Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam .
Chcialbym sie dowiedziec jak to jest z zwrotem. Klient zakupil odemnie dana rzecz wybral dostawe listem ekonomicznym. Oczywisice list zostal wyslany. Klient poo tygodniu zglasza problem ze nie otrzymal paczki , sprawdzilem po nr gdzie sie znajduje i okazalo sie ze poczta najprawdopodobniej zgubila przesylke. Klient chce zrezygnowac i prosi o zwrot kosztow. Czy nalezy odrazu przelac srodki kupujacemu i samemu wlaczyc z poczta ? Nie jestem pewnien czy odzyskam rzecz ktora wyslalem.
Tak, należy zwrócić kupującemu po odstąpieniu od umowy zakupu środki bezzwłocznie, twoja reklamacja i walka nie ma z tym nic wspólnego.
@kazzussek
Jeżeli towar został wysłany przesyłką pocztową poleconą ekonomiczną to:
- czas przewozu wprawdzie typowo wynosi ok. 4 dni roboczych, to może wynieść nawet 14 dni roboczych
- mogą nie być dostępne aktualizacje statusu przesyłki dla punktów pośrednich (np. dostępne będą tylko: nadanie i doręczenie). Na tej podstawie nie można jeszcze stwierdzić zaginięcia przesyłki (a to jest niezbędne aby ustalić Twoją odpowiedzialność wobec konsumenta). Być może przesyłka jest tylko opóźniona (chociaż trudno mówić o faktycznym opóźnieniu gdy czas przewozu, a tym samym termin doręczenia - nie jest gwarantowany przez przewoźnika).
Jeżeli minął już co najmniej tydzień od nadania przesyłki (4 dni + weekend + dzień "zapasu") to powinieneś złożyć reklamację. Jeżeli to była przesyłka "Allegro przesyłka polecona" to bezpośrednio w Allegro, a jeżeli zwykły list polecony - to u Poczty Polskiej.
W odpowiedzi (może być nawet w ciągu 30 dni) przesyłka zostanie doręczona lub zostanie uznana za zaginioną.
Ponieważ przedsiębiorca odpowiada wobec konsumenta za ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zaginięcia rzeczy wysłanej - w takiej sytuacji będziesz zobowiązany do ponownej wysyłki przedmiotu lub zwrotu zapłaconych środków.
Oczywiście możesz zwrócić kupującemu środki wcześniej niż przesyłka zostanie uznana za zaginioną, ale w przypadku gdy jednak "odnajdzie się" w wyniku złożonej przez Ciebie reklamacji - to zostanie doręczona Adresatowi (umieszczona w jego skrzynce pocztowej) - wówczas może Kupującego prosić o jej zwrot (na Twój koszt).