Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Aby mieć darmową przesyłkę ( oczywiście nie chodzi o Smart) na mojej aukcji należ dokonać zakup na 280 zł Klient zakupił dwa artykuły, których koszt wyniósł 298 dzięki temu wysłałem paczkę na własny koszt. Po paru dniach klient zgłosił zwrot jednego artykułu za 159 zł. Czy powinienem pomniejszyć sumę zwrotu o koszt przesyłki? Pierwszy raz mam taką sytuację i nie bardzo wiem jak to wygląda ze strony zasad przyjętych ( a może wyjaśnia to regulamin Allegro) na Allegro.
Tomasz
@rvtomek nie powinieneś. Powinienś oddać w całosci tyle ile wpłacił za produkt który zwraca niec nie potrącając
Klient poniósł koszt odeśłania przesyłki do Ciebie i to jest jego koszt.
Dziękuję za informację
@rvtomek W takiej sytuacji nawet gdyby klient zwrócił całość, nie oddajesz kosztu wysyłki, który ukryłeś w cenie towaru.
Nie o to pytałem 🤔
@rvtomek No wiem.... Jest promocja. Warunkiem promocji ( wysyłka za darmo) jest zakup za kwotę X. Odsyłając produkt Kupujący Nie spełnia warunków promocji, bo jego zakupy są poniżej kwoty X. Nie jest tajemnicą że Sprzedajacy pokrywa koszt wysyłki z marzy ukrytej w przedmiocie. Przy takim podejściu klient generuje stratę u sprzedającego jednocześnie łamiąc warunki promocji. ( Tak wiem według UOKiK Sprzedający jako przedsiębiorca nastawiony jest na generowanie strat - ale ja bym z tym polemizował).
Fachowo to opisałeś, ale czy mam prawo czy absolutnie jest to niezgodne z prawem, regulaminem, przepisami itp. A może powinno się taką możliwość umieścić w warunkach dostawy.
,,Możliwość" mam na myśli zmniejszenie zwrotu o koszt przesyłki.
@rvtomek Jak na mój gust powinieneś zwrócić koszt towaru bez pomniejszania i niestety ponieść straty. Można by się było przyczepić do nie spełnienia warunków promocji, ale to sądowna i długa sprawa - nie opłacalna. Plus możesz dostać negatyw. Ty musisz zaś rozważyć czy "spryciuli" który generuje Ci takie koszty nie wstawić na Czarną Listę.