anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka reklamacji z zagranicy - kto ponosi koszty wysyłki?

Darth_Vafel
#8 Zapaleniec#

Czołem,

Potrzebuję pomocy - klient zgłosił reklamację. Nominalnie wysyłka towaru była na adres polski - wysyłka reklamowanego produktu będzie z zagranicy.

Wiem, że to sprzedawca powinien pokryć koszty wysyłki reklamacji do niego w przypadku jej uznania ale czy ma to zastosowanie do wysyłki z zagranicy?

Jak wiemy takie koszty są dość wysokie a w przypadku tej reklamacji koszt odesłania towaru jest nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do jego wartości.

Podpowiedzcie jak ugryźć ten temat.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Darth_Vafel niestety sprzedawca , jeśli koszty są zbyt duże nie musisz wymagać odesłania , możesz uznać reklamację na podstawie opisu klienta czy zdjęć .

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@mdrogeria na pewno? skoro wysyłka była na terenie Polski? (pytam po prostu bo nie wiem jak to wygląda w takim przypadku) bo jeśli tak to trochę słabo bo klient może wyjechać na 2 koniec świata i zareklamować produkt 😕

Rozwiń proszę myśl w wolnej chwili

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria Sprzedaż i dostawa była na terenie naszego kraju, a klient pojechał sobie w świat i stamtąd reklamuje. Ja rozumiem pokrycie kosztów krajowych, ja rozumiem gdyby sprzedał zagranicą i tam wysłał towar.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Darth_Vafel
#8 Zapaleniec#

No właśnie chodzi o to, że jak na razie nie znalazłem przepisu na który mógłbym się powołać w takim przypadku... Nie ma tutaj żadnego przepisu poza tym mówiącym, że towar dostarcza się na koszt gwaranta i nie reguluje się tego w żaden sposób. Klient może wyjechać do Kenii i stamtąd nadać reklamację - jeśli reklamację się uzna... no cóż... Jedynym sposobem może być odrzucenie reklamacji choć wyobraźnia podpowiada mi potem scenariusze z Miejskim/Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów i kolejnym wzrostem kosztów.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@Darth_Vafel 

Jeżeli to reklamacja z tytułu niezgodności z umową, to klient odsyła reklamowany towar na koszt sprzedawcy (na terenie UE).

Natomiast w przypadku gwarancji, decydują zapisy w karcie gwarancyjnej. Do tego gwarancja może być ważna tylko na terenie kraju (większość tak ma), na terenie UE lub być międzynarodowa.

W przypadku gwarancji krajowej jest ona nieważna w innych krajach, ewentualne reklamacje można zgłaszać dopiero po powrocie do kraju. W przypadku gwarancji ważnej w UE i międzynarodowej gwarancję realizuje się w kraju przebywania.

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@drekenzes cyt,, złożenie reklamacjii nie może być dla konsumenta uciążliwe ,,

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria  napisał(a):

@drekenzes cyt,, złożenie reklamacjii nie może być dla konsumenta uciążliwe ,,


Żaden problem, ale sprzedaż była krajowa.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@drekenzes @Darth_Vafel sprzęt / produkt ma spełniać swoje zadanie przez 2 lata ...prawda? i to nie podlega żadnym dyskusjom ... i teraz pytanie - czy konsument po zakupie ma obowiązek siedziec na tyłku 2 lata bo być może w tym czasie zepsuje się zakupiony przedmiot ? ... czy  to co piszecie nie jest ogranczeniem swobód ?

Jesli koszty transportu dla autora wątku są zbyt duże żeby odebrać towar od klienta to niech uzna reklamację na podstawie opisu klienta i odda kasę za zakup .... aha .... i dorzuci jeszcze parę groszy na utylizację zwłok .

oznacz moderatorów

Darth_Vafel
#8 Zapaleniec#

Zapewne tak się ta sytuacja skończy. Nie zamierzamy unikać odpowiedzialności za wady towaru które uwidoczniły 🙂 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Darth_Vafel a co ci reklamuje tzn jaki produkt i co się zepsuło? Może taniej wyjdzie załatwić gwarancjęczy serwis w UK i pokryć naprawę na podstawie wystawionej faktury serwisu? Jak towar tani to oczywiście się nue opłaci. Z drugiej strony ty tego mu nie masz obowiązku na Grenlandie odsyłać po naprawie bo adres dostawy był w PL

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria Dobrze, zamieszkam w Niemczech przy granicy z Polską i będę u Ciebie kupował produkty po 45 zł do paczkomatu po polskiej stronie, ale reklamował już z  Niemiec. Ciekawe kiedy wymiękniesz 🙂

Tak naprawdę z tym tematem ma problem też UE. Bo z jednej strony reklamacja ma być ważna w całej UE i nie można ograniczać praw konsumentowi i nie może się on bać składać reklamacji itd. Z drugiej strony ta sama UE nie określiła jasno kto w takiej sytuacji pokrywa koszt transportu. Jasne, że w kosztach standardowych wysyłek - sprzedawca. Ale tu nie ma standardowego kosztu.

TSUE dokładnie określił, kto decyduje w takiej sytuacji o ponoszonych kosztach - ma być to sąd krajowy, bo każdy przypadek jest inny. Czyli spychologia jak zwykle, bo sprzedawcy się nudzi i lubi spędzać czas w sądach.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiem, że to sprzedawca powinien pokryć koszty wysyłki reklamacji do niego w przypadku jej uznania ale czy ma to zastosowanie do wysyłki z zagranicy?

 a sąd masz takie informacje? pokrywa sprzedający.

oznacz moderatorów

Darth_Vafel
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca nie równa się sprzedającemu? 🙂

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Darth_Vafel skąd on zamierza to wysłać na reklamację? Sprzedaż z Polski komuś z PL czy Słowacja / Czechy?

oznacz moderatorów

Darth_Vafel
#8 Zapaleniec#

Wysyłka z UK, sprzedaż była PL - Pl na All

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Darth_Vafel Ale UK nie należy już do UE....

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

jeden mądry @drekenzes zauważył, że uk nie jest w ue

Jeżeli to reklamacja z tytułu niezgodności z umową, to klient odsyła reklamowany towar na koszt sprzedawcy (na terenie UE).

tak z ciekawości podaj przepisy polskie na w/w stwierdzenie

 

oznacz moderatorów