doświadczenia może ktoś powie jak wygląda sam proces reklamacji i jakie są szansę na odzyskanie choć części poniesionych kosztów?
Czy kupujący powinien zgłosić fakt zwrotu poprzez dostępny formularz wybierając powód zwrotu uszkodzenie produktu? Jakie to ma znaczenie przy odzyskaniu kosztów prowizji od sprzedaży?
Ubezpieczenie zawsze ma znaczenie, ale z uznaniem reklamacji przez firmę kurierską może być ciężko. Jeżeli telewizor był zapakowany fabrycznie, nie powinni jednak powoływać się nieprawidłowe zabezpieczenie. Tak, po uznanej reklamacji kupującemu należy się zwrot kosztów dostawy i odesłania, chyba że telewizor będzie wymieniony, wtedy tylko zwrot kosztu odesłania. Po wymianie dosyłasz drugi na własny koszt. Kupujący towar reklamuje, nie zwraca bez podania przyczyny. Może więc wysłać mailem pismo reklamacyjne, może też wysłać formularz zwrotu na Allegro, ale powinien w nim zaznaczyć, że nie jest to konsumencki zwrot, tylko reklamacja z rękojmi, powinien też określić wady i swoje żądania. Jeżeli będziesz miał problem ze zwrotem prowizji, złóż odwołanie; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym
bez protokołu uszkodzenia przy kurierze nic nie zrobisz mimo ubezpieczenia
Nie prawda, może on być spisany nawet kilka dni po odbiorze przesyłki ale czy go uznają to druga sprawa !
nie dostaniesz odszkodowania od kuriera bo nie otwierał przesyłki przy kurierze