anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszony zwrot towaru, który został zakupiony na FV

MAMY ROZWIĄZANIE!
Camper_Voyager
#9 Pomysłodawca#

Witajcie
Przychodzę do was z pewnym problemem. Klientka zamówiła towar na firmę, dzisiaj dostałem paczkę ze zwrotem od niej. Towar w 100% sprawny i zgodny z opisem nawet oznaczyła przy zwrocie, że nie chce podawać przyczyny. Dzwonię bo towar na firmę to nie przyjmuję takich zwrotów a klientka mówi, ze ona tego nie chce i mam sobie z tym zrobić co chce, bo ona tez prowadzi działalność i 1 raz się spotyka z tym, ze nie można zwracać, poza tym ma smarta to czemu allegro na to pozwala. Żeby uniknąć głupiego negatywa, po paru minuchach rozmowy wystawiłem korektę ale tutaj moje pytanie.

DLACZEGO allegro nie ma funkcji blokady zwrotu do zamówień, które był brane na FV?
Dlaczego potem to my mamy się kłócić z klientami, którzy wymuszają na ans przyjęcie towaru pod groźbą negatywnej opinii. Przecież to jawne łamanie ustalonych przepisów. 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Camper_Voyager Allegro nie może zablokować zwrotów towaru kupionego na FV, bo na fakturę kupują także osoby prywatne, a te mają prawo do zwrotu. Nie faktura decyduje o prawie do zwrotu, ale to czy zakup był na firmę, czy prywatny, niezwiązany z prowadzoną działalnością.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
Camper_Voyager
#9 Pomysłodawca#

Ok, rozumiem, że są tacy. Chodzi mi konkretnie o to żeby ludzie, którzy biorą towar NA FIRMĘ z NIPem mieli jakoś zablokowaną możliwość zwrotu. I tylko o to chodzi. Jak najbardziej zdaje sobie sprawę z tego, że na fakturę biorą tez osoby prywatne. 

oznacz moderatorów
GREGOGK
#10 Popularyzator#

@Camper_Voyager, rozumiem, że taką blokadę to można by było zrobić, jeśli dany sprzedawca sobie życzy. Ja na przykład przyjmuję zwroty od firm bez problemu, czemu mam ich karać za to, że kupują na firmę. Przez to, że jestem elastyczny pod tym względem kupuje u mnie dużo firm, a często firmy nie wezmą jednej sztuki czy 2 czegoś tylko 15-20, a to że od czasu do czasu będę musiał wystawić korektę to mi z głowy korona nie spadnie. Uwierz mi, że firmy dużo rzadziej zwracają towar bo kupują to co jest im potrzebne a nie 10 kabelków, żeby zwrócić 9. co do twojej sytuacji, jeśli jasno masz napisane w "o sprzedającym", że nie przyjmujesz zwrotów, to ze strony kupującej straszne chamstwo, ale niestety i tacy klienci się zdarzają. W tej sytuacji mógłbyś odesłać paczkę z powrotem do klientki i wtedy nie musisz zwracać pieniędzy, ale dobrze wiesz, że to murowany negatyw, co oczywiście jest patologią, ale to już odrębny temat.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

WREDZIA-W1 czy zakup był na firmę, czy prywatny ? ten przepis ma wejść dopiero od stycznia 2021

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria  Możesz mieć konto prywatne i wziąć fakturę na firmę, lub wiąć fakturę na siebie

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

pinsplash jeśli podajesz NIP do faktury jesteś w myśl aktualnych przepisów traktowany jako firma i nie ma znaczenia co kupujesz , od nowego roku ma się to zmienić .

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria pamiętaj że osoba prywatna też ma NIP...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

pinsplash tak , ale jeśli jest to zakup prywatny nie możesz umieścić go na fakturze 

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mdrogeria Mylisz się. Zakup prywatny także może być na fakturę. Rzadko, ale zdarza się, że osoba z orzeczoną grupą inwalidzką kupuje coś, co może odliczyć od podatku. Potrzebna jej jest faktura, ale ten zakup nadal jest prywatny z prawem do zwrotu.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

WREDZIA-W1 nie możeszwystawić faktury z nr NIP jeśli w CEIDG firma nie figuruje .

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mdrogeria Zakup, w tym wypadku, był na firmę, więc sprzedawca nie musi przyjmować zwrotu. Odniosłam się do tego: DLACZEGO allegro nie ma funkcji blokady zwrotu do zamówień, które był brane na FV?
Dlaczego potem to my mamy się kłócić z klientami, którzy wymuszają na ans przyjęcie towaru pod groźbą negatywnej opinii. Przecież to jawne łamanie ustalonych przepisów. 

To nie ma nic do rzeczy przy ustalaniu prawa do zwrotu.

Ula

Ula
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

WREDZIA-W1sprzedawca może przyjąć taki zwrot , ale ma prawo również do naliczenia kosztów obsługi zwrotu .

oznacz moderatorów
WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mdrogeria Mówisz o zwrocie firmowym? Tak. Może przyjąć i może zwrócić tylko za towar, bez kosztów przesyłki.

Ula

Ula
oznacz moderatorów