Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
mam taki przypadek, pierwszy w mojej karierze, wiem że są różne kwiatki, dlatego postanowiłam się poradzić bardziej doświadczonych sprzedawców.
Sprzedaję wiadomo, jak nazwa wskazuje, soki. Nie zdziwiło by mnie gdybym sprzedawała narzędzia, albo agd, ale właśnie wpadło mi zamówienie na ponad 600 zł, za pobraniem (kurier inpost), przy czym musiałabym to wysłać w 8 lub 9 paczkach (koszt ponad 130 zł) bo w skład zamówienia wchodzi 58 sztuk.
I teraz pytanie, co jak babeczka nie odbierze? Jestem gdzieś czymkolwiek zabezpieczona?
Jeśli nie to co mam zrobić? Musze wysłać? Ktoś miała podobną dziwną dla niego sytuację?
@fabrykasokow trochę lipa, że to idzie w tylu paczkach, bo faktycznie w przypadku odmowy przyjęcia koszt w plecy spory. Nie ma sposobu na zabezpieczenie przed takimi sytuacjami, chyba, żeby zrobić zastrzeżenie, że przy większych zamówieniach opłata z góry, albo częsciowa przedpłata. Mozna zadzwonić, wybadać na ile to sensowny klient itd, czy wie jakie są łączne koszty, bo czasami niektórzy mają problem z podstawami matematyki. Osobiście wysyłałem droższe przesyłki za pobraniem, ale zawsze to była 1 paczka, nigdy kilka, wiec w przypadku odmowy odebrania miałbym stratę do ogarnięcia.
Zadzwoń koniecznie. To jest element weryfikacji.
Poszukaj klienta w guglu. W razie wątpliwości zapytaj (przez telefon) czy możesz wysłać na raty.
Zaproponuj smarta!
nie dzwoń tylko zweryfikuj to mailowo - by mieć podstawę do ewentualnych roszczeń
gdyby Kupujący sobie anulował odebranie przesyłki zapominając przy tym o odstąpieniu od umowy
nie sprzedawaj za pobraniem
Nie bardzo wiem co miałabym tej Pani powiedzieć przez telefon, lub napisać w mailu....
Postanowiliśmy, że wyślemy dzisiaj dwie paczki, jak odbierze, to wyślemy resztę jutro po prostu.
proste
czy nie robi sobie żartów
czy odbierze towar
i itp
każda odpowiedź to oświadczenie, które może być np: cenne przy ewentualnej sprawie sądowej
Wysyłaj zgodnie z umową, z chwilą zakupu nawet gdy zamówienie nie jest opłacalne wiąże was umowa. Gdyby jednak kupujący postanowił sobie żarty robić to możesz rościć zwrot poniesionych kosztów wysyłki w obie strony.
Gdy kupujący będzie tzw kupującym ''widmo'' i sam nie odstąpi od umowy to naliczaj opłaty za przechowywanie tych przedmiotów. Gdy są to soki które mają X termin przydatności bądź mogą się zepsuć w wyniku nieodpowiedniego przechowywania (np przez nieodebranie przesyłki) to możesz domagać się wywiązania się z umowy w całości nawet gdy status kupujacego będzie ''umowa uznana za niebyłą w wyniku odstąpienia od niej''
Art. 471: Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
Tak jak wyżej wspomniałam, wysłałam część zamówienia, Pani odebrała, wiec wysłałam resztę 🙂
Z transakcją wszystko ok.
Dziękuję wszystkim biorącym udział w dyskusji 😉