Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Mam pytanie odnośnie zwrotów.
Sprawa dotyczy zamówienia 997882f6-e235-11ee-bf69-c9344ec536f5
Został zgłoszony zwrot i przed chwilą paczka do mnie dotarła. Jednak wygląda jakby ktoś nią rzucał lub jakby grali nią w piłkę.
Kto teraz odpowiada za to że produkt ma zniszczone opakowanie i nie będzie nadawał się do ponownej sprzedaży?
@sklep_solpio bo tu wchodzi prawo przewozowe które różnie interpretują 🙂 w nim jest że reklamację może złożyć odbiorca jak i nadawca ale do reklamacji i tak wymagają zrzeczenia się jednej ze stron co by nie dublować reklamacji u przewoźnika 🙂
no to jak interpretują ? bo to dosyć istotne jak reklamacja zostanie odrzucona i niby jak mam to klienta obciążyć tym ? ew. nie zwracać mu kasy, ale za to będę miał statystki obniżone
@sklep_solpio nie rozpędzajmy się wchodzimy już na statystyki a zaraz na negatywy i utratę smarta itp. jak masz takie obawy to bierz takie sytuacje na klatę i oddawaj całość klientowi 🙂
Napisałem jak to powinno wyglądać prawnie co potwierdziło allegro w wiadomościach wklejonych od Ciebie a co zrobisz Twoja kasa i firma 🙂
@kostas11 źle powiadasz bo odpisali mi na czacie, że mam nie zwracać dopóki sprawa reklamacyjna nie będzie wyjaśniona
@sklep_solpio a chcesz wykładnie prawa czy wykładnię serwisu allegro? Konsultant znów wymyślił jakiś fikołek prawny i nie jest powiedziane żekolejny nie powie ci czego innego @kostas11 podał ci wykładnie prawną.
Jasne, tylko wtedy ja mam podkładkę tego co mi allegro napisało 😉
@sklep_solpio problem w tym że ta podkładka jest nic nie warta w sądzie bo jako prowadzący działalność gospodarczą masz znać i stosować przepisy prawa a to że cię jakiś konsultant z allegro zrobił w wała to twój problem allegro przeprosi za konsultanta no name'a i możesz se do sądu iść. No chyba że kupujący kupił wyjaśnienia allegro że wszak taki serwis musi znać prawo tylko że jak ci się trafi znający prawo kupujący to cię w kosmos wystrzeli np zafunduje ci zgłoszenie do uokiku
@AutoUpgrade no piszesz do klienta panie paczkę zwrotna w transporcie przewoźnik zmasakrował i towar jest uszkodzony mamy dwa wyjścia. Zgodnie z ustawą za zwrot odpowiada kupujący i on jest nadawcą więc ja sporządzam tobie protokół szkody i wysyłam ci abyś złożył reklamację u przewoźnika a zgodnie z art 34.4 uk wyceniam uszkodzenia na x pln i zwracam ci y kwoty zakupu ponjeważ towar nie nadaje się do odsprzedania jako nowy resztę świadczenia przewoźnik powinien zwrócić po rozpatrzeniu reklamacji. Takie działanie jest zgodne z prawem i mam prawo je przeprowadzić bez zgody kupującego informując go o tym. Wariant 2 kupujący udostepnia mi dokumenty abym sam złożył reklamację w terminje 7dni od daty - tu wpisujesz datę odbioru - czyli dokument o przeniesieniu roszczenia reklamacyjnego na mnie i ja złoże reklamację i wypłacę pełną kwotę zwrotu ale w przypadku odrzucenia reklamacji z powodu złego spakowania przez kupującego wystąpię do ciebie z roszczeniem zwrotnym poza allegro ponieważ przewoźnik stwierdzi w piśmie reklamacyjnym że niedopełniłeś obowiązku prawidłowego zabezpieczenia produktu do transportu. Który wariant rozwiązania sporu wybierasz? Na decyzje masz podaj datę tak by ci starczylo czasu na rozpatrzenie formalności do reklamacji i tyle