anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakup telefonu na firme a Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców ...

MaxSell100
#7 Wielbiciel#

Witam

zakupilem tel na firme 06.2022 roku kwota ok 2500 zl  Faktura Vat Maraz .

Telefon zaczal dziwnie sie grzac , aparat brzeczec . Napisalem do sprzedajacego, juz nie dziala pod tamtym kontem na allegro ale odezwal sie z innego i powiadomil mnie iz "Przy zakupie na fakturę jako przedsiębiorca, gwarancja przysługuje na okres 6 miesięcy"

czy to jest zgodne z prawem ? Mamy narzucone prawo odnosnie gwarancji terminow itd , czy on moze tak sobie zmieniac , wylaczac rekojmie / reklamacje ?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

komis-bell
#21 Demiurg#

@MaxSell100 Przy zakupie „na firmę” czyli transakcjach pomiędzy dwoma przedsiębiorcami sprzedawca ma prawo wyłączyć rękojmię. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

tak , zgodne 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Gwarancja 6m-cy tak może być, rękojmia wyłączona także, więc wszystko się zgadza.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@MaxSell100 masz firmę i nie znasz prawa ???

Gwarancja to dobrowolne świadczenie, może dać miesiąc, sześć czy rok a nawet wcale 🙂

Przy zakupie B2B przy zakupach przed 1 stycznia 2023 roku może rękojmię wyłączyć lub ograniczyć 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

MaxSell100
#7 Wielbiciel#

, wlasnie otrzymalem wiadomosc z allegro to chyba rozwiazuje watpliwosci 

 

ponieważ produkt posiada wadę może Pan skorzystać z reklamacji na drodze rękojmi. Może Pan w ramach reklamacji w drodze rękojmi oczekiwać od Sprzedającego:

- naprawy; - wymiany; - obniżenia ceny; czy też (jeśli wada jest istotna) zwrotu pieniędzy. MaxSell100 jeśli chce Pan złożyć reklamację w drodze rękojmi, to proszę o informację oraz proszę określić swoje roszczenia. xphones_pl jeśli

MaxSell100 złoży reklamację proszę odnieść się do wady podanej przez Kupującego i wydać decyzję reklamacyjną.

Natomiast w naszym archiwum https://archiwum.allegro.pl/oferta/apple-iphone-11-pro-64gb-kolory-i12080014958.html w ofercie jest informacja o gwarancji 12 miesięcy.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@MaxSell100 „ponieważ produkt posiada wadę może Pan skorzystać z reklamacji na drodze rękojmi.”

Konsultant wprowadził Cię w błąd (swoją drogą jest to kolejny z wielu przykład nieznajomości przepisów u pracowników Allegro) bo przywołuje on rękojmię - a ta była przecież wyłączona więc powoływanie się na nią nie wywołuje żadnych skutków prawnych i zobowiązań ze strony sprzedającego. 

Jeśli sprzedawca udzielił gwarancji to powołaj się na gwarancję i z tego korzystaj.
Pamiętaj, że rękojmia i gwarancja to dwie zupełnie różne rzeczy. 

Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem sprzedawcy i to on ustala jej warunki oraz może je w dowolny sposób ograniczać itp.

oznacz moderatorów

MaxSell100
#7 Wielbiciel#

Witam . nie moge wejsc w zakladke reklamacja / gwarancja w tym starym ogloszeniu. Wg mnie sprzedawca w tamtym czasie jeszcze nie mial wprowadzonej zasady odnosnie rekojmi oraz jak widac sam pmylil sie utrzymujac wersje ze gwarancja 6 miesiecy 

oznacz moderatorów

MaxSell100
#7 Wielbiciel#

Dodatkowo w ogloszeniu widnieja tylko takie informacje odnosnie gwarancji :

Wygodne użytkowanie dzięki gwarancji 12 miesięcy

Urządzenie z tej oferty charakteryzuje:

  • Gwarancja sprzedażowa 12 miesięcy
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@MaxSell100 Ciężko znaleźć firmę która nie wyłącza rękojmi dla przedsiębiorców…

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@MaxSell100 sprawdź zapisy umowy

jaki był podany okres gwarancji i rękojmi, oraz czy była wyłączona

przypominam także, że w niektórych przypadkach przedsiębiorca jest uznawany za konsumenta i wyłączenia rękojmi są wtedy nieskuteczne

sprawdź maile z potwierdzeniem transakcji - były tam dodane załączniki z warunkami gwarancji

towar był nowy czy używany?

towaru nowego raczej nie można sprzedawać na fvat marża

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Przy transakcjach B2B strony mogą wyłączyć lub ograniczyć rękojmię za wady, jednakże muszą to zrobić najpóźniej w momencie transakcji. Nie można jednak zmienić warunków dotyczących rękojmi już po dokonaniu transakcji.

Co do gwarancji, to musisz sprawdzić zapisy w karcie gwarancyjnej (musi istnieć jakiś dokument określający kto i co gwarantuje oraz prawa i obowiązki stron). Gwarancją może być też publiczne oświadczenie sprzedawcy, jednakże tekst typu "gwarancji 12 miesięcy" czy "gwarancja sprzedażowa 12 miesięcy", nie wnosi niczego takiego (najważniejsze, to nie wiadomo co jest gwarantowane, a sformułowanie "gwarancja sprzedażowa", można zinterpretować jako gwarancję dostępności towaru w sprzedaży).
Tutaj także sprzedawca nie może jednostronnie zmienić zasad umowy gwarancyjnej (analogicznie do rękojmi).

oznacz moderatorów

MaxSell100
#7 Wielbiciel#

dostalem tylko fakture nie ma tam nigdzie zapisu o 6 msc okresie gwarancyjnym . 


Dodam ze dzis odszukalem  korespondencje ze sprzedawca dokladnie 15 dni po otrzymaniu telefonu ze sie bardzo nagrzewa i nie mozna go trzymac w reku

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@MaxSell100 Na fakturze nie musi być takich zapisów. Wystarczy, że są w treści oferty.
Powołaj się na zapis o 12 miesiącach gwarancji z oferty i reklamuj na tej podstawie.

oznacz moderatorów

Kris121121
#1 Nowicjusz#

Sugeruję zajrzeć na stronę rządową https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00310 gdzie można przeczytać:

Zakres ochrony konsumenckiej zależy od statusu kupującego.

Jeśli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, który dokonuje zakupów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, to przysługują ci wszystkie prawa konsumenckie – ta kategoria kupujących jest w polskim prawie objęta najszerszą ochroną prawną jako podmiot „słabszy" i z założenia mniej profesjonalny.

 

oraz dalej odnośnie gwarancji/rękojmi

Gwarancja i rękojmia dla przedsiębiorcy

Prawo przewiduje dwa instrumenty ochrony uprawnień przysługujących każdemu kupującemu, gdy zakupiona rzecz czy usługa ma jakieś wady. Są to

  • gwarancja jakości
  • rękojmia za wady (prawne i fizyczne).

Rękojmia przysługuje z mocy prawa, a gwarancja wynika z umieszczenia w umowie sprzedaży dodatkowego zastrzeżenia – jest dobrowolna.

Przedsiębiorca ma prawo zgłosić wadę sprzedającemu, czyli skorzystać z rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania rzeczy. W przypadku nieruchomości to prawo dotyczy wad stwierdzonych przed upływem pięciu lat. Jest to odpowiedzialność powstająca z mocy prawa, w przypadku wystąpienia wady fizycznej, czyli niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.

W tej sytuacji przedsiębiorcy przysługują następujące żądania wobec sprzedającego:

  • żądanie obniżenia ceny – w proporcji, w jakiej wartość rzeczy wadliwej pozostaje w stosunku do wartości rzeczy niewadliwej
  • prawo odstąpienia od umowy – skutkujące obowiązkiem zwrotu wzajemnie spełnionych świadczeń – uprawnienie to przysługuje jedynie w sytuacji, w której wada rzeczy jest istotna, czyli uniemożliwiająca korzystanie z niej w sposób zgodny z jej przeznaczeniem i właściwościami
  • żądanie naprawy
  • żądanie wymiany na rzecz wolną od wad.
oznacz moderatorów