Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Chciałbym zareklamować, jako sprzedawca, dostawę w ramach Allegro DPD. Ale WYŁĄCZNIE w Allegro. Bez zadnego kontaktu w DPD. Skoro Allegro pobrało opłatę, to wydaje mi się, ze to prawidłowy adres. macie jakieś doświadczenia, wyroki sądowe czy decyzje UoKIK, tak żeby pracownik Allegro nie wklejał szablonu, ze mam to sobie załatwiać z DPD?
@the-foe Cześć. Przesyłkę możesz zareklamować również przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt
Dziękuję za odpowiedź. Dokładniej, co chce uzyskać to dokładną datę dostarczenia przesyłki lub brak takiego zdarzenia. Przesyłka nadana 1,5 roku temu. Niestety przewoźnik usuwa jakikolwiek ślad po przesyłce po roku od nadania. W przypadku DPD nie jest to problem, bo otrzymujemy na e-mail zestawienie wysyłki i odbioru każdej paczki jaką wysyłamy. Nie dotyczy to jednak Allegro DPD. Tu te informacje są tylko na Allegro i u przewoźnika, ale do 1 roku po wysyłce. Nie wiem czemu Allegro też usuwa informacje o przesyłce po roku! Skutkuje to tym, ze klient "ze Smart" może stwiedzić brak przesyłki po roku i nie ma nigdzie danych by stwierdzić czy przesyłka została dostarczona. W ramach własnej umowy my mamy takie dane nawet 10 lat do tyłu. Allegro ma i je udostępnia?
@the-foe jeśli tylko mamy takie dane, to udostępnimy Ci je. 🙂 Napisz do nas przez formularz i koniecznie podaj numery zamówień, które Cię interesują. Sprawdzimy sytuację i damy znać.
Dostaliśmy odpowiedz Allegro.... że zapytają przewoźnika. Mimo, ze w treści zgłoszenia napisaliśmy, ze pytaliśmy przewoźnika i dostaliśmy odpowiedź, ze te dane usunął. Prośba była o dane z systemu Allegro.
prawo pocztowe artykuł o doręczeniu bez zastrzeżeń w terminie 7dni klient nie zgłosił że paczki nie dostał, to już są jaja niedługo sprzedawca będzie odpowiadał za to że żyje
@the-foe wszelkie reklamacje dotyczące przesyłek pocztowych/kurierskich, w tym braku doręczenia, można składać maksymalnie do 12 m-cy od jej nadania. Jak masz tylko potwierdzenie nadania, to odbiorcę, który do Ciebie się rzuca o brak dostawy, wysyłasz na drzewo.
Na zgłoszenie reklamacji usługi pocztowej masz 12 miesięcy, licząc od dnia nadania (art.92 ust. 3 ustawy Prawo pocztowe). Reklamację wniesioną po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia (§6 ust. 3 Rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej).
Tutaj prawo jest sztywne, po roku operator nawet jakby chciał, to nie może rozpatrzyć złożonej reklamacji.
to ja wiem, niczego to nie zmienia, ja chce tylko informacji, czy przesyłka została dostarczona, czy nie. I nie rozumiem, czemu Allegro usuwa takie informacje po roku, skoro Klient może reklamować brak przesyłki dłużej. Chyba, ze nie może, to proszę o jakąś podstawę.
ja znam te przepisy i ich "kierunek" działania zalezy od faktu, czy przesyłka została dostarczona, czy nie. To także wiąze się z KC, gdzie jest jasno napisane, ze sprzedawca odpowiada za przesyłkę do momentu jej dostarczenia przez przewoźnika. mamy też kwestię przedawnienia roszczeń, ergo Klient może wnosić roszczenia natury gospodarczej 3 lata od ich wystąpienia. Tu także "bottom line" jest fakt (lub jego brak), że opłaconego przedmiotu nie otrzymał. Wszystko wiec sie sprowadza do tej jednej informacji: otrzymał, czy nie otrzymał. Ta informacja była szmat czasu dostępna od ręki, a teraz jej nie ma. Co jest chyba kolejne kuriozum Allegro. Jedyna informacja, którą mamy to ta, ze Allegro skasowała nas za Smarta do tej przesyłki, ale to chyba jest tylko informacja, ze paczka została nadana. Jest też kopia etykiety, która potwierdza prawidłowy adres nadania.