Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam problem z jednym z kupujących i z samym allegro.
Sprzedałem kilka uszkodzonych laptopów w sierpniu tego roku w zestawie - opisane jako uszkodzone. Ktoś to kupił, wpłacił pieniądze i zaczęły się szantaże - najpierw chciał wyłudzić ode mnie zasilacze w cenie ( po czym się nie zgodziłem bo ich nie miałem a rzeczy sprzedane to ułamek ceny nowych), dwa - wymontował z ich modemy, dyski, baterie i po dwóch tygodniach spór na allegro że wysłałem uszkodzone i niekompletne rzeczy. Po wielu rozmowach zaproponowałem - proszę zwrócić towar, podałem kompletny adres do wysyłki i... nagle sprawa ucichła. Allegro przypominało kupującemu o zwrocie - siedział cicho, po długim czasie zamknęło dyskusję na moją korzyść dnia 24 września 2022r.
Kilka dni temu dostałem maila z allegro odnośnie programu POK - że oszukałem kupującego. Odpisałem że minęło DWA MIESIĄCE, ustawowe 14 dni minęło, prawdopodobnie przechowywane były w niewłaściwych warunkach. Odmówiłem zwrotu, niemniej allegro odpisuje za każdym razem tak :
Odesłanie powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak: - jeśli sprawa dotyczy odstąpienia, odesłanie po terminie nie wpływa na ważność samego oświadczenia, - jeśli sprawa dotyczy reklamacji, przepisy nie wskazują, że odesłanie musi nastąpić do 14 dni od zgłoszenia sprawy.
Proszę ustalić z Klientem dalsze działania.
Sam kupujący odpisuje tak :
Ustawowy termin zwrotu 14 dni? Nie z tego tytułu robimy tutaj zwrot. Proszę sobie przejrzeć naszą dyskusję w serwisie, bo nie chciałbym pisać raz jeszcze tego samego.
Podał mi Pan jedynie adres paczkomatu - tak jak pisałem nie mogłem odesłać paczki od razu bo mnie nie było. Po powrocie prosiłem o ponowne potwierdzenie, bo nie zamierzam wysyłać w ciemno paczki do paczkomatu (skąd mam wiedzieć czy Pan ją odbierze w dwa dni - skoro nie odpisuje Pan na wiadomości).
co się gubi w zeznaniach - adres był podany, wiadomości nie odczytywał a na telefon nie odpowiadał.
Czy muszę po takim czasie odbierać przesyłkę od kupującego? I czy mogę naliczyć zadośćuczynienie za kilkumiesięczne przechowywanie?
Sprawa złożona jak wszystko na Allegro, nie reguluje wysłania na reklamację ale jak zażądałeś odesłania i nie odesłał to miałeś prawo odrzucić reklamację. To zwrot czy reklamacja?
Zwrot, ponieważ w dyskusji podałem adres do wysyłki, allegro twierdzi że jest to odstąpienie od umowy. Kupujący do dnia dzisiejszego nie wysłał mi pisma odstąpienia od umowy więc teoretycznie nie ma o tym mowy.
@nurek3 jesteś firmą ???
Nie, nie jestem firmą, sprzedaż prywatna.
@nurek3 podstawowy błąd nie odrzuciłeś reklamacji po 14 dniach z powodu braku odesłania produktów, skoro zobowiązałeś się przyjąć to teraz przyjmij i oddaj kasę jak uznasz roszczenia - reklamacje 🙂
Nie myl reklamacji bo to zgłasza kupujący z 14 dniowym zwrotem konsumenckim 🙂
Generalnie nie przyjmę reklamacji ze względu na przechowywanie laptopów.
Ale zrobił to przez Allegro.
@nurek3 generalnie to nie masz nic do gadania, reguluje to kodeks cywilny dział rękojmie 🙂
Możesz ją jedynie po przyjęciu i rozpatrzeniu odrzucić ale musisz przyjąć 🙂