Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kolejny raz mam sytuacje , kiedy otrzymany towar od sprzedawcy allegro ma wady i trzeba składać reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową. Przy czym kolejny raz doradcy allegro zachęcają , aby odesłać reklamowany towar sprzedawcy ,,darmowym zwrotem smart’’.
Moim zdaniem ,,darmowy zwrot smart ‘’ reklamowanego produktu jest całkiem niezłą pułapką. Aby sytuacje wyjaśnić w odpowiedni sposób zacznę od wyjaśnienia w skrócie pojęcia słynnej ,,reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową’’ ( dawniej rękojmia).
Od 1 stycznia 2023 roku zmieniły się przepisy i teraz w skrócie – W ramach reklamacji kupujący teraz udostępnia towar sprzedawcy na czas reklamacji. Sprzedawca na własny koszt odbiera reklamowany towar , ale tylko kiedy jest żądanie reklamacyjne typu : wymiana , naprawa.
Kupujący kiedy ma np. żądanie reklamacje wymiany towaru na towar wolny od wad w ramach reklamacji ma prostą sytuacje - udostępnia towar sprzedawcy i musi obowiązkowo odpowiedni sposób zabezpieczyć towar na czas transportu.
Sytuacja wydaje się prosta , ale kolejny raz allegro próbuje ,,pomóc ułatwić reklamacje’’. Można w ramach usługi allegro smart , odesłać reklamowany przedmiot do sprzedawcy . Zachęcają wręcz do tego całkiem sporo razy doradcy allegro , a także sprzedawcy allegro. Tylko sprzedawcy allegro / doradcy allegro zapominają ,,przekazać'' dosyć istotne informacje.
Kupujący odsyła towar reklamacyjny darmową usługą smart . W razie zagubienia paczki , uszkodzenia paczki , albo innych problemów to kupujący musi wyjaśniać sprawy , składać reklamacje. Co najlepsze , a zarazem istotne jeśli reklamacja złożona na uszkodzoną przesyłkę / zagubioną przesyłkę zostanie odrzucona wtedy kupujący automatycznie traci prawo do skorzystania z programu allegro protect. Dlaczego ? - w skrócie ,,Jeżeli przewoźnik odrzuciłby reklamację, nie podważamy jego decyzji. W takim wypadku wniosek Allegro Protect zostałby również odrzucony’’.
Tylko czym się różni w takim razie odebranie reklamowanego towaru przez kuriera zamówionego przez sprzedawcę allegro?
Przede wszystkim , kupujący zyskuje spokój – przekazuje paczkę kurierowi , dostaje potwierdzenia nadania paczki i ,,już nic go nie interesuje tak naprawdę''. W razie jakikolwiek problemów z przewoźnikiem , sprzedawca sam rozwiązuje problemy z nim. Paczka opóźniona – sprzedawca wyjaśnia tą sprawę z przewoźnikiem . Paczka zgubiona – sprzedawca wyjaśnia tą sprawę i składa reklamacje. Paczka została zniszczona – sprzedawca składa reklamacje. Z otrzymanych informacji jakie otrzymałem , także wychodzi na to , iż kiedy reklamacja sprzedawcy u przewoźnika zostanie odrzucona kupujący nie traci wtedy prawa do allegro protect i może uzyskać jakąś częściową rekompensatę . ( Proszę tylko z wnioskiem allegro protect nie brać tego na 100% pewniaka , ponieważ wniosek allegro protect może zostać uznany albo nie – decyduje o tym pracownik allegro) .
Jeśli w mojej wypowiedzi znajdują się jakieś błędy, serdecznie zapraszam do ich wskazania w komentarzach. Z góry dziękuję za pomoc – człowiek uczy się przez całe życie.
Ameryki nie odkryłeś i nie zauważyłeś jednego. Wykorzystasz etykietę na zwrot reklamacyjny=nie odeślesz już nic więcej