anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot kosztów wysyłki - czy mogę odmówić?

czescidacia_pl
#7 Wielbiciel#

Klient zakupił  pewien element, koszt wysyłki to 20zł. W dniu wysyłki po odebraniu przesyłki przez kuriera odznaczył zwrot przesyłki, a następnie nie odebrał przesyłki.
Skoro jako sprzedawca jestem zobowiazany do zwrotu całości kosztów poniesionych przez kupującego, a jednocześnie na kupujący na swój koszt powinien odesłać towar, czy mogę oddać jedynie za zwrócony element? Przecież jako sprzedawca aktualnie poniosłem koszt wysyłki w obie strony. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy względem przepisów.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

kostas11
#21 Demiurg#

@czescidacia_pl masz rację, oddajesz co wpłacił, odejmując koszt powrotu paczki bo to jest zgodnie z ustawą konsumencką po stronie kupującego 🙂

A przepisy powinieneś znać jako firma 🙂

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.

Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

czescidacia_pl
#7 Wielbiciel#

I właśnie ten przepis nie jest dla mnie jasny: [...] zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

Jeśli zwrócę wszystkie dokonane płatności to będę stratny na 2 przesyłkach- wysyłce i zwrocie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie możesz potrącić zwrotu, jak kupujący ma darmowy a jak nie to potrącasz, oddajesz koszt zakupu + najniższą przesyłkę w danej ofercie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@czescidacia_pl wszystko jest jasne - koszt zwrotu leży po stronie klienta , jeśli w związku z nieopodjęciem przesyłki przez kupującego poniosłeś dodatkowy koszt masz prawo tą kwotę potrącić ze zwrotu środków .

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@czescidacia_pl jeśli jesteś przedsiębiorcą musisz oprócz kwoty za towar zwrócić koszt nadania w najmniejszym wymiarze jaki klient miał możliwość wybrać dokonując zakupu , możesz ze zwrotu potrącić koszt powrotu przesyłki  jeśli przewoźnik Ci naliczył .

oznacz moderatorów