Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciałbym okazjonalnie sprzedawać na Allegro w ramach próby (nierejestrowana działalność).
Fajnie byłoby oferować kupującym opcję Smart!
Jako osoba fizyczna mogę wyłączyć rękojmię, nie muszę udzielać gwarancji, ale rozumiem, że bez ustawienia zwrotów Smarta na zwykłym, niefirmowym koncie nie da się włączyć.
Czy w takim wypadku klient musi podać przyczynę? Jaka to musi być przyczyna (dowolna)?
Rozumiem, że w ogłoszeniach mogę sobie normalnie dodać, że np. "gwarancja rozruchowa", "rękojmia w przypadku zakupu nie obowiązuje".
Jeśli ktoś nie kupi ze Smartem to z tego co widzę, w razie zwrotu będę musiał zwrócić kupującemu koszt wysyłki, tak?
Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć bo nie rozumiem tego:
"Klient ma w koszyku 10 takich samych przedmiotów oznaczonych Allegro Smart!, z kosztem dostawy 8,60 zł do Paczkomatu. Jeśli ustawisz koszt wysyłki kolejnego przedmiotu w koszyku na 5 zł, to przy tym zakupie koszt dostawy wyniesie 53,60 zł i klient będzie musiał zapłacić za dostawę i ewentualny zwrot."
Do 3 stycznia jest limit 100zł, ale skąd u góry bierze się 53,6 zł?
W przypadku zwrotu przez kupującego, przy zwykłym koncie, rozumiem, że zwrot rabatu transakcyjnego czy tam prowizji normalnie mi przysługuje, tak?
"Udostępnij w ofertach co najmniej dwie z metod dostawy Allegro Smart! - z 2 różnych grup (w tym minimum jedną, za którą kupujący płacą z góry) albo udostępniaj numery przesyłek dla co najmniej 50% wszystkich zamówień oraz co najmniej jedną metodę dostawy Allegro Smart!, za którą kupujący płacą z góry. Pamiętaj jednak, że numer przesyłki powinien być wprowadzony w deklarowanym w ofercie czasie wysyłki"
Czy dobrze rozumiem, że w takim przypadku mogę udostępniać tylko przesyłki do paczkomatów, po przedpłacie jeśli będę dodawał numer śledzenia do każdej przesyłki (min. 50%)?
Czy w takim przypadku będę już mógł od pierwszej wystawionej rzeczy (jeszcze bez sprzedaży na koncie) udostępnić darmowe przesyłki dla abonentów usługi "Smart!"?
Jak wygląda kwestia opłaty/generowania etykiet. Muszę mieć konto na inPost i zintegrować z Allegro?
Podobnie, jeśli chciałbym udostępnić dodatkowo np. UPS Odbiór w Punkcie, to jak wygląda kwestia przygotowania paczki w takim wypadku.
Rozumiem, że cena dla przesyłki ma tylko znaczenie dla tych bez usługi "Smart!"?
Czy jest jeszcze coś o czym powinienem pamiętać/coś istotnego pominąłem?
Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.
@RCPilots Tak, przy Smarcie klient może zwrócić towar bez podawania żadnej przyczyny.
Dobrze rozumiesz - dwie metody wysyłki lub jedna + udostępnianie numerów przesyłek.
Przy zwrocie towaru możesz złożyć wniosek o zwrot prowizji.
Na marginesie - jeśli wyłączysz rękojmię i jeszcze zaczniesz utrudniać zwroty, nie licz na dużą sprzedaż.
Wystawiłem przedmioty, uzupełniłem warunki zwrotów, ustawiłem wysyłkę Allegro Paczkomaty inPost i kiedy będę mógł oferować usługę Smart? Rozumiem, że muszę mieć jakąś sprzedaż i wpisywać numery przesyłek? Gdzieś mi się obiło, że nie będzie to włączone dla każdego przedmiotu, tylko dla tych ogłoszeń gdzie spełniłem warunki (czy kategorii), tak?
Jeśli tak to jaki to ma sens, jeśli sprzedaję na koncie zwykłym, w ramach działalności nierejestrowanej i mam np. tylko po jednym przedmiocie?
@RCPilots aby na koncie zwykłym oferować dostawy w ramach Smart! powinieneś utworzyć warunki zwrotów (i to masz 👍) oraz jeśli udostępniasz tylko Paczkomaty InPost uzupełniać numery przesyłek. Czyli dokładnie tak, musisz coś sprzedać, żebyśmy widzieli, że to robisz.
Oraz dotyczą Cię warunki dotyczące sprzedaży, czyli:
Dane aktualizujemy raz dziennie, więc gdy spełnisz wszystkie warunki Smart! powinien pojawić się w Twoich ofertach w ciągu 24h.
Oznaczenie będzie widoczne w każdej ofercie dla której spełnisz warunki, ale nie zależy to od kategorii w jakiej wystawiasz oferty tylko od spełnienia powyższych warunków. Czyli nawet jak masz po jednym przedmiocie w ofertach, ale spełniasz warunki to będziesz miał w swoich ofertach oznaczenie Smart!
Jeśli masz więcej pytań, chętnie pomogę!
@RCPilots Cześć. Być może zainteresuje Cię promocja "Zacznij Sprzedaż z Allegro Smart!", która jest skierowana do sprzedających:
Dzięki promocji sprzedający:
Zachęcam Cię do zapoznania się z regulaminem tej promocji. Dodatkowo serdecznie polecam Ci stronę Akademia Allegro, na której znajdziesz ciekawe kursy online (po ich ukończeniu otrzymasz certyfikat), a także podcasty i webinary (na których będziesz mieć możliwość zadawania pytań naszym ekspertom).
witam. Podpinam się pod temat. Czy na obecna chwilę można być sprzedawcą smart nie prowadząc działalności gosp. tzn. będąc na nierejestrowanej działalności? Siedzę grzebię się na forum, oglądam filmiki i każdy inaczej to opisuje. To jak z tym w końcu jest?
masz smarta to przyjmujesz zwroty nawet jako prywatny daj se spokój
ale masz większą sprzedaż.
Masz też dobieranie do smarta potem zwroty, zwroty bez podania przyczyny do 14dni, odpowiedzialność za paczki jak terminowo allegro pokazuje doręczenie nierealne, dostajesz negatywy i blokują ci konto...