Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Będąc posiadaczem Smart! dokonałem zakupu na kwotę niższą niż 45 zł, a co za tym idzie, żadna z dostępnych opcji wysyłki nie była darmowa.
Okazało się, że zamówiona przeze mnie część nie pasuje do mojego urządzenia, więc dokonałem całkowitego zwrotu przez formularz Allegro.
Chciałbym się dowiedzieć, z czego wynika, że kwota zwrotu, to tylko wartość towaru, bez uwzględnienia najtańszej dostępnej dla mnie opcji wysyłki?
Ta kwota jest prezentowana już na formularzu Allegro, więc zakładam, że to nie jest decyzja Sprzedającego, tylko założenie Allegro, które potencjalnie narusza postanowienia Ustawy.
@gr_sz jak odesłałeś całość to sprzedawca oddaje Ci za towar i koszt najtańszej dostawy z oferty ( nie liczy się smart dostawa 0 zł ) a odsyłasz na swój koszt 🙂
To co podaje allegro nie ma znaczenia 🙂
Tak mi się właśnie wydawało. W praktyce zwrot otrzymałem z pominięciem kwoty wysyłki. Niemniej, nie wiem czy tutaj Allegro nie powinno poprawić swojego formularza, bo Sprzedawca może nie zauważyć, że należy zwiększyć kwotę, bo system podaje z pominięciem kosztów wysyłki. 🙂
dokładnie tak. trzeba się upomniec u sprzedajacego.
@gr_sz To źle Ci zwrócił płaciłeś za wysyłkę? a ile była najtańsza kwota wysyłki w tej ofercie? koszt odesłania to już twój, otwórz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@LEW433 @Ponieważ zamówienie było poniżej 45 zł, to musiałem zapłacić za wysyłkę do mnie (Allegro One Box - 8,99 zł). Natomiast zwrot przez Allegro One Box miałem darmowy
Oczywiście wiem, że o tę brakującą kwotę mogę upomnieć się u sprzedającego. Jednak fajnie by było, gdyby system Allegro podpowiadał już odpowiednią kwotę, bo teraz to i dla sprzedawcy może być mylące i dla kupującego (ponieważ przychodzi standardowy, automatyczny mail Allegro "Zwrot za zakup przedmiotu").
Musiałoby przeliczać jaka jest najtańsza dostawa w danej ofercie, dla każdej oferty może być inna , musieliby opracować jakiś system liczenia, Każdy sprzedający powinien znać prawo i je stosować.
@kostas11 ale za smarta sprzedawca płaci jakąś kwotę mimo że kupujący ma darmo więc nie wiem czy nie trzeba oddać kosztu tej dopłaty jak jest najniższym kosztem z oferty
@az1rael smart nie jest zwykłym sposobem dostawy 🙂
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
@kostas11 oczywiście że smart nie jest bo sposobem zwykłej dostawy jest np paczkomat inpost smart albo kurier inpost smart, smart to płatna usługa dopisywana ci do kosztów wysyłek