Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!
Przydarzyła mi się sytuacja, że klient zamówił "niechcący" produkt do paczkomatu do miasta, w którym już nie mieszka w związku z czym siłą rzeczy produkt będzie do mnie zwrócony, gdyż klient nie ma możliwości odebrania go z tego miejsca. Produkt opłacony przed wysyłką i tu moje pytanie czy jestem zmuszony oddać pieniądze za produkt + przesyłkę klientowi? Jak dobrze rozwiązać ten problem?
Pozdrawiam.
Jeżeli odstąpił od zakupu musisz mu zwrócić koszt towaru + najniższy koszt wysyłki w danej ofercie. Koszt odsyłki pokrywa kupujący.
Samo napisanie przez klienta w wiadomości na Allegro, że chce zwrot pieniędzy wystarczy jako odstąpienie czy są tego jakieś inne procedury? Jeżeli przesyłka wróci do mnie z paczkomatu to koszt przesyłki zwrotnej muszę pokryć ja, więc zwrot nie będzie na koszt kupującego.
Napisanie gdziekolwiek o odstąpieniu wystarczy, możesz pomniejszysz o koszt powrotu, jeżeli kupujący nie miał darmowego.
@DamexCenter jeśli masz firmę a klient odstąpił od umowy to jak najbardziej musisz przyjąć zwrot i oddać co wpłacił łącznie z przesyłką do niego powrót jest po jego stronie ( przy paczkomatach nie podjętych jest darmowy ) Więc za zwrot nie zostaniesz obciążony i nie masz podstawy odliczać tego klientowi 🙂
Ale jeśli kupujący nie odstąpił od umowy to poproś o wpłatę na ponowną wysyłkę i nadaj na poprawny paczkomat, tak samo jak jesteś osobą prywatną nie musisz oddawać za przesyłkę tylko za sam towar bo nie obowiązuje Cię ustawa konsumencka 🙂