anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot pieniędzy kupującemu bez otrzymania przesyłki zwrotnej

McGraczU
#7 Wielbiciel#

Nie jestem przedsiębiorcą, a osobą fizyczną.

Sprzedałem na allegro lokalnie głośniki (kino domowe). Głośniki nie podeszły do gustu kupującego, który zarzucił mi, że głośniki nie działają. Wysłałem sprzęt w pełni sprawny, bo sam go używałem aż do wysyłki. Co więcej, uszkodzenia na zdjęciach nie były obecne przed wysyłką.

Do sedna: zgodziłem się rozpatrzeć reklamację (rękojmia). Kupujący nie próbował umówić terminu wysyłki, a po prostu nadal przesyłkę. Ja nie mogłem w tym terminie paczki odebrać.

Allegro naliczyło mi koszt do zwrotu na moje konto allegro. W tej sytuacji jestem zmuszony do:

  • oddania swojego prywatnego sprzętu, który możliwe, że został uszkodzony w transporcie bądź w rękach kupującego
  • zapłacić mu pełna sumę, czyli ponad pół tysiąca PLN.
  • Kupujący dostaje głośniki + pełen zwrot  pieniądzy.
  • Ja - tracę swoje głośniki oraz pieniądze wydane na przesyłkę (ok. 80PLN)

Czy jest coś, co mogę w tej sytuacji zrobić? Kontakt z allegro nie przyniósł rozwiązania, a czuje się kompletnie oszukany.

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@McGraczU Przykro mi, ale tak jak poinformowali Cię w korespondencji mailowej nasi pracownicy, nie odebrałeś przesyłki, a kupujący wyraźnie poinformował Cię dyskusji, że wysyła do Ciebie ten przedmiot. Tym samym nie odniosłeś się do reklamacji, czego skutkiem była wypłata rekomensaty kupujacemu w ramach Programu Ochrony Kupujących. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

McGraczU
#7 Wielbiciel#

Kupujacy podał termin, po czym wysłał przesyłkę w innym terminie. Kupujący nie umowil że mną terminu wysyłki, a wysłał sprzęt. Oczywiście mam prawo nie być w domu. 

To co Państwo robocie podchodzi pod przywłaszczenie, przy którym Państwo asystujecie. Sprawa trafi na policję.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#20 Guru#

Tak się właśnie roluje sprzedawców na Allegro. Niestety to kupujący ma 99% przywilejów, a sprzedawca tylko 1%. Tak właśnie działa Allegro.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ziolko39 Spokojnie podejdź, przeczytaj post, rozumiem sprzedającego ale on nie rozumie swoich praw i obowiązków.🙁

oznacz moderatorów

McGraczU
#7 Wielbiciel#

A czy zechciałby Pan mnie oświecić? 

oznacz moderatorów