anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zgłoszenie reklamacji po terminie wygaśnięcia gwarancji

DANBARI
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Klient zgłosił reklamacje w 7. dniu po wygaśnięciu gwarancji (12 mscy) 

Reklamacja dotyczy piłki której zaczęły puszczać szwy. 
 
Reklamację odrzuciłem z powodu przekroczenia terminu gwarancji.
Teraz do gry (dyskusji) włącza sie allegro że kupujący ma 2 lata na zgłoszenie reklamacji.
 
Czy powinienem rozpocząć procedurę od nowa i zapytać kiedy wada się pojawiła itp?
Czy skoro okres gwarancji minął to rozpatrujemy zgłoszenie w ramach rękojmi i to klient ma obowiązek udowodnić że wada była w momencie zakupu?  
 
Prośba o pomoc w poukładaniu tego tematu.
oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#

@DANBARI tak , jeśli jesteś przedsiębiorcą konsument ma 2 lata rękojmi , wszelkie inne zapisy w ofercie są abuzywne , gwarancja jest innym tematem zupełnie nie związanym z sytuacją , którą opisujesz 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@DANBARI każdy konsument kupujący od firmy ma 2 lata na reklamację z tytułu niezgodności z umową @mdrogeria rękojmi w uk już nie ma od 1 stycznia 2023. @DANBARI gwarancja a reklamacja za niezgodność z umową to są 2 różne świadczenia świadczone przez gwaranta i sprzedawcę. Wg obecnych przepisów domniema się że wada jest 1 istotna zawsze i 2 istniała w produkcie od momentu zakupu po staremu po 1 roku musiał udowadniać kupujący że wada była ukryta teraz już tak nie ma 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Gwarancja może być 1rok, ale na reklamację kupujący ma 2lata.

oznacz moderatorów