Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich
Mam takie pytanie ponieważ ostatnio sprzedałem telefon z wadliwym wyświetlaczem, uszkodzenie było opisane w opisie aukcji "Na sprzedaż mam iPhone ..... Telefon bez simlocka działa w każdej sieci, wylogowany i przywrócony do ustawień fabrycznych , bateria na poziomie 88%. Wszystko sprawne włącznie z Face id jedyną wadą to wariujący dotyk po pewnym czasie działania a potem wraca do normy ( czas tej wariacji to 10-15 minut) . Przód i tył w stanie bardzo dobrym używany przez żonę . W zestawie całe pudełko z papierami oraz ładowarką i słuchawki. Z racji iż nie jest już gwarancji i urządzenia na uszkodzenie sprzedaję bez prawa do zwrotu, wystawienia negatywnego komentarza, bez gwarancji i wyłączam rękojmie. Przed licytowaniem proszę się dwa razy zastanowić, szanujmy wzajemnie swój czas. Numer IMEI na ostatnim zdjęciu oraz tutaj 354871093107007. Nie przyjmuje żadnych reklamacji! Zastrzegam sobie zakończenie przed czasem z powodu wystawienia na innych serwisach ogłoszeniowych" oraz podczas konwersacji pytał mnie czy na 100% nie był grzebany chociaż wcześnie napisał " 1100 na równo i temat z głowy , bez pretensji ze coś nie działa itd" ja odpisałem że nie był i w końcu utargowaliśmy cenę na 1105. Po dwóch dniach kupujący otrzymał towar i pisze mi "Witam, Otrzymałem od Pana telefon jednak wbrew temu jak mnie Pan zapewniał że telefon nie jest grzebany i nigdy nie był otwierany okazuje się że jest zupełnie inaczej. W telefonie rozklejony jest wyświetlacz co widać gołym okiem i jest wyczuwalne przy jego dotknięciu. Dwukrotnie pytałem o to czy nie był otwierany stąd moje pytanie czy dogadam się z Panem tutaj czy muszę rozpoczynać spór poprzez allegro.pl
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź" i teraz moje najważniejsze pytanie czy muszę mu oddawać pieniądze , czy mam się niczym nie przejmować i sprawę zamknąć ?
Bardzo proszę o pomoc i ewentualnie jakąś podpowiedz co mam zrobić.
Pozdrawiam
Kupujący ma prawo do reklamowania towaru, niezgodnego z opisem. Jeśli telefon był rozbierany, a klient o to pytał i nie dostał odpowiedzi/dostał błedną, to jak najbardziej ma prawo do reklamacji. Twoje zastrzeżenie o jej nieprzyjmowaniu nie ma żadnej wartości prawnej, jako że taki obowiązek nakłada na Ciebie kodeks cywilny. Kwestia wyłączonej rękojmi jest ok, z zastrzeżeniem, że dotyczy tylko opisanych uszkodzeń. Ale klient reklamuje wadę, która nie byłą opisana, co jest Twoim błedem. Jeśli założy spór, pracownik Allegro bez wątpienia przyzna mu rację, co w dalszej kolejności może się skończyć drogą odszkodowawczą i wypłatą z Programu Ochrony Kupujących. Wtedy będzie już gorzej.
A jeśli klient cytuję w rozmowie napisał "
K: 1100 na równo i temat z głowy 9 Gru. 2020, 23:28
bez pretensji ze coś nie działa itp 9 Gru. 2020, 23:28
S: 1110,- 9 Gru. 2020, 23:28
K: 1100 🙂 9 Gru. 2020, 23:29
sprawny idzie wyłapać za 1500 a lcd na wymianę 500 zł 9 Gru. 2020, 23:30
S: dobra 1105,- i możemy dobić targu 9 Gru. 2020, 23:31
K: 1100 i ma Pan spokojną noc bo z głowy telefon 🙂 9 Gru. 2020, 23:31
to jak będzie, dogadamy się ??? 9 Gru. 2020, 23:35
ok niech będzie 1105 , widzę że się Pan nie podda 9 Gru. 2020, 23:38
S: Dobra to cena ostateczna 1105,- zmieniam teraz cenę i może pan kupować prze kup teraz
9 Gru. 2020, 23:43
K: ok 9 Gru. 2020, 23:44
S: jak bedzie pan gotowy przed kompem to ja zmieniam 9 Gru. 2020, 23:44
K: gotowy 9 Gru. 2020, 23:44 "
A w takiej sytuacji to tak samo uważasz?
Mam jeszcze jedno pytanie jak klient może stwierdzić "że był otwierany skoro stwierdził że jest rozklejony wyświetlacz widać gołym okiem i jest wyczuwalny przy jego dotknięciu" to musi go rozkręcić a skoro ja napisałem że nie był to znaczy że go rozbierał?
@DJ_DREAM Skoro nie był, masz prawo odrzucić reklamację, kupujący ma także prawo się odwołać.
Czyli co klient musi do minie go odesłać i wtedy ja mogę odrzucić reklamację ( tylko nie jestem przedsiębiorcą tylko osobą prywatną) .
@DJ_DREAM Tak, jeżeli składa reklamację, musi odesłać, ty rozpatrujesz i jeżeli uznasz, zwracasz za zakup i koszty przesyłki.
@DJ_DREAM Nie wnikaj w to, tu nie sąd, nikt tego nie sprawdzi i nie oceni jedynie na podstawie Twojej relacji. Trzeb by też poznać zdanie kupującego na ten temat. Nie chcesz problemów po wypłacie środków z POK i blokady konta, lepiej oddaj pieniądze.
@VrykoRękojmie można wyłączyć w całości lub częściowo. Decyduje o tym sprzedawca informując o jej wyłączeniu. Z tego co mi wiadomo i o ile nic się nie zmieniło w ostatnim czasie. 😉
@ZibiK30 A co ja napisałem? "Kwestia wyłączonej rękojmi jest ok" Oczywiście w wypadku sprzedaży prywatnej, lub b2b. W konsumenckiej się nie da skuteczniie wyłączyć.
Nie bardzo rozumiem tą kwestię:
" Kwestia wyłączonej rękojmi jest ok, z zastrzeżeniem, że dotyczy tylko opisanych uszkodzeń."
Nie widziałem żeby pisał o rękojmi częściowej więc nie ma żadnych zastrzeżeń do wyłączenia rękojmi 😉
@DJ_DREAM Powinieneś rozpatrzyć reklamację i ją uznać lub odrzucić. Co prawda wyłączyłeś rękojmię, ale wyłączenie nie dotyczy wad ukrytych, czyli tych, o których wiedziałeś, a nie wyszczególniłeś ich w opisie.
Jeśli klient rozpocznie spór, prawdopodobnie skończy się to wnioskiem do Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli otrzyma rekompensatę, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki blokady kont sprzedawców w podobnych sytuacjach.
Po uznanej reklamacji i odesłaniu telefonu, kupującemu należy się zwrot wszystkich kosztów, także kosztów odesłania. Nie możesz też zabronić kupującemu wystawić negatywnego komentarza.
Tylko ja nie pisałem w opisie aukcji że na"100% nie był rozkręcany" tylko o uszkodzonym wyświetlaczu.
@DJ_DREAM Sam sobie odpowiedziałeś, był i nie poinformowałeś więc reklamacja zasadna.
@DJ_DREAM Widzę, że za wszelką cenę strasz się nie uznać tej reklamacji. Cieszysz się, że udało Ci się pozbyć uszkodzonego telefonu. Zastrzegłeś w aukcji, co tylko się dało, gwarancję, rękojmię, komentarz negatywny - to budzi pewne podejrzenia.
W takim razie nie uznawaj tej reklamacji, odrzuć ją i czekaj na Dyskusję a potem POK - Twój wybór.
nie wiem jak twoją odpowiedz ma rozumieć? Ja niczego nie rozkręcałem telefon w 100% oryginalny w 3uTools wszystko jest oryginalne wyświetlacz itd więc nie wiem po co ktoś chciałby go rozkręcać? Jeśli kupujesz coś co jest uszkodzone to chyba jest twoje ryzyko i jesteś tego świadomy, nie rozumiem takiego podejścia skoro kupujący wiedział o uszkodzeniu a teraz chce zwrotu to po co w ogóle kupował?
Ale ja nie wiedziałem że był rozkręcany i nie wyszczególniałem w opisie że nie był rozkręcany tylko że wyświetlacz wariuje i to jest wada ? Czy jest ktoś kto może mi pomóc w tej sytuacji
@DJ_DREAM Zapytałeś, co należy zrobić. Dostałeś odpowiedzi zgodne z obowiązującymi zapisami prawa. Co dalej z tym zrobisz to już wyłącznie Twoja sprawa. Nie nasza wina, że Ci one nie pasują. Przychylę się jednak do zdania @xyz96 , że takie zastrzeganie w opisie, że nie przyjmujesz reklamacji/zwrotów/komentarzy (pomijając już sam fakt ich bezsensowności) jest zastanawiające i budzi podejrzenia.
@DJ_DREAM Jeżeli jest niezgodność z opisem, pytał i ukryłeś wadę(otwieranie telefonu), ma prawo do reklamacji, sugestia że powinieneś ją uznać i zwrócić kasę za zakup i koszty przesypki.
Zapewne sprzedawałeś jako "Stan - używany" a wystarczyło sprzedawać jako uszkodzony z opisem że działa i wyszczególnieniem wad dodając iż są to tylko wady stwierdzone przez Ciebie i nie znasz innych ewentualnych ukrytych. Pewnie nie musiałbyś się teraz martwić zwrotami itp 😉