Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam problem, został wysłany do mnie produkt niezgodny z opisem (umową) zamawiałem w sklepie kotwy proste a otrzymałem kotwy kotwice całkowicie mi nieprzydatne. Zakupionych produktów było więcej dlatego mogłem skorzystć z wykupionej przeze mnie opcji SMART. Zwróciłem się do sklepu o wymianę tego jednego produktu na własciwy niestety sklep odmówił mi twierdząc,że takich jak te które były w ofercie nie posiadają i nie będą już mieli i nie mogą mi dokonać wymiany, mogą natomiast zwrócić mi za nie pieniądze (12zł). Nie zgodziłem się na zwrot kosztów tylko za same kotwy ponieważ teraz muszę je ponownie kupić w innym sklepie na allegro i zapłacić za ich przesyłkę 8,99zł . Sklep nie chce zgodzić się na pokrycie kosztów przesyłki twierdząc ,że gdy je kupowałem nie poniosłem żadnych kosztów bo korzystałem z usługi SMART. Nie jest to prawdą ponieważ żeby móc korzystać ze SMART trzeba ponieść koszty 8,99zł miesięcznie lub 40zł rocznie które ja zapłaciłem, po drugie ja nie chcę korzystać z odstąpienia konsumenckiego od umowy tylko chcę reklamować ten produkt bo został mi wysłany niezgodnie z umową a wówczas sprzedający jest zobowiązany pokryć koszty towaru łącznie z kosztami dostawy co umożliwiłoby mi ponowny zakup potrzebnych mi kotew w innym sklepie.Co mam zrobić jezeli sklep nie zgadza się na to?
Trudno zjeść ciastko i mieć ciastko , Nie płaciłeś za przesylkę to na jakiej podstawie chcesz zwrotu , Odeślij w ramach reklamacji , sprzedawca zobowiązany jest pokryć koszty zwrotu .
@mdrogeria Sprzedawca zwróci tylko koszty, które kupujący faktycznie poniesie przy wysyłce zwrotu. Tutaj autor wątku chciał by sprzedawca pokrył koszt dostawy przy zamówieniu u innego sprzedawcy.
@Robin_72 Jak nie płaciłeś za dostawę, to nie dostaniesz za to pieniędzy. Możesz zwrócić wszystko co kupiłeś za darmo i tak samo zamówić u innego sprzedawcy ze Smartem. Inaczej się nie da.
Gasmin_pl czytaj i myśl😁
@Robin_72 Przy reklamacji nie należy Ci się zwrot kosztów dostawy, ponieważ ich nie poniosłeś. Sprzedawca nie ma obowiązku płacić Ci za dostawę, którą poniesiesz przy innym zakupie. Częściowo masz rację ze Smart, ponieważ płacąc za usługę, w sumie płacisz za dostawę, ale nie sprzedawcy, tylko Allegro, które nie zwróci Ci kosztów przesyłki w tym przypadku, ponieważ nie jest stroną Twojej umowy ze sprzedawcą na zakup rzeczy z wysyłką.
Czyli SMART nie pozwala mi skorzystać z pełnego prawa klienta do reklamowania produktów wysłanych do mnie i niezgodnych z opisem (umową) ...czy tak? Przy normalnym sposobie zakupu bez SMART wygląda to w ten sposób ,że jeżeli produkt nie jest zgodny z umową z winy sprzedawcy to można go zwrocić sprzedawcy i sprzedawca pokrywa wszystkie koszty związane z zakupem towaru łącznie z kosztami przesyłek i wtedy można sobie go kupić w innym sklepie (czy się mylę?). Jak to się ma do SMART? W takim razie każdy sprzedawca bezkarnie zawsze może dokładać do paczki towary niezgodne z opisem bo jak klient nie zaakceptuje tego co mu wysłał to zawsze może "za darmo" zwrócić sprzedawcy ... tylko za ponowny zakup reklamowanego przedmiotu w innym sklepie znowu musi zapłacić klient.
Moim zdaniem po części masz rację. Przy Smart teoretycznie nie płacisz za wysyłkę, ale płacisz za nią kupując Smart. Ze Smart wykupionego na miesiąc możesz skorzystać tylko raz i wtedy płacisz za dostawę 8.99 zł. Kruczek tkwi w tym, że nie płacisz za wysyłkę sprzedawcy, ale to już sąd musiałby się wypowiedzieć.
@xyz96 "Ze Smart wykupionego na miesiąc możesz skorzystać tylko raz i wtedy płacisz za dostawę 8.99 zł." - kupujący może skorzystać z tego smarta i 500 razy w ciągu tego miesiąca (jeśli tylko da radę). Czy to znaczy, że jeśli z tych 500 paczek wysłanych do niego za darmo zwróci np. 400, to sprzedawcy mają mu oddać 400x8,99 (bo on tyle raz zapłacił za smarta)?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Czy naprawdę nie szkoda Ci zdrowia i nerw na takie bzdety.
Skoro odsyłasz niezgodny towar nie ponosząc kosztów to dodatkowo chcesz od sprzedawcy aby zapłacił za przesyłkę towaru zakupionego u innego sprzedawcy ? Czy to poważne ?
Zrozumiała bym może gdyby to był towar za kilka tyś zł ale za 12zł ? Czy czas na rozpatrywanie takich spraw nie pochłonie więcej kosztów ?
W jakim kierunku zmierza ten świat 🙂
@Robin_72 Po pierwsze, sprzedawca to [edycja], który wysyła co ma pod ręką nie konsultując nawet tego z klientem, skoro nie ma towaru, który zamawiałeś.
Po drugie, odpuść, bo takie dopominanie się teraz o zwrot kosztu wysyłki od innego sprzedawcy to też nie jest poważne. No i prawnie z tego co kojarzę, również bezpodstawne.
Czy gdyby nie miał od razu tych kotw to byś nic u niego nie kupił tylko szukał gdzieś indziej u kogoś kto ma to wszystko? Jeśli nie, to nie ma co teraz wydziwiać. A jeśli tak, to odstąp od umowy, odeślij mu wszystko, wystaw odpowiedni komentarz (bo moim zdaniem na taki zasługuje za tą samowolkę) i kup u kogoś kto ma wszystko na stanie.
Na przepychanki szkoda czasu i nerwów.
@Robin_72 Czy idąc po zakupy do sklepu mięsnego koszty ma ponosić sklep spożywczy ? Kupiłaś towar z Smartem i nie zapłaciłaś, odesłałaś i nie zapłaciłaś. Zrób zakupy w takim sklepie co ma Smarta (jak ty także masz) więc przesyłka będzie także za darmo. A jak chcesz to Smarta kupiłeś od Allegro i żądaj zwrotu od nich.