Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący zwrócił towar w okresie 14 dni od zakupu, w zwrocie paczki opisał wadę którą wykrył w czasie użytkowania. Zwrot można dokonać z pełnowartościowym towarem, więc teraz muszę przesłać towar do serwisu i zaczekać na decyzję producenta.
W takim wypadku ile wynosi okres na zwrot środków? 14 dni jak przy zwykłym zwrocie?
@virtualeye Zwrot to tylko czynność - fizyczne odesłanie przesyłki.
Pytanie co kryje się za tym zwrotem - odstąpienie od umowy czy reklamacja?
"Zwrot można dokonać z pełnowartościowym towarem"
Nie - można odesłać niepełnowartościowy towar zarówno przy odstąpieniu jak i przy reklamacji.
Jaki powód zwrotu wskazał kupujący w formularzu?
Kupujący zgłosił zwrot w allegro, a jako powód podał reklamację, jak na zdjęciu. A teraz zwrócił się o zwrot pieniędzy.
@virtualeye Reklamację musisz rozpatrzyć - pozytywnie lub negatywnie - masz na to 14 dni od momentu jej zgłoszenia. Jeśli nie udzielisz decyzji w tym terminie to zostanie ona uznana na korzyść kupującego.
Obecnie przepisy określają, że przy uznanej reklamacji to sprzedający decyduje o sposobie jej rozwiązania - zwrot / wymiana / naprawa.
Czyli - jeśli kupujący w reklamacji wnosi o zwrot pieniędzy to masz prawo zamiast tego np. naprawić lub wymienić towar - zakładając, że reklamację uznasz.
W allegro widnieje jako odstąpienie od umowy. Zwrot środków.
@virtualeye jak reklamował, masz 14 dni na odpowiedź od złożenia reklamacji, nie musisz oddawać kasy, możesz wymienić lub naprawić 🙂
Nie reklamował, na allegro widnieje jako zgłoszone do zwrotu (odstąpienie), powód to reklamacja (towar uszkodzony, paczka cała), a w sumie nie musiał go podawać.
@virtualeye Coś mieszasz. Jeśli kupujący zaznaczył - reklamacja (towar uszkodzony, paczka cała) - to oznacza reklamację.
Nie ma możliwości aby jednocześnie było to odstąpienie i reklamacja.
Raz piszesz "Kupujący zgłosił zwrot w allegro, a jako powód podał reklamację"
żeby za chwilę napisać "Nie reklamował"
@virtualeye zwrot to czynność !!! kliknij trzy kropki to się dowiesz co to jest !!!
a pewnie będzie
więc rozpatrujesz to jako reklamacja i nie masz obowiazku oddawać kasy !!!
Art. 43d. Naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową
1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Zdjęcia pomogły, "wygenerowanie szczegółów zwrotu jest niemożliwe..." wychodzi na to że klient nieumiejętnie wyklikał w formularzu i zamiast odstąpić od umowy zrobił reklamację i teraz się dziwi że nie ma jeszcze środków. Dzięki za pomoc.
@virtualeye formularz allegro jest ułomny najlepiej pokaż na screenshoocie co kupujący zaznaczył. Wygląda to na reklamację o sposobie rozpatrzenia i uwzględnieniu roszczeń reklamacyjnych decyduje sprzedawca więc jeśli akceptujesz reklamację to sam wybierasz naprawa / wymiana / zwrot kasy, jeśli odrzucasz roszczenie to nic nie zwracasz a tylko wzywasz kupującego do odbioru swojego towaru. Podaj następujące dane: kiedy było zamówione w tym data nadania i odbioru paczki, data zgłoszenia zwrotu / reklamacji przez kupującego, czym wysłałeś i czym odesłał paczkę i czy ze smartem to była wysyłka