Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam kupujący chce zwrócić kupiony grill który był opisany że pasuje do modelu przed liftem po 15 dniach od odebrania stwierdził, że mu nie pasuje i chce go oddać. Mamy w zakładce napisane, że zwroty w ciągu 14 dni. Czy muszę przyjąć zwrot i czy kupujący bedzie mógł mi wystawić negatywny komentarz. Tłumaczy się tym, że jest pandemia i ,że taraz będzie musiał jakieś dziury wycinać w grillu, co jest nieprawdą.Od pary tygodni obostrzenia są łagodzone i część giełd z częściami jest już otwarta od około 2-3 tygodni. Podejrzewam, że kupił tańszy i teraz kombinuje. Opis był przed liftem a on teraz po ponad 2 tyg chce do lifta. Co z tym fantem zdrobić???
Donia
To nie jest zwrot, czyli odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni, to jest reklamacja z powodu niezgodności z opisem. Reklamować na podstawie rękojmi można co najmniej rok od zakupu. Tak, będzie mógł wystawić negatywny komentarz. Dziwne, że nie odróżniasz odstąpienia od umowy od reklamacji.
Jaka reklamacja? Czyli jak kupi czesc do fiata i mu w mercedesie nie bedzie pasowac, to bedzie niezgodnosc z umowa
Normalna reklamacja na podstawie rękojmi, ma na to minimum rok. Jakie odstąpienie od umowy? Odstąpienie na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej to zwrot bez podania przyczyny, bo coś nam się nie podoba.
@xyz96 czynność jaką wykonuje Kupujący to odstąpienie od umowy bo towar
jaki Kupił mu nie pasuje czy do auta czy do sukienki to niestotne
nie mozna robić k************* z logiki i twierdzić że jak mu nie pasuje to sprzedawca źle opisał ofertę lub twierdzić , że jak ktoś się zna to można reklamować bo to wina sprzedawcy
przypominam, że twierdzenie "nie znasz się nie Kupuj" to klauzula abuzywna
ja sam jakiś czas temu kupowałem na allegro joystick do lusterek do mojego auta i okazał się zły (99% sprzedawców twierdziło że pasuje)
okazało się że producent w moim roczniku auta stosował 5 różnych wersji tego podzespołu - nie reklamowałem i nie zwracałem tego produktu z winy sprzedawcy
najlepsze że zakupiłem właściwy produkt także na allu - ale z opisem (99% sprzedawców) że pasuje do innego auta - takie numery tylko w grupie volkswagen
uratowały mnie zdjęcia produktu
Ja tez tak uważam jak nie wie co chce kupić I jakie ma auto to niech najpierw zadzwoni.
@xyz96 Co za bzdury wypisujesz! Autor pisze że sprzedawał gril opisany jako przed liftowy a Kupujący chce kupić po liftowy i oddać ten który pomylił po terminie ustawowym.
Reklamacja będzie odrzucona a Ty narażasz Kupującego na zbędne koszta wysyłki.
@__RPM_ Tak, a Ty wszystko wiesz, wiesz jaką wersję samochodu ma kupujący, wiesz jak zostanie rozpatrzona reklamacja, wiesz, że kupujący oddaje w ramach odstąpienia od umowy bez podania przyczyny - wszystko wiesz znając tylko wersję sprzedawcy.
Tak bo też mam samochód po liftowy. Przekonałem się że większą wiedzę na ten temat mają sprzedawcy używanych części niż nawet sprzedawcy nowych w sklepie. Inaczej mówiąc więcej wiedzą praktycy niż teoretycy.
Kupujący też nie wie jaką ma wersję co często się zdarza. Jak przymierzał po 2 tygodniach od otrzymania przesyłki to należy sprawę olać dla własnego zdrowia. Skorzysta z profesjonalnego warsztatu a za kilka lat zmieni samochód i tak bo mu się rozpadnie.
@doniacar Allegro będzie robiło problemy z opłatami, dyskusje.
@xyz96 dlaczego miałby sprzedawca kłamać? Chcesz to go wypytuj o nr aukcji i namiar na Kupującego.
Było zgodne z opisem napisane było wyraźnie atrapa grila model A7 przed liftem. A on teraz po 2 tygodniach dopiero zorientował się za ma auto po lifcie.
Różnice są minimalne. Mógł nawet nie wiedzieć o nich ale to nie znaczy że Ty masz płacić za jego błędy. Napisz do Kupującego że jeśli kupi drugi gril odkupicie ten pierwszy.
@doniacar Napisz do Kupującego że zwrot nie przysługuje po terminie. Liczonym od otrzymania rzeczy. Sprawdź kiedy otrzymał przesyłkę. Jeśli wystawi negatywny komentarz w którym napisze że nie chcieliście przyjąć zwrotu części, domagaj się jego usunięcia nawet sądownie. Nic nie załatwiaj przez telefon tylko email aby mieć potwierdzenie.
Nie daj się szantażować chyba że jest duża szansa że znowu będzie coś chciał kupić. Lecz z tego co piszesz to konsument więc jaka jest szansa że znów będzie potrzebował części do rozbitego auta.
Zaproponuj aby kupił dobry gril, ten po liftowy i wtedy będzie mógł odesłać na własny koszt ten który kupił nie odpowiedni. Przyjmiecie grila przed liftowego jako dobrowolny zwrot a nie ustawowy.
Sprawa jest chyba jasna. Większość części pasuje rocznikowo, czasem z dokładnością co do miesiąca.
Dzięki 😁😁 to jest jakiś cwaniak wypisuje. Niestworzone brednie ze musi jakieś dziury wycinać itp. Kupił tańszy a teraz mnie meczy zobaczę co zrobię ale nie mam tego co potrzebuje. Zawsze przyjmuje wszystkie zwroty ale tacy mnie drażnią co wmawiają chorobę komuś.
pozdrawiam
@doniacar Więc daj mu link do tego miejsca, zobaczymy co napisze i czy ma odpowiedni samochód do zakupionej części, czy przedmiot jego zdaniem jest zgodny z opisem. Wtedy będzie można to ocenić. Teraz to znamy tylko Twoją wersję, a Ty próbujesz to podciągnąć pod zwrot bez podania przyczyny.
@doniacar ale tak szczerze co Ci zrobi jeden dzień, przy odstąpieniu liczy się data poinformowania sprzedającego, oczywiście możesz się szarpać ale po co tracisz klienta a na dodatek jak mu żona nie dała odegra się negatywem 😄
Oczywiście możesz postąpić zgodnie z prawem jak podaje @__RPM_
Podaj daty może.
Kiedy odebrał towar?
Kiedy zgłosił chęć zwrotu?