Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient dostał uszkodzony produkt (brakuje jednego elementu) i chce go zwrócić na reklamację. Nie chce jednak używac smarta argumentując, ze nie ogarnia paczkomatu i chce wysłac nam to kurierem (bez smart). Czy nalezy mu się zwrot? A jeśli tak, czy można w swoim regulaminie reklamacji napisac, ze w takim przypadku zwrot mu nie przysługuje i będzie do skuteczne prawnie?
@the-foe reklamacja to nie zwrot i nie zmusisz kupującego do odesłania w smarcie 😞 w regulaminie nie ma znaczenia co napiszesz, klient odsyła na reklamacje a Ty musisz oddać za odesłanie przy uznanej reklamacji 😞
@the-foe Tak, należy mu się zwrot. Klient nie po to płaci za Smart, abyś Ty miał darmowe odesłanie w ramach reklamacji. Nie możesz go do tego zmuszać i nie możesz tego pisać w regulaminie. Przy reklamacji towar jest odsyłany na koszt sprzedawcy - tak mówią przepisy. Art. 5612 Kc.
@the-foe Jeżeli reklamacja jest zasada, a tu jest , ty pokrywasz koszty przesyłki.
A jak nada zwrot prywatną taksówką / gońcem i wystawi sprzedawct FV na ww koszt np 980 zł?
Albo bardziej prozaicznie , weźmie bez umowy z cennika np DPD z "gwarantem" na 9:30 - za ok 100 zł ?
A reklamuje przedmiot za 50 zł bo brakuje w nim jednego elementu z 38 ?
"Obniżona cena powinna zaś pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady"
Można także obniżyć cenę o wartość o brakujący element - j
Skoro kupujący potrafił wybrać paczkomat do odbiór , to oceniając rozsądnie , ogarnie też zwrot.
Wytłumacz mu co i jak , normalnym jest takie postępowanie aby nie narażać konsumenta na "nadmierne" koszty przesyłki zwrotnej , bo co się stanie w przypadku gdy owa nie zostanie uznana? Poniesie duże koszta.
Wytłumacz mu i wskaż jak dokonać zwrotu , żądać kuriera jak nie wybierał takiej opcji wysyłki ( i jej nie opłacił )
@lawa7777 oczywiście że za koszty z kosmosu się nie oddaje 😄 ale darmowy zwrot w smarcie jest do odstąpienia 😞 a nie do reklamacji i jak klient się uprze nie zmusisz go 😞 odeśle kurierem i trzeba będzie przy uznanej reklamacji oddać za kuriera ( rozsądną kwotę )
Właśnie , rozsądną. Dlatego dobrze jest poinformwać klienta jaki dla niego najtańszy będzie to koszt , możesz wysłać swojego kuriera , możesz zaproponować konkretnego brokera , a w tym przypadku ma za darmo ze smartem. I to nie jest tak że zwrot ma tylko darmowy , może w ciągu 14 dni odesłać i złożyć reklamację jak to słynna XYZ pisze non topa 😛
@lawa7777 Ja robiłem zlecenie odbioru od klienta jak się upierał że ma wysyłkę za darmo 😉
A nie lepiej jak mu doślesz ten jeden brakujący element ?
nie ma dyskusji, wysłałem mu już kompletny nowy przedmiot, klient juz zrobi co chce, jak nie odeśle nie będę nalegał (wartość jest mniej więcej taka sama jak ewentualny zwrot za odesłanie).